Gå til innhold

Jeg er for stygg til at noen vil kunne finne meg attraktiv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ABM skrev (4 minutter siden):

Ok, send meg ett bilde på PM, sladd bort ansiktet så skal jeg fortelle deg helt presist hva jeg mener om det.

Absolutt ikke. Enten så lyver du og sier positive ting for å trøste, eller så bekrefter du det jeg bare vet allerede. Det vil med andre ord ikke gagne meg på noen måte å sende deg et bilde av hvordan jeg ser ut. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva sier psykologen til at du føler deg så stygg og tenker så negativt om deg selv? Det er ikke normalt å tenke og føle så på en så sterk måte som du gjør. 

Anonymkode: e4c60...301

En av psykologene snakket om vrangforestillinger, men det er noen år siden nå. Jeg hadde da vrangforestillinger også, for jeg var en pen jente når jeg var i slutten av tenårene. Slank og pen. Jeg så det ikke selv da dessverre. Nå er jeg 40 kg tyngre og så klart ikke like pen lenger. Har ikke psykolog akkurat nå. 

Anonymkode: 1378e...c92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rainstorm skrev (1 minutt siden):

Noen mennesker blir tvangsmessig opptatt av utseendet sitt. Det det høres ut som du trenger er å lære at uavhengig av om du er så stygg som du påstår så er det tankene om utseendet ditt som stopper deg. Grublingen på det. De kan du gjøre noe med. Og hvis du absolutt vil så kan du operere, men mange vil synes det er enda styggere. 

Jeg er relativt stygg, dersom man liker å omtale mennesker på den måten, og jeg har fått til mye i livet mitt. Og så mange andre kan si det samme. Det er IKKE utseende som avgjør. Spiller utseende en rolle: helt klart! Men ikke i den grad du beskriver her. 

Søk opp OCD og det å ha en obsession rundt eget utseende. Løsningen er å slutte å gruble og oppføre seg som om utseendet betyr noe. Lære seg å leve med usikkerheten om at kanskje er du jævlig stygg, kanskje ikke. Lære seg å handle som om det er ubetydelig. 

Jeg prøver i hverdagen. For eksempel når jeg er på jobb. Jeg arbeider med mennesker. Prøver å tenke at utseende ikke betyr noe, at det er hvem jeg er som betyr noe og omsorgen jeg utøver. Noen ganger fungerer det og jeg glemmer hvordan jeg ser ut, men ofte får jeg motstridende tanker og ender opp med å krangle med meg selv. Noen ganger må jeg gå på toalettet for å gråte. Derfor går det greit i perioder, men noen ganger blir det så altoppslukende at jeg ikke vil stå opp om morgenen og bare sove hele livet. 

Anonymkode: 1378e...c92

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Absolutt ikke. Enten så lyver du og sier positive ting for å trøste, eller så bekrefter du det jeg bare vet allerede. Det vil med andre ord ikke gagne meg på noen måte å sende deg et bilde av hvordan jeg ser ut. 

En av psykologene snakket om vrangforestillinger, men det er noen år siden nå. Jeg hadde da vrangforestillinger også, for jeg var en pen jente når jeg var i slutten av tenårene. Slank og pen. Jeg så det ikke selv da dessverre. Nå er jeg 40 kg tyngre og så klart ikke like pen lenger. Har ikke psykolog akkurat nå. 

Anonymkode: 1378e...c92

Så hvis jeg ser noe positivt som jeg forteller er det automatisk løgn? Uhu.. blir jo ikke lett å overbevise deg om at du tar feil nei:):) Men hvis jeg forteller at du er stygg som ett skautroll...da stemmer det? Bare jeg som ser ironien her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg prøver i hverdagen. For eksempel når jeg er på jobb. Jeg arbeider med mennesker. Prøver å tenke at utseende ikke betyr noe, at det er hvem jeg er som betyr noe og omsorgen jeg utøver. Noen ganger fungerer det og jeg glemmer hvordan jeg ser ut, men ofte får jeg motstridende tanker og ender opp med å krangle med meg selv. Noen ganger må jeg gå på toalettet for å gråte. Derfor går det greit i perioder, men noen ganger blir det så altoppslukende at jeg ikke vil stå opp om morgenen og bare sove hele livet. 

Anonymkode: 1378e...c92

Dersom dette er på samme måte som OCD, så kan det jo godt hende at du trenger hjelp og tilrettelagt behandling for det. Samtaleterapi vil i så tilfelle være destruktivt, fordi behandler vil delta i diskusjonen og prøve å få deg til å innse at du er ikke så stygg. Har du blitt kalt pen i ditt liv? 

Hvis ja, la meg gjette: du stolte ikke på vedkommende uansett hvor genuint det virket? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (Akkurat nå):

Så hvis jeg ser noe positivt som jeg forteller er det automatisk løgn? Uhu.. blir jo ikke lett å overbevise deg om at du tar feil nei:):) Men hvis jeg forteller at du er stygg som ett skautroll...da stemmer det? Bare jeg som ser ironien her?

