Gå til innhold

Kvinner som får barn med to forskjellige menn?

Anbefalte innlegg

Vera

Jeg tenker at man må ha et lite innholdsrikt liv selv, når man er så opptatt av hva alle andre gjør. Heldigvis finnes det en løsning for dette! Man kan skape seg et innholdsrikt liv..tilføre det mening. Ofte utvider man horisonten ved å feks melde seg til frivillig arbeid (hjelpeorganisasjoner).
Vipps - så har man et helt annet utgangspunkt - forstår mer av andres liv og gjøren, og blir mindre dømmende. 

Det jeg egentlig reagerer mest på ved slike dømmende holdninger som enkelte viser i denne tråden, er at skammen dere ønsker å påføre disse mødrene, er også en skam som videreføres til de uskyldige barna.

Det kan umulig være en god tanke at man bidrar til at et barn får det dårligere? 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenker at jeg glad moren min hadde skam nok til å velge å tørre å satse på kjærligheten nok en gang etter å ha blitt forlatt av den idioten av en far jeg har som stakk i det han skjønte at det å få barn ikke var så rosenrødt som han trodde etter at jeg var født! Så slapp jeg å vokse opp som et farløst enebarn. 
Skremmende at så mange har et såpass kvinnefiendtlig syn at de mener at om en kvinne har barn med flere så er det kun fordi hun har lav moral og er løs på tråden. Snakk om å se verden i et moraliserende svart hvitt perspektiv som sørger for å holde kvinnen nede og opphøye mannen 🙄

Anonymkode: 1c2f4...db9

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

De som dømmer andre for deres liv, er som regel de mest uintelligente menneskene. De kan gjerne ha høy utdannelse og være medlem i Mensa for den del, men jammen er de dumme nok til å dømme andre likevel. 

Anonymkode: bffdc...e89

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belima
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

De som dømmer andre for deres liv, er som regel de mest uintelligente menneskene. De kan gjerne ha høy utdannelse og være medlem i Mensa for den del, men jammen er de dumme nok til å dømme andre likevel. 

Anonymkode: bffdc...e89

Det har du litt rett i. De kan "mangle" en eller flere intelligenser. Her er de forskjellige intelligensene:

De åtte intelligenser:

Personlig Intelligens, Sosial Intelligens, Kroppslig/motorisk intelligens, Språklig intelligens, Musikalsk Intelligens, Romlig /visuell intelligens, Logisk/matematisk intelligens, Naturalistisk intelligens.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hippogriff
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mastergrad i realfag.

Anonymkode: a7d09...89b

Du skal ha kudos for å svare, syns jeg. Må innrømme at jeg ikke hadde forventet det, og at jeg egentlig kastet mine 8 års høyere utdanning inn i ringen mest for moro skyld.

Ville bare gi deg den anerkjennelsen. Hilsen den løse, men overutdannede ;) (også en spøk - må innrømme at jeg har humret godt over hele denne tråden ;))  

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blomsterpotta

Å få barn med 2 forskjellige mødre/fedre er greit. Når det blir 3,4,5 da syns jeg ikke noe om det. Jeg har begge mine med samme far og kunne aldri tenkt meg å fått ett barn med noen ny mann.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Expandable86

Tenker at det et kaos med mine-dine-våre barn, og at det ikke er noe for meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Expandable86

*dobbel*

Endret av Expandable86
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Viking9

Lol cuck. Jeg ville ikke vært i polygamisk forhold. Kaos rent klovneri :)

Om du snakker om aleneforeldre. Så er det helt annet. Dømmer ikke der.

Endret av Viking9
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg har for mye annet og mye mer interessant å fylle fritiden mi med til å bry meg med hvem andre mennesker får barn med.

Anonymkode: 3d8a5...67d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Kommer helt an på situasjonen egentlig. En venninne som har barn med to forskjellige menn bryr jeg meg veldig lite om, eller tenker/dømmer ikke for å si det på en annen måte.

