Gå til innhold

Jeg er for stygg til at noen vil kunne finne meg attraktiv

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kaiminator
Just now, AnonymBruker said:

Gjett om. Jeg ville heller å ha dratt til utlandet slik at man slipper incels. Problemet er bare UDI!

Anonymkode: b594c...a51

Da kan du heller ikke "klage" på at ingen vil ha deg. De fins jo, men de er for stygge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Kaiminator skrev (Akkurat nå):

Da kan du heller ikke "klage" på at ingen vil ha deg. De fins jo, men de er for stygge.

Problemet er UDI. Har du forstått det? 

Anonymkode: b594c...a51

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg er pen OG positiv og jeg har det heller ikke lett. Huff. 

Anonymkode: 93d04...658

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Dette er jo hodet ditt som lyver for deg. 😔 Jeg har det slik i perioder. Akkurat som du beskriver. Klarer ikke se i speilet fordi jeg er så stygg. Fikk meg en knekk fordi jeg filmet et husdyr og jeg kom med i bildet og jeg så helt grotesk ut. Vennene mine påsto at jeg var pen, uten at jeg engang kunne vise de videoen. De trodde meg ikke. Men jeg vet jo at jeg er stygg. Profilen min er helt grusom. Bakhodet/profilen mitt var i lokalavisen i forfjor og jeg begynte nesten å gråte fordi det var så stygt. Alle rundt meg så normale ut. Jeg så ut som en annen skapning.

Men jeg VET at mesteparten av dette er i hodet mitt. Og noen perioder går det litt over og jeg kan tenke at jeg ser ok ut. Ikke pen, men ikke grotesk.

Tenk på de du har crushet på. Tenk på alle de "upene" kjendiser osv som folk sikler etter. Kjendiser som er tjukke, lave, har rare ører, rare neser og øyne, er skalla eller whatever. Det er så mye rart der ute som likevel ser bra ut og folk dåner etter.  

Minn deg selv på at det er inni hodet ditt fienden sitter. Lag deg selv "alibi". Selvsagt kan du ikke lese tanker, men OM du skulle ha rett, og de tenker stygt om utseendet ditt (det gjør de jo ikke....) så tenk at javel, fuck dem. Hva vet de? Ingenting. De vet ingenting om noe. De har ikke peiling. Og hva skal de gjøre? Så får de sitte der og le i stua hjemme i taperhuset deres. Og tenke på utseendet ditt. Sykinger som sitter hjemme og funderer på folks utseender. Men de gjør jo ikke det, for du kan ikke lese tanker. 🙂 Antakelig så ler de med deg og følger med på det du sier, og de er for opptatte med å bekymre seg over sitt eget utseendet til å merke ditt.

For å snu litt på det. Tenker du slik om andre upene mennesker? Ler du av utseendet deres? Snikfilmer du de fordi du syns de er stygge?  Ville du latt noen tenke så negativt om seg selv? ❤️

Anonymkode: 7d5dc...57f

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Ta en tur til fastlegen å snakk med han, for meg høres du veldig deprimert ut og du kan ikke fortsette sånn som dette, ingen fortjener å ha det sånn, fikk så vondt av deg. 

Anonymkode: 505a6...9a3

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvemsomhelst

Vanskelig å svare på så vanskelige og viktige spørsmål og tanker fra anonyme 😢 Bør nok gjøres via pm eller noe.  Håper at du får det bedre. Vil gjerne hjelpe.

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Hvemsomhelst

Personfokus, kroppsfokus og fandens oldemor.

jeg er møkklei pandemi, nedstengninger, forbud og begrensninger.  Savner så inderlig den normale tiden..

Endret av Hvemsomhelst
Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg bør så klart søke profesjonell hjelp og begynne i terapi. Men...jeg fungerer jo i jobb. Yter jeg det beste jeg kan? Egentlig ikke, men det jeg gjør er bra nok tydeligvis. Hadde jeg hatt et problem som påvirket mennesker rundt meg hadde saken vært noe annet...

Anonymkode: 1378e...c92

Det påvirker deg. Det er nok. 

Anonymkode: 9eff4...2c7

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
8 hours ago, CorvusCorax said:

TS rakker vel ikke ned på det motsatte kjønn da, som incel gjør... 

Poenget er at om ts hadde hatt utovertiss hadde hun blitt hudfletta for å skrive akkurat det samme. Men det er en annen diskusjon, og en avsporing av tråden.

Anonymkode: 012dd...391

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

(Kan folk være så snille og slutte å mase om "hvis ts hadde vært mann så hadde alle vært SÅ jævlige". For det første er det jo ikke sant engang, og for det andre er det avsporing. Start heller en egen tråd, hvis det er så om å gjøre.)

Til deg ts, vil jeg bare si at jeg har det mye sånn som du beskriver. Utseendet mitt er bare en av mange ting jeg fortviler over, det er så mye annet som også er feil. Jeg vet at det ikke bare er ting jeg innbiller meg, for jeg har jammen fått høre det fra andre.

Etter min mening kommer ikke slik negativ egenvurdering bare sånn helt av seg selv: Den kommer opprinnelig utenfra, fra andre mennesker. Andres idealer, andres meninger, hvordan andre forholder seg til oss, preger hvordan vi forholder oss til oss selv. Perfeksjonskrav som aldri slutter, merkelapper og stempler som forteller hvordan vi blir vurdert, ord, handlinger. Dessverre er det slik at vonde erfaringer kan sette seg skikkelig fast, og det kan være vanskelig å snu på senere.