Kanskje bare ironi og humor for deg dette, men det er alvorlig for meg. Ja, så klart er det positive du sier bare løgn. Jeg vet jo at menn vil ha andre kvinner enn meg og at jeg egentlig ikke er bra nok. Har skjønt det for lenge siden. 

Rainstorm skrev (Akkurat nå):

Dersom dette er på samme måte som OCD, så kan det jo godt hende at du trenger hjelp og tilrettelagt behandling for det. Samtaleterapi vil i så tilfelle være destruktivt, fordi behandler vil delta i diskusjonen og prøve å få deg til å innse at du er ikke så stygg. Har du blitt kalt pen i ditt liv? 

Hvis ja, la meg gjette: du stolte ikke på vedkommende uansett hvor genuint det virket? 

Ja og nei, jeg tror ingen har ment det når de har sagt til meg at jeg er pen, deilig og slike ting. Jeg er kvinne, vi får høre at vi er pene og deilige hele tiden uansett, komplimenter som menn gir meg betyr egentlig ingenting for jeg vet at de lyver. Om en kvinne sier at jeg er pen og slikt så kan jeg kanskje tro LITT på det.... Eller om hun sier at jeg er snill og god og slikt. Men jeg klarer ikke stole på det menn sier i det hele tatt. 

Anonymkode: 1378e...c92

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du har vel møtt på andre mennesker som du synes ikke er pene du også? Hva tenker du om dem? At de skal gå og gjemme seg fordi du ikke syns de er pene? Ønsker du at de ikke skal le og prate, for da synes de mer? 
 

Jeg tror ikke du dømmer andre like hardt som deg selv. 
 

 

Anonymkode: bd58a...e65

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje bare ironi og humor for deg dette, men det er alvorlig for meg. Ja, så klart er det positive du sier bare løgn. Jeg vet jo at menn vil ha andre kvinner enn meg og at jeg egentlig ikke er bra nok. Har skjønt det for lenge siden. 

Ja og nei, jeg tror ingen har ment det når de har sagt til meg at jeg er pen, deilig og slike ting. Jeg er kvinne, vi får høre at vi er pene og deilige hele tiden uansett, komplimenter som menn gir meg betyr egentlig ingenting for jeg vet at de lyver. Om en kvinne sier at jeg er pen og slikt så kan jeg kanskje tro LITT på det.... Eller om hun sier at jeg er snill og god og slikt. Men jeg klarer ikke stole på det menn sier i det hele tatt. 

Anonymkode: 1378e...c92

Det er ingenting morsomt i dette for meg, jeg synes oppriktig synd på deg og skulle ønsket jeg kunne hjulpet deg med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du virkelig endre tankegang. Det er mange personer jeg ser på som mindre pene. Og kanskje folk ser på meg som mindre pen. Men aldri stygg. Noen av de mest sprudlende personene jeg ser er folk som kanskje ikke ser veldig bra ut utssendemessig, men nettopp på grunn av personligheten så legger jeg ikke merke til det. Det er det samme om de ser ut som en gris i trynet. Så lenge folk er hyggelige så legger jeg ikke merke til utseende. Er det så jævla nøye da? Du lever en gang ogda gjør du det beste ut av det livet. (Hilsen person som har mistet bror etter selvmord og uansett til tross for det mente akkurat det jeg skrev)

Anonymkode: 2cf5a...cd8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men du har vel møtt på andre mennesker som du synes ikke er pene du også? Hva tenker du om dem? At de skal gå og gjemme seg fordi du ikke syns de er pene? Ønsker du at de ikke skal le og prate, for da synes de mer? 
 

Jeg tror ikke du dømmer andre like hardt som deg selv. 
 

 

Anonymkode: bd58a...e65

Absolutt ikke. Det er klart at jeg sikkert har møtt mennesker jeg ikke ser på som pene eller attraktive, men jeg velger å ikke vurdere mennesker på den måten. Dessuten er det ikke viktig for meg hvordan andre ser ut. 

Anonymkode: 1378e...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje bare ironi og humor for deg dette, men det er alvorlig for meg. Ja, så klart er det positive du sier bare løgn. Jeg vet jo at menn vil ha andre kvinner enn meg og at jeg egentlig ikke er bra nok. Har skjønt det for lenge siden. 

Ja og nei, jeg tror ingen har ment det når de har sagt til meg at jeg er pen, deilig og slike ting. Jeg er kvinne, vi får høre at vi er pene og deilige hele tiden uansett, komplimenter som menn gir meg betyr egentlig ingenting for jeg vet at de lyver. Om en kvinne sier at jeg er pen og slikt så kan jeg kanskje tro LITT på det.... Eller om hun sier at jeg er snill og god og slikt. Men jeg klarer ikke stole på det menn sier i det hele tatt. 

Anonymkode: 