Gå til innhold

Kvinner som er for selvbestemt abort hos kvinner, men imot juridisk abort hos menn...

Anbefalte innlegg

Gjest someone_here
Skrevet
Klink skrev (2 timer siden):

Nettopp. Og før en blir gravid finnes det kondom. (Og la være å ha sex, men det er lite realistisk. Vi har sex. Men bruk for h.. prevensjon. Hvis man er mann og ikke vil ha barn tre på kondom eller sørg for å vite at dama bruker det. Oppegående damer lurer deg ikke til å bli far.

Man kan aldri vite hva som skjer i noens hode, uansett hvor mange år man kjenner personen. Hvilken rettslig vern har menn når en kvinne lurer dem?

Videoannonse
Annonse
Gjest someone_here
Skrevet
Klink skrev (Akkurat nå):

Nei har absolutt ikke det. Har brukt assistert befruktning selv. 

For å bli alenemor? 😁

Skrevet
Just now, someone_here said:

Man kan aldri vite hva som skjer i noens hode, uansett hvor mange år man kjenner personen. Hvilken rettslig vern har menn når en kvinne lurer dem?

Det er alltid en risiko for graviditet ved sex, så å bevise at man har blitt lurt er vanskelig. Man bør uansett bruke kondom om man ikke er i et fast forhold. Og hvis man er i et fast forhold så blir vel juridisk abort litt rart? 

Uansett må man tenke på barnets rettigheter her, barnebidrag er jo til for barnets skyld, ikke hvor kvinnen. 

• Liker 4
Skrevet

Har to danske damer på jobb. De synes det er helt sykt at mannen ikke har noe å si i Norge. I Danmark har de hatt juridisk abort lenge.

• Liker 1
Skrevet
someone_here skrev (1 minutt siden):

For å bli alenemor? 😁

Nei 😊 
men når du velger assistert befruktning for å bli alenemor har du tatt et valg om å være enslig. Har du sex med noen og blir uplanlagt gravid er det noe annet. 

• Liker 2
Skrevet
mandel92 skrev (1 minutt siden):

Det er alltid en risiko for graviditet ved sex, så å bevise at man har blitt lurt er vanskelig. Man bør uansett bruke kondom om man ikke er i et fast forhold. Og hvis man er i et fast forhold så blir vel juridisk abort litt rart? 

Uansett må man tenke på barnets rettigheter her, barnebidrag er jo til for barnets skyld, ikke hvor kvinnen. 

Enig. De aller færreste lurer noen og er man så redd for det, bruk den jævla kondomen da! 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, Huletroll said:

Har to danske damer på jobb. De synes det er helt sykt at mannen ikke har noe å si i Norge. I Danmark har de hatt juridisk abort lenge.

Det er ingen land som har juridisk abort... 

• Liker 5
Gjest someone_here
Skrevet

Nei 😊 
men når du velger assistert befruktning for å bli alenemor har du tatt et valg om å være enslig. Har du sex med noen og blir uplanlagt gravid er det noe annet. 

Hva med barns rett til å vite biologisk opphav når en kvinne velger å bli alenemor? Jeg har ikke noe imot når et par velger å få barn ved bruke assistert befruktning, men jeg er 100% imot assistert befruktning for enslige kvinner før menn får rett til å ha surrogatmor.

Skrevet
mandel92 skrev (2 minutter siden):

Det er ingen land som har juridisk abort... 

jo Danmark fra 2000 tror jeg? 

Skrevet

Hva med barns rett til å vite biologisk opphav når en kvinne velger å bli alenemor? Jeg har ikke noe imot når et par velger å få barn ved bruke assistert befruktning, men jeg er 100% imot assistert befruktning for enslige kvinner før menn får rett til å ha surrogatmor.

Barnet får det. Barnet har rett på å vite hvem faren er, donoren må regne med at eventuelt barn tar kontakt. Jeg syns og også vi skal kunne bruke surrogatmor i Norge. 

Gjest someone_here
Skrevet
mandel92 skrev (7 minutter siden):

Løgn. Samværssabotasje belønnes i Norge. https://www.tv2.no/a/11993360/

Skrevet
5 minutter siden, Klink said:

jo Danmark fra 2000 tror jeg? 

Nei, bare at ideen ble lansert da. Men det er ikke innført noen steder. 

• Liker 3
Gjest someone_here
Skrevet
Klink skrev (5 minutter siden):

Barnet får det. Barnet har rett på å vite hvem faren er, donoren må regne med at eventuelt barn tar kontakt. Jeg syns og også vi skal kunne bruke surrogatmor i Norge. 

Hva med tilstedeværelse av begge foreldre, som flere  her er særlig bekymret for. 

Skrevet (endret)
someone_here skrev (2 minutter siden):

Hva med tilstedeværelse av begge foreldre, som flere  her er særlig bekymret for. 

Det er det mange barn som ikke har. Dødsfall, far eller mor har stukket av, og lignende. Jeg mener også at et barn har det best med to foreldre. Og dersom en kvinne velger å få barn alene vil jeg påstå at dette gjennomtenkt, at man har økonomi og mennesker rundt seg så barnet får det best mulig. Som par må en også ha samtale om livssituasjonen sin , man må ha bodd sammen i 2 år eller være gift osv. Det er ikke bare å gå og få assistert befruktning. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Gjest someone_here
Skrevet

Det er det mange barn som ikke har. Dødsfall, far eller mor har stukket av, og lignende. Jeg mener også at et barn har det best med to foreldre. 

Men hvis far, og mor er levende mennesker? Det er veldig trist at ethvert  argument skal brukes mot at menn skal ha flere rettigheter, særlig i et land som er så stolt av "likestilling".

Skrevet
55 minutter siden, Klink said:

Så samfunnet skal da betale for en mann sitt uansvarlig sexliv? Kan jo bare drite i prevensjon, kan jo bare ta juridisk abort. 

Du kan mene det er galt, men da må du nesten også mene at det er galt at samfunnet betaler for vanlig abort, for ikke å snakke om økonomisk støtte til kvinner som velger å være enslige foreldre.

Skrevet
5 minutter siden, someone_here said:

Hvorfor er du for juridisk abort når du samtidig sier at det er viktig med begge foreldrene? 

Jeg er i mot assistert befruktning for single. 

Skrevet

Men hvis far, og mor er levende mennesker? Det er veldig trist at ethvert  argument skal brukes mot at menn skal ha flere rettigheter, særlig i et land som er så stolt av "likestilling".

Da syns jeg det er rart at en far og en mor velger å ikke ville ta del i livet til barnet sitt. Stakkars barn. 

Skrevet
linsejesus skrev (Akkurat nå):

Du kan mene det er galt, men da må du nesten også mene at det er galt at samfunnet betaler for vanlig abort, for ikke å snakke om økonomisk støtte til kvinner som velger å være enslige foreldre.

Det er ikke noen spesiell økonomisk støtte til enslige kvinner som velger å få assistert befruktning utover litt ekstra barnetrygd ?  Ellers syns det er bra vi har «gratis» helsetjenester i Norge og at det også inkluderer abort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...