Gå til innhold

hvilke mat serverer du 17mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ingen liker rømmegrøt så da blir det hjemmelaget pizza og kake her med brus og litt godteri. Hva serverer du ?

Anonymkode: 896ff...5bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eggerøre, spekemat, potetsalat, røkelaks og loff/rundstykker. Bløtkake og is til dessert😄

Anonymkode: 35e7a...02a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal vi på hytta og grille!

Anonymkode: f72cf...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spekemat, reker, eggerøre og andre koldtbord aktige greier. Jordbær og fløte. Winer pølser og selvsagt is 😊 noen ganger lager jeg pavlova. Og champis hele dagen 🤭

Anonymkode: 01f00...435

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vurderer å gjøre litt ekstra ut av 17. mai i år, vanligvis så griller vi bare. Kanskje jeg lager noen kaker i tillegg til grilling? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest spekemat potetsalat eggerøre røykelaks og annet godt pålegg og rundstykker til.  Noen ganger rømmegrøt i tillegg for de som liker det.  Kaker senere på ettermiddagen  :)

Anonymkode: 2f807...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vi har lyst på. Som oftest verken pølse eller spekemat eller grøt. 17. mai er midt i aspargessesongen, da. Så pasta primavera er en kandidat. 

Anonymkode: 22dbb...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle pleier å ha med en rett hver, så jeg pleier å ha med quiche :) 

Anonymkode: be8c1...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koldtbord til lunsj, pølser til litt senere på dagen. Og Pawlova med masse friske bær. Og så klart så mange is man vil ha 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snitter

De andre gjestene lager andre retter type Waldorf salat, pavlova, spekemat osv

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tapas,spekemat,oster, pavlova, og andre kaker på dagen. På kvelden blir det bursdag og grilling.

Før korona var vi alltid på restaurant og spiste. 17 mai er en stor festdag, har aldri spist "enkel" mat pølse og rømmegrøt  på den dagen.

Så blir det selvsagt ubegrenset med is til ungene🇧🇻🇧🇻🇧🇻

Anonymkode: 1db56...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tapas,spekemat,oster, pavlova, og andre kaker på dagen. På kvelden blir det bursdag og grilling.

Før korona var vi alltid på restaurant og spiste. 17 mai er en stor festdag, har aldri spist "enkel" mat pølse og rømmegrøt  på den dagen.

Så blir det selvsagt ubegrenset med is til ungene🇧🇻🇧🇻🇧🇻

Anonymkode: 1db56...6e4

Er rømmegrøt enkel mat? Det er jo ypperste form for festmat , jo! 

Anonymkode: 4158e...43b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ville jeg mye heller labbet til skogs, meg og mannen, med en "Ola nordmann" matpakke i sekken.. kanskje med egg eller litt røkelaks. Flott måte å bruke 17 mai dagen på, (synes jeg).. Men det er blitt en tradisjon å samles en gjeng.. Da tar alle med seg litt mat, men fordi mannen både er glad i å lage mat og flink til det blir det et koldtbord med 

Litt rekker, røkelaks, eggerøre, spekeskinke, hjemmelagde karbonader & løk, litt ulike dressinger, potetsalat, waldor Salat, reke og eggesalat, hjemmelagde rundstykker, sildesalater.. 

Kanskje en griller senere på dagen ikke noe fancy pancy, men noen pølser og noe annet.

Og pavelov kake + kanskje noen har kjøpt en liten kransekake..

Selv liker jeg det litt enkelt på slike dager, koldtbord er en god måte å "please" de fleste på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...