Er det en kvinne jeg møter i en dating situasjon så er saken annerledes. Da tenker jeg at hun har fått barn med en mann, forholdet fungerte ikke. Truffet en ny, fått barn, men heller ikke det forholdet fungerte. Det taler for en heller tvilsom dømmekraft og emne til å velge menn. Det syns jeg er ekstremt lite tiltrekkende.

Anonymkode: 6a121...74c

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Rotemor skrev (På 22.4.2021 den 23.47):

For en idiotisk tråd.

Livet er langt og umulig å planlegge..

Men hvis du føler deg bedre ved å dømme andre så er det kanskje en nødvendighet for deg. Du må like deg selv når du legger opp til andre ikke liker deg. 

Langt fra idiotisk. De aller fleste vil ha meninger om dette.

Anonymkode: d495f...de9

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rotemor
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Langt fra idiotisk. De aller fleste vil ha meninger om dette.

Anonymkode: d495f...de9

Kun idioter dømmer og diskuterer dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 23.18):

Kan det være at de mangler impulskontroll, ikke tenker langsiktig, osv.?

Impulskontroll? Det er ingen som får barn på impuls. Det er en ganske tidkrevende og omstendelig oppgave. :) 

Anonymkode: 3aa75...807

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ABM
AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 23.12):

Hva tenker dere om disse kvinnene? Jeg er ren real person, og prøver og ikke dømme, likevel gjør jeg meg opp mine tanker om disse kvinnene. De mangler kanskje skam?

Skam? Hva skal de skamme seg over? At de tar opp stafettpinnen fra sine formødre og fører menneskeheten videre?? Synes alle kvinner som føder barn i Norge skulle fått brev fra Erna..på en utbetalingsblankett!! 

Ps. 3 barn med 3 forskjellige menn er også heelt ok!:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
CaramelDevil

Jeg har to barn med to forskjellige menn. Nr 1 var den store kjærligheten. Vi var unge, vi var ett. Det var the real thing, samme tanker, følelser og planer. Men han var syk og vonde tanker om barndom og traumer ødela han. Han tok sitt eget liv når vi var 24 år og barnet vårt baby. 

Jeg gikk omsider videre. Jeg var jo ung og ville ha et liv. Så møtte en mann jeg hadde det fint med, og vi fikk et barn sammen. Ble slutt etterhvert da vi vokste fra hverandre som par. Vi er verdens beste venner nå og samarbeider om barna (han tok til seg eldste også). De kunne ikke hatt det bedre.

Så bare døm meg du. Det går fint. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ABM
CaramelDevil skrev (2 minutter siden):

Jeg har to barn med to forskjellige menn. Nr 1 var den store kjærligheten. Vi var unge, vi var ett. Det var the real thing, samme tanker, følelser og planer. Men han var syk og vonde tanker om barndom og traumer ødela han. Han tok sitt eget liv når vi var 24 år og barnet vårt baby. 

Jeg gikk omsider videre. Jeg var jo ung og ville ha et liv. Så møtte en mann jeg hadde det fint med, og vi fikk et barn sammen. Ble slutt etterhvert da vi vokste fra hverandre som par. Vi er verdens beste venner nå og samarbeider om barna (han tok til seg eldste også). De kunne ikke hatt det bedre.

Så bare døm meg du. Det går fint. 

Ikke f om jeg skal! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Tenker veldig lite om menn og kvinner som får barn med flere enn en.

Med mindre det er snakk om med veldig mange, eller flere på veldig kort tid. Datet en mann, helt til jeg fant ut at han hadde 4 barn, med 3 forskjellige kvinner, de barna hadde han fått i løpet av 3 år, 2 av barna var født med 5 dager imellom. Det blir litt voldsomt for meg.

Anonymkode: 0855c...0f2

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

2 barn med ulike fedre/mødre er en ting, det jeg stusser over er når noen har barn med 3-4 forskjellige. Da begynner man å lure på hva de tenker med.

Anonymkode: b80f9...bf4

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...