Gå til innhold

Tørr hun på hendene (bilde) hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det mye spriting av hender ts? Kan du erstatte noen av spritingene med å vaske hendene (og gjerne med en håndvask som er bra for hendene, som feks en håndvask med olje)?

Anonymkode: deb53...7b2

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvemsomhelst

Er tørr og sår på både hender og føtter, skylder på vinteren og smører med  det jeg finner.  Har ikke forstand på slikt, dessverre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er logisk. Kokosnøtt er ikke en magisk nøtt. Hverken kokosvann, kokosmelkog kokosfett er sunt å fortære. Fettet i nøtta er usunt. Og kokosfett gir kviser og evt. tette porer. 

Anonymkode: 894ef...b06

Jeg er også lei av at folk foreslår kokosnøtt fo alt. Oljer trekker ikke inn i huden og gir derfor ikke foktighet, den legger seg kun utenpå, så kan til en vis fra forsegle dersom man HAR godt hydrert hud. Ellers gjør den vondt være da den blokkerer fuktighet å komme inn. 

Anonymkode: ca111...074

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

😊 Har den, og den fungerer ikke for meg. Er skikkelig håpløs. Men jeg tenker å prøve den psoriasis krem/salven som en i tråden foreslo 😊

Anonymkode: 894ef...b06

LRP sin Cicaplast var himmelsk for meg når jeg jobbet på sykehus, var så tørr at huden sprakk og jeg begynte blø, og den hjalp skikkelig. 
Men er selv vant med "umulig hud" som ikke tåler/takler noe, så skjønner frustrasjonen din... 

Nå jobber jeg mye med hender i vann, eller med papp, så nå er jeg konstant tørr igjen... LRP sin funker fortsatt skikkelig bra, men den ble for dyr når jeg måtte begynne smøre oftere... Så har testet Cerave sin håndkrem også, som ett litt rimeligere alternativ, og den funker også veldig bra! 

Anonymkode: b108b...15c

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg har orøvd ALT av håndkrener opp igjennom livet. Den enrste som funker på meg, og som ikke gir eksem er Eucerin urea Repair pluss

Anonymkode: c3825...ec8

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Rituals håndkrem. Ene hånden min var så tørr, ingenting hjalp. Så tok jeg på håndkrem fra Rituals i et par netter og den hjalp, er nesten ikke tørt lenger.

Anonymkode: ec708...3ac

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har du har tør hud og tørre lepper betyr de bl.a at du er dehydrert. Det er mange i vårt samfunn som er dehydrerte uten å vite det. 

Det vil hjelpe veldig om du drikker vann med sitron eller lime, spiser mer vannholdig frukt som diverse meloner, appelsiner, druer. 

Spis mer grønt og drikk sellerijuice. 

Drikk chaga istedenfor kaffe og te. 

Drikk urtete som bringebærblader, sitronmelisse, løvetann, hibiscus, brennesle - fåes kjøpt på helsekost. Merket Kloster har forskjellige typer. 

Les om Anthony William medical medium og 3-6-9. Den rensen er bra for kroppen. 

Anonymkode: 30f5a...8dc

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Den beste jeg vet, er Eucerin pH5 Lotion. Bruker den uten parfyme, og kjøper hos Vitusapotek eller Apotek 1. De har ofte rabatter ved kjøp av flere flasker. Var plaget med tørr hud tidligere, men er helt fin etter at jeg startet å bruke denne.

Anonymkode: 5bd43...14e

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Den beste jeg vet, er Eucerin pH5 Lotion. Bruker den uten parfyme, og kjøper hos Vitusapotek eller Apotek 1. De har ofte rabatter ved kjøp av flere flasker. Var plaget med tørr hud tidligere, men er helt fin etter at jeg startet å bruke denne.

Anonymkode: 5bd43...14e

Ja, parfyme er veldig skadelig for huden og lungene og kroppen generelt, så ville holdt meg langt unna parfyme og alkohol. Luftfriskere er også veldig skadelig for lungene, mer enn røyk, faktisk... Og røyk er jo veldig skadelig i seg selv. 

Anonymkode: 30f5a...8dc

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JulieA

Hei, du ber om tips til en god håndkrem, men jeg ville først prøvd å finne ut hvorfor hendene dine er så tørre. Jeg har selv vært plaget med veldig tørr hud på hendene, men har etterhvert funnet ut hvordan jeg skal håndtere det. Her er noen tips:

- finn ut om du reagerer på håndsåpen du bruker? For meg fungerer neutral håndsåpe. Har ved et par anledninger kjøpt andre parfymefrie varianter, men det har jeg reagert på med en gang. Hendene blir tørre og såre, og det hjelper ikke uansett hvor mye krem jeg bruker. Det kan være individuelt hva en tåler og ikke tåler, så prøv deg frem.

- kan du reagere på lateks i oppvaskhansker? Gå i så fall over til hansker for sensitiv hud. Pass uansett på at du alltid bruker oppvaskhansker når du vasker opp eller gjør rent.

- bruk hansker utendørs helt til det er god temperatur ute.

-reagerer du på håndsprit? Du sier at du jobber på sykehus, så ikke lett å unngå å bruke, men kan det være at det er enkelte typer som du reagerer mer på. 

Lykke til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg har tørr hud alltid, og for meg hjelper kun Locobase i kalde måneder og Decubal på sommer.

I de verste periodene på jeg med hansker og LAGVIS med krem og oljer hver natt. Da blødde jeg på knokene. 

På jobb satt jeg med tykke lag krem over knoker - dette må du gjøre hjemme istedet. 

Anonymkode: 66fff...e73

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anonyminist
Rotemor skrev (På 23.4.2021 den 0.05):

Jeg ville aldri foreslått det om jeg visste at det ville trigge en sånn aggresjon hos deg.

Skulle foreslå det selv. Har veldig tørr hud og eksem, blitt så mye bedre etter at jeg begynte med litt kokosfett i morgenkaffen . 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Anonyminist

Jeg bruker kokosfett og triomar ( fettsyrer)  for og smøre kroppen fra innsiden. Får locobase på blå resept, men funnet ut at for hendene er the body shop hemp håndkrem best. Hydrokortison på de verste områdene . 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Noen nevnte en håndvask med olje, jeg bruker Sebamed sin her hjemme, og den hjelper. Jeg har ymse håndkremer i alle rom og vesker, og har ikke funnet en fast favoritt, men Eucerin Aquaphor soothing skin balm er knallgod når jeg har tid til en krem som ikke trekker veldig raskt inn.

Anonymkode: 91db2...215

Lenke til innlegg
Del på andre sider
*luna*

Jeg blander A-creme (i brunt glass) og olivenolje (Ybarra kjøpt i matbutikken). 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 23.4.2021 den 2.24):

Er det mye spriting av hender ts? Kan du erstatte noen av spritingene med å vaske hendene (og gjerne med en håndvask som er bra for hendene, som feks en håndvask med olje)?

Det hadde vært fint om ts kunne svare på denne og andre innspill, slik at det hadde vært lettere å hjelpe :)

Og kanskje en liten tak:

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rainstorm

Locobase repair. Sliter mye med tørr hud, den eneste som funker. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...