Gå til innhold

Hvordan reagerer dere damer, når dere finner ut at daten er sterilisert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan reagerer dere damer, når dere finner ut at nye daten/ligg er sterilisert?

Er det skuffelse mtp. at han allerede har tatt en semi-varig avgjørelse som kan potensielt påvirke dere, om det blir seriøst?

Eller gir det en betryggende følelse å vite at dere er tryggere med karen mtp. Uønskede graviditer?

Hvordan forholder dere til gummibruk? (Ja ja vet at det ikke beskytter mot sti, men spør likevel)

 

Usikker om spørsmålene passer bedre inn i singleliv forumet, men spør her likevel.

Anonymkode: b57d5...920

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han bør iallefall snakke sant.

Jeg ble gravid med mann som påsto at han var sterilisert. Etter langt nok forhold til at kondom var droppet for lengst.

Det tok ikke jeg vel. Ble abort og brudd. 

Forøvrig kommer det nok helt an på om kvinnen har fått barna hun ønsker eller ikke. 

Anonymkode: 83e0f...b6e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ville det vært helt greit, men så er ikke barn avgjørende for meg på noen måte. Det handler vel gjerne om å finne noen som er på samme sted som en selv i livet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke få barn, men er likevel skeptisk til menn som er sterilisert. Det handler om egenskapene som gjerne gjør at en mann steriliserer seg.

Menn som er for egoistisk og selvsenteret til å ønske barn, kvinnehatere/overgripere som har gjort noen gravid og tvunget dem til å ta abort, menn med en haug unger og gjerne med flere kvinner pga uansvarlighet der løsningen er sterilisering.

Anonymkode: e5d30...3b3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han bør iallefall snakke sant.

Jeg ble gravid med mann som påsto at han var sterilisert. Etter langt nok forhold til at kondom var droppet for lengst.

Det tok ikke jeg vel. Ble abort og brudd. 

Forøvrig kommer det nok helt an på om kvinnen har fått barna hun ønsker eller ikke. 

Anonymkode: 83e0f...b6e

 

Den mannen må jo være en ordentlig idiot. Ikke bare pådrar han unødvendig byrde og stress for en dame, men  han risikerer jo selv å få seg en vesentlig økonomisk byrde i 18år.

Tror neppe at det er veldig vanlig.

Anonymkode: b57d5...920

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo finne en partner som heller ikke ønsker barn selvsagt. 

Jeg og mannen snakket om fremtidig ønske om å få barn allerede på 1. Date, for det er en veldig viktig ting å avklare når man er i riktig alder.

Anonymkode: 67b0a...b4d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kan ikke få barn, men er likevel skeptisk til menn som er sterilisert. Det handler om egenskapene som gjerne gjør at en mann steriliserer seg.

Menn som er for egoistisk og selvsenteret til å ønske barn, kvinnehatere/overgripere som har gjort noen gravid og tvunget dem til å ta abort, menn med en haug unger og gjerne med flere kvinner pga uansvarlighet der løsningen er sterilisering.

Anonymkode: e5d30...3b3

Nylig sett Exit eller? Her var det mange ubegrunnede fordommer, som jeg vet av erfaring ikke stemmer.

Anonymkode: b57d5...920

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Vet ikke hvordan jeg ville reagert. Jeg har ett barn, tviler på jeg vil ha flere, men aldri si aldri. Ville kanskje følt jeg ble robbet for valget om det skulle bli seriøst. Men de fleste jeg har møtt som er sterilisert har mange barn fra før, gjerne med flere damer, og det har enda større betydning for om det kunne utviklet seg til noe seriøst. 

Anonymkode: 015bd...879

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ikke ville vært interessert mer, om det hadde hendt meg.

Fordi å få barn er viktig for meg, og jeg kunne ikke sett en framtid med denne personen.

Anonymkode: 654da...5f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nylig sett Exit eller? Her var det mange ubegrunnede fordommer, som jeg vet av erfaring ikke stemmer.

Anonymkode: b57d5...920

Aldri sett Exit. Aner ikke hva det handler om engang. Jeg ville bare vært litt på vakt om en mann sa han er sterilisert fordi det kan bety at han er kynisk og/eller ikke stoler på kvinner og ingen av delene er noe jeg ønsker meg som partner, selv det ikke har praktisk betydning for meg.

Anonymkode: e5d30...3b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan ikke få barn, men er likevel skeptisk til menn som er sterilisert. Det handler om egenskapene som gjerne gjør at en mann steriliserer seg.

Menn som er for egoistisk og selvsenteret til å ønske barn, kvinnehatere/overgripere som har gjort noen gravid og tvunget dem til å ta abort, menn med en haug unger og gjerne med flere kvinner pga uansvarlighet der løsningen er sterilisering.

Anonymkode: e5d30...3b3

Hæ? Den eneste grunnen til at jeg tok vasektomi er at jeg ikke synes kvinner burde ta hormoner, siden det påvirker dem på mange måter. Jeg vil ikke ha barn fordi klimaendringer vil påvirke levekvaliteten vår ekstremt, så jeg synes ikke det er etisk å få barn nå. Det er ikke egoistisk å få barn. Har du hørt grunnene folk gir for å ville ha barn? Jeg ville ha barn, jeg var ensom osv. Det er egoistiske grunner til at folk får barn.