Selv om jeg noen ganger får til å se noe bra med meg selv - utvendig eller innvendig - er det ikke lenge før noen minner meg på om hvor mangelfull og feil jeg er. Hvem har egentlig rett da: Jeg som synes det er noe bra med meg, eller de som synes det er altfor dårlig? Og før noen sier at jeg "vanker i feil miljø", så husk at dette kommer fra alle kanter og ikke bare noen få.

Da er vi vel en del mennesker som er vurdert som drit dårlige da, uansett hvor mye det snakkes om at alle er verd like mye og at alle fortjener kjærlighet og så videre. Fine ord som høres bra ut, men virkeligheten er ikke enig. Og det er fælt å leve i dette.

Anonymkode: b375f...97b

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hr. Aktiv
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg kan være så stolt jeg vil og det vil ikke bety noe som helst når de aller fleste menn liker alt jeg ikke har. Har aldri i mitt liv hørt en mann si at han liker det og det, og så har jeg en eller flere av de tingene. Aldri! Og da skulle du bare visst hvor mye jeg har lest på internett. Min kropp eller utseende faller ikke innenfor noens preferanse. Så klart er det mange menn som helt sikkert vil ligge med meg (om jeg dusjer), men da lukker de øynene og fantaserer om noen andre. Det er så klart lite givende for meg, og veldig ydmykende. 

Du vet ingenting om en mann liker deg eller ikke. Jeg liker mange damer uten at det røpes på noen måte. Men legger du dine ord i min munn er dette en tapt sak. Du kan ikke bestemme hva jeg liker eller ikke. 

Du kan heller ikke forvente at alle skal like deg for det er umulig. Noen få liker deg akkurat det samme som motsatt. 

Så hjelper det veldig å fiffe seg litt og ikke se ut som en lassaron. En lassaron drar ingen. ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

TS, når verden åpner igjen nå så må du begynne å se deg rundt. Ser du virkelig ingen med kropp som ligner din som har kjæreste? Jeg er helt sikker på at du finner det om du løfter blikket. For vi mennesker er så mye mer enn utseendet. Og det kan virke som menn er veldig kroppsfikserte, men de blir også tiltrukket av indre kvaliteter. Jeg ser mennesker i alle størrelser, fasonger og utseender som er i forhold. Det er mulig for alle å finne kjærligheten. Hvis man tør å prøve.

Du bør absolutt søke hjelp for tankene dine. Det viktigste du kan gjøre for å få et bedre liv er å lære å bli glad i deg selv. Vi møter andre mennesker på samme måte som vi møter oss selv, så når du prøver å frastøte deg selv vil du også frastøte alle andre dessverre. Men det er mulig å endre dette! Riktig terapi hjelper!

Anonymkode: ebe62...956

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Dette må du snakke med psykologen om! Og at du tror hva slags tanker han har om deg, dette er med på at psykologen kam hjelpe deg! 

Ingen er stygge! Men man må ta vare på utseende sitt! Gode kremer som hjelper huden til å oppnå sitt beste. Gode hårprodukter tilpasset ditt hår. Solkrem! Du må faktisk stelle deg! Da føler du deg bedre og. Du må begynne å like deg selv. 

Anonymkode: f14e8...2d7

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

petter333

du er deprimert tror jeg, husk at du sammenligner deg med glansbilde av de som legger ut bilde av seg, du kan se det samme med folk som viser frem hva de lager av mat og hvordan de har det hjemme.  ingen som lem legger ut bilde av en rotete gang eller to skiver med brunost

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vera
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Absolutt ikke. Det er klart at jeg sikkert har møtt mennesker jeg ikke ser på som pene eller attraktive, men jeg velger å ikke vurdere mennesker på den måten. Dessuten er det ikke viktig for meg hvordan andre ser ut. 

Jeg blir oppriktig lei meg over å lese hvor tøff du er mot deg selv. Det virker som du gir deg selv juling hver dag, 24 timer i døgnet. Da er det ikke rart du er sliten Ts? 

Og innlegget jeg siterer her; Hvorfor velger du å vurdere deg selv, på en helt annen måte enn du vurderer andre? Du er åpenbart en veldig reflektert kvinne, det er enkelt å se på måten du velger å ordlegge deg, og hvordan du kommuniserer hva du føler og tenker. Så hvorfor velger du et helt annet kriteringsgrunnlag for deg selv, enn du velger overfor andre? Hvorfor er du så urettferdig overfor deg selv, men så intelligent at du ser forbi menneskets innpakning når det kommer til andre mennesker? 

Jeg tenker at det vi ser i speilbildet, er det vi tenker om oss selv..og ikke slik vi ser ut for omverdenen. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jo, noen er skikkelig uheldig med utseende

Anonymkode: fa32a...99a

Ja, men de tenker ikke alltid ille om seg selv. Noen synes de er fine selv. Andre fokuserer på andre ting. 

Anonymkode: 9eff4...2c7

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Da har jeg bestilt meg time hos privat psykolog, skal dit i slutten av mai. Så får vi se hvordan det her går. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Da har jeg bestilt meg time hos privat psykolog, skal dit i slutten av mai. Så får vi se hvordan det her går. 

SÅ flink du er ❤️ 

Anonymkode: 35932...e95

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vera
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Så bra Ts! Jeg håper (og tror) at timene med samtale vil komme deg til gode. Syns du var tøff som opprettet denne tråden, og skrev så beskrivende om situasjonen din. Som du leser i tråden din, så er det andre mennesker som kjenner seg igjen i det du beskriver - du har hjulpet noen ved å åpne opp om hvordan du selv føler det - ved at noen kan kjenne seg igjen, og dermed føle felleskap.  
Ønsker deg alt godt. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...