Gå til innhold

Samboer og hennes venn


pompelpilt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

 

Jeg får veldig sånn meg-meg-meg viber her, ts. Du er bare opptatt av ditt synspunkt, og ignorerer glatt egne feil og mangler for å fokusere voldsomt på andres, mindre, feil og mangler. 

Du er tidlig tydelig på at du ikke stoler på kompisen hennes. Du stiller kontrollspørsmål, griner og driver med andre åpenbare hersketeknikker for å få henne til å kutte kontakten med han, uten at du ønsker å si det rett ut (jeg vil anta fordi hun da kan kreve tilsvarende av deg).

Anonymkode: 7e8de...93a

Vel, dama lyver jo åpenbart, så jeg har problemer med å sette meg i hennes sko. Jeg synes ikke det er rart at TS reagerer slik som han gjør. TS må stille henne et ultimatum. Jeg mener definitivt at venner av motsatt kjønn er helt greit, men når det er følelser i bildet så er det bedre å kutte ut tenker da jeg for å ikke ofre forholdet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du beskriver ting som er så grove og alvorlige at enten så er det henne som manipulerer deg til å tro at det er greit, eller så er du altfor selvutslettende som person. 

Dette krapylet du er sammen med burde du sparke ut av hus så fort som mulig. Man kan ikke godta sånn oppførsel, det går jo ut over all glede i livet. 

 

Mrs.Under skrev (2 timer siden):

Å ha venner av motsatt kjønn fungerer sjelden, det ser du jo selv her

 Korrekt. 

Anonymkode: 8d80a...ca9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, pompelpilt said:

Det kommer tydelig frem at hun har hatt følelser for kompisen, at hun har «valgt» meg, men at hun sitat «kjenner på det hver gang».

 
  • Dagen etter at jeg tok til tårene foran henne og sa at dette var vanskelig tok hun kontakt med han for å klatre. Jeg nevnte spesifikt at klaring bare de to var en intim situasjon som jeg synes var vanskelig.
 
 
  • hun inviterte han med på tur den inneklemte ettermiddagen vi begge hadde fri, og vi hadde avtalt skitur sammen. Riktignok ikke avtalt at det bare skulle være oss. Han avlyste, og noen timer etter avlyste hun til meg også. Skylte på at hun var sliten og været.
 
  • han spurte aldri hva hun skulle i helgen. Hun fortalte uoppfordret. Sa også «sees kanskje på fjellet?» Hun var åpenbart den «pågående part» om helgen.
 
  • han spurte heller aldri hvilket fjell vi skulle på. Det fortalte hun også uoppfordet. Han hadde riktignok sagt noen dager før «si fra hvor dere går», men hun la det frem som at mld kom «nå». Hun «glemte» også infoen om tidlig start.
 

Skjønner godt at du er i tvil hvis dere ellers har det fint og hun virker enormt hengiven og kjærlig som du sier, og hun virker jo noe splittet og forvirret selv, så vanskelig for deg å se noe mer klart da. 
Hvor kjærlig og hengiven er hun når hun kontakter han dagen etter at du har tatt til tårene? Hvor er respekten, empatien og kjærligheten til deg i dette? 
Hvis kjæresten min hadde gjort noe sånt ville hengivenheten hennes til meg falt litt igjennom på det hverdagslige planet, for den er jo ikke verdt stort hvis den ikke er gjennomgående. 
 

Det andre som jeg sitert er også graverende og viser at du i bunn og grunn ikke kan stole på henne, så det at du spør kg om hvilke krav du kan sette er håpløst å svare på. 
Sette krav til en som setter seg selv foran forholdet og lyver/unndrar seg er litt meningsløst. 
 

Det virker litt som om du har med to sterke drivkrefter å gjøre, både morsrollen og den sosiale/sexdriften. Hun er nok forelsket/glad i dere begge, men kanskje mer tiltrukket av han siden hun gjerne gjør ting på bekostning av deres forhold? 
Hvis hun har veldig lyst til å se han så betyr jo det åpenbart mer for henne enn å ivareta følelsene dine og forholdet deres. 

Pass på at du ikke er grei å ha som hennes blivende barns far, men spiller annenfiolin ellers. Du dealer med en dame som har veldig lyst på barn og har hastverk. Det er en veldig sterk drivkraft.

IKKE si at du har lest meldingene med mindre du ikke får til en ordentlig samtale om dette uten å ta det opp. (Men hun har lagt opp til at enhver oppegående fyr hadde lest det, hvis tilfeldighetene rådet mtp pad’n.)