Fy, for noen fordommer du har.

Anonymkode: a5c70...d20

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

 

Den mannen må jo være en ordentlig idiot. Ikke bare pådrar han unødvendig byrde og stress for en dame, men  han risikerer jo selv å få seg en vesentlig økonomisk byrde i 18år.

Tror neppe at det er veldig vanlig.

Anonymkode: b57d5...920

Tror ikke jeg heller at det er. Heldigvis. 

Angående hvordan jeg reagerte da jeg fikk vite at han var sterilisert så var jeg lei meg først, fordi jeg bare hadde et barn, og godt kunne tenke meg et til. Likevel slo jeg meg til ro med situasjonen. Aksepterte den. Jeg hadde jo et barn, hadde falt for mannen, og kunne leve med det. 

Jeg kunne ikke leve med at det var lureri og løgn. Slikt lyver man ikke om. Det er en for grov løgn. Spesielt siden han visste at jeg hadde vært lei meg for det ganske lenge før jeg slo meg til ro med at slik var det. 

Jeg tror han hadde tenkt at det skulle være oss for fremtiden, men den løgnen ødela alt. Kunne ikke stole på ham mer. Kunne ikke tro godt om ham, når han kunne lyve om noe slikt. 

Anonymkode: 83e0f...b6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Den mannen må jo være en ordentlig idiot. Ikke bare pådrar han unødvendig byrde og stress for en dame, men  han risikerer jo selv å få seg en vesentlig økonomisk byrde i 18år.

Tror neppe at det er veldig vanlig.

Anonymkode: b57d5...920

Tuller du? 😳

Ser du virkelig ikke at målet er det motsatte, å gjøre en kvinne gravid og få barn?

Jo, det er veldig vanlig at menn forsøker å lure kvinner til å få barn. Det kalles vold.

Sterilisering av menn er ikke 100% sikkert. Så det kan hende at man faktisk tror man er steril, men så er man ikke det.

Man bør for øvrig kunne se arrene etter et slikt inngrep, de sitter i lysken på hver side. 

Anonymkode: 6468f...8b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tuller du? 😳

Ser du virkelig ikke at målet er det motsatte, å gjøre en kvinne gravid og få barn?

Jo, det er veldig vanlig at menn forsøker å lure kvinner til å få barn. Det kalles vold.

Sterilisering av menn er ikke 100% sikkert. Så det kan hende at man faktisk tror man er steril, men så er man ikke det.

Man bør for øvrig kunne se arrene etter et slikt inngrep, de sitter i lysken på hver side. 

Anonymkode: 6468f...8b5

Veldig vanlig? Nei...

Anonymkode: a5c70...d20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Sterilisering av menn er ikke 100% sikkert. Så det kan hende at man faktisk tror man er steril, men så er man ikke det.

Man bør for øvrig kunne se arrene etter et slikt inngrep, de sitter i lysken på hver side. 

Anonymkode: 6468f...8b5

Ingenting i verden er 100% sikkert, men en vellykket vasektomi er ekstremt sikker selv tiår senere.

Arrene er ikke i lysken, man kutter direkte i pungen for å dra ut sædlederne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig vanlig? Nei...

Anonymkode: a5c70...d20

Jo, det er det.

At du ikke har hørt om tilfeller, er fint for deg, men det er mange, både kvinner og menn, som forsøker å lure seg til barn. 

Graden av naivitet her på KG er allerede høy nok, du ser jo over her at man ikke en gang innser at dette var hans intensjon, så kutt ut å bidra til mer av det. 

Anonymkode: 6468f...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Roper wuhu inni meg og er glad for at jeg slipper å tenke på om han vil ha barn i framtida. Jeg er ferdig med barn! Har ikke sex uten kondom med det første uansett pga sti, men da er det en mulighet for det i framtida hvis noe utvikler seg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anocopy skrev (Akkurat nå):

Ingenting i verden er 100% sikkert, men en vellykket vasektomi er ekstremt sikker selv tiår senere.

Arrene er ikke i lysken, man kutter direkte i pungen for å dra ut sædlederne.

Ja, hvis den er vellykket er den sikker, men det er den jo ikke alltid.

De jeg kjenner til, er i lysken. Man kan se arr.

Anonymkode: 6468f...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vilke håpt det var en "dere damer" fyr

Anonymkode: 42d94...418

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, hvis den er vellykket er den sikker, men det er den jo ikke alltid.

De jeg kjenner til, er i lysken. Man kan se arr.

Anonymkode: 6468f...8b5

Man sjekker vel om noen måneder? Man tar en test etter 6 mnd. eller noe slik og hvis den er negativ så er man good to go.

Tror kanskje de kuttet inn i lysken før i tida, standarden nå er hvertfall å stikke hull i pungen, så slipper man å bruke skalpell siden noen er så redde for kniver.

Denne tråden får meg hvertfall til å tvile på om vasektomi er så lurt, haha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...