Vet ikke om du gjør ting verre ved å ta det opp, ser den at sjalusi kan virke mindre maskulint, men det virker ekstremt tøffel/redd å bare finne seg i det/ikke tørre å ta opp ting. Hvis parterapi er et alternativ så do it. 
Har hun solide følelser og respekt for deg så blir hun med til en parterapeut og der er det forventet at du skal prate om problemene. 
Det kan også få opp øynene litt, kanskje hun ser at hun rosemaler han andre og kanskje du ser at du rosemaler henne. 

 

Endret av Isaccis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg prøve å komme inn fra et annet perspektiv her enn alle de andre som bare dømmer det nord og ned. Jeg kunne vært den dama di. Ikke fjellturer, men i forhold til andre ting. Jeg har alltid hatt følelser for en nær venn av meg. Han for meg og. Likevel var det jeg som valgte å gå videre med en annen. Kameraten min er en flott mann, jeg vil alltid ha følelser for han, men... han er ikke en partner for meg. I forhold til barn, og måten han vil at et forhold skal være, så matcher vi overhodet ikke! Derfor valgte jeg en som kunne gi meg det jeg ønsket på den fronten. Jeg hadde selvfølgelig følelser for han også, lenge! 
 

jeg giftet meg, fikk barn, og levde godt med han i 13 år før jeg endte det. Hele veien, har jeg hatt tett kontakt med kameraten min, men vi har aldri gått over streken. Nå som jeg er single, så har vi heller ikke tatt opp igjen tråden. Rett og slett fordi vi er for ulike til å fungere som noe annet enn venner. Deg er heller ikke på grunn av han det ble slutt her. 
 

det jeg vil fram til, er vel at hun KAN ha ekte følelser for deg selv om ting er som de er. Men snakk med henne! Jeg valgte selv å være ærlig med eksen ikke lenge etter vi ble sammen, og selv om han til tider var usikker, så hjalp det at jeg var ærlig hele veien. Så snakk med henne, vær ærlig om hva du føler, hva du overhørte. 

Anonymkode: 7cb0a...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå skal jeg prøve å komme inn fra et annet perspektiv her enn alle de andre som bare dømmer det nord og ned. Jeg kunne vært den dama di. Ikke fjellturer, men i forhold til andre ting. Jeg har alltid hatt følelser for en nær venn av meg. Han for meg og. Likevel var det jeg som valgte å gå videre med en annen. Kameraten min er en flott mann, jeg vil alltid ha følelser for han, men... han er ikke en partner for meg. I forhold til barn, og måten han vil at et forhold skal være, så matcher vi overhodet ikke! Derfor valgte jeg en som kunne gi meg det jeg ønsket på den fronten. Jeg hadde selvfølgelig følelser for han også, lenge!
 

jeg giftet meg, fikk barn, og levde godt med han i 13 år før jeg endte det. Hele veien, har jeg hatt tett kontakt med kameraten min, men vi har aldri gått over streken. Nå som jeg er single, så har vi heller ikke tatt opp igjen tråden. Rett og slett fordi vi er for ulike til å fungere som noe annet enn venner. Deg er heller ikke på grunn av han det ble slutt her.
 

det jeg vil fram til, er vel at hun KAN ha ekte følelser for deg selv om ting er som de er. Men snakk med henne! Jeg valgte selv å være ærlig med eksen ikke lenge etter vi ble sammen, og selv om han til tider var usikker, så hjalp det at jeg var ærlig hele veien. Så snakk med henne, vær ærlig om hva du føler, hva du overhørte.

Anonymkode: 7cb0a...570

Men dette er jo ikke samme situasjon hvis du alltid har vært ærlig med eksen din, her kommer det jo frem i meldinger at kjæresten til ts ikke har vært ærlig, faktisk løyet flere ganger?

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Jeg får veldig sånn meg-meg-meg viber her, ts. Du er bare opptatt av ditt synspunkt, og ignorerer glatt egne feil og mangler for å fokusere voldsomt på andres, mindre, feil og mangler.

Du er tidlig tydelig på at du ikke stoler på kompisen hennes. Du stiller kontrollspørsmål, griner og driver med andre åpenbare hersketeknikker for å få henne til å kutte kontakten med han, uten at du ønsker å si det rett ut (jeg vil anta fordi hun da kan kreve tilsvarende av deg).

Så skjuler hun detaljer for å få ned konfliktnivået, som du har skrudd opp. Da føler du deg "sviket" sier du, selv om du er åpen på at din egen ryggmargsrefleks er å skjule ting som fører til konflikt (dette vil jeg derfor anta er en ny hersketeknikk).

Hvor du vil hen med dette forholdet, ts, er meg en gåte. Du stoler ikke på henne. Du ønsker å kontrollere hvem hun henger med og hvor mye hun henger med andre enn deg, og blir snurt om kompiser el er like viktig som deg i livet hennes. Du finner det at hun hadde følelser for flere enn deg og så valgte deg negativt (selv om dette er helt normale ting alle går gjennom. Ingen normalt fungerende mennesker velger partner fordi de har "følelser" for hen. Vi velger partner på bakgrunn av livssyn, holdninger og verdier, ikke fordi vi har lyst til å ha sex med dem)

Enten er dere veldig unge og naive, eller så har du kommet deg opp i godt voksen alder med et umodent sinn. I begge tilfeller er løsningen å bruke noen år av livet på å bli voksen før du entrer inn i et nytt forhold. Med en annen kvinne enn hun her.

Anonymkode: 7e8de...93a

 Synes ikke ts virker kontrollerende og driver med hersketeknikker. Dette er en som er åpen for at hun skal få ha venner av motsatte kjønn, også fordi han har det selv, men den tilliten blir jo misbrukt her spør du meg. 

Jeg er ikke helt der selv at jeg synes det fungerer med venner av motsatte kjønn, men jeg respekterer at andre har det. Det kan sikkert fungere, men da er man nødt til å spille med åpne kort. Jeg er også av den (kanskje gammeldagse?) meningen at hvis man har følelser for noen man ikke burde ha følelser for, så trekker man seg tilbake så de følelsene kan få dø ut - ikke dyrke dem ved å prøve å tilbringe så mye tid som mulig med vedkommende. Den logikken der klarer ikke en forelsket person å se, noe hun helt klart er. Hadde hun vært mer forelsket i deg, ts, så hadde hun sett dette og skjønt hva hun burde gjøre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isaccis skrev (5 timer siden):

Skjønner godt at du er i tvil hvis dere ellers har det fint og hun virker enormt hengiven og kjærlig som du sier, og hun virker jo noe splittet og forvirret selv, så vanskelig for deg å se noe mer klart da. 
Hvor kjærlig og hengiven er hun når hun kontakter han dagen etter at du har tatt til tårene? Hvor er respekten, empatien og kjærligheten til deg i dette? 
Hvis kjæresten min hadde gjort noe sånt ville hengivenheten hennes til meg falt litt igjennom på det hverdagslige planet, for den er jo ikke verdt stort hvis den ikke er gjennomgående. 
 

Det andre som jeg sitert er også graverende og viser at du i bunn og grunn ikke kan stole på henne, så det at du spør kg om hvilke krav du kan sette er håpløst å svare på. 
Sette krav til en som setter seg selv foran forholdet og lyver/unndrar seg er litt meningsløst. 
 

Det virker litt som om du har med to sterke drivkrefter å gjøre, både morsrollen og den sosiale/sexdriften. Hun er nok forelsket/glad i dere begge, men kanskje mer tiltrukket av han siden hun gjerne gjør ting på bekostning av deres forhold? 
Hvis hun har veldig lyst til å se han så betyr jo det åpenbart mer for henne enn å ivareta følelsene dine og forholdet deres. 

Pass på at du ikke er grei å ha som hennes blivende barns far, men spiller annenfiolin ellers. Du dealer med en dame som har veldig lyst på barn og har hastverk. Det er en veldig sterk drivkraft.

IKKE si at du har lest meldingene med mindre du ikke får til en ordentlig samtale om dette uten å ta det opp. (Men hun har lagt opp til at enhver oppegående fyr hadde lest det, hvis tilfeldighetene rådet mtp pad’n.)

Vet ikke om du gjør ting verre ved å ta det opp, ser den at sjalusi kan virke mindre maskulint, men det virker ekstremt tøffel/redd å bare finne seg i det/ikke tørre å ta opp ting. Hvis parterapi er et alternativ så do it. 
Har hun solide følelser og respekt for deg så blir hun med til en parterapeut og der er det forventet at du skal prate om problemene. 
Det kan også få opp øynene litt, kanskje hun ser at hun rosemaler han andre og kanskje du ser at du rosemaler henne. 

 

Det er kloke ord! De traff. Tusen takk 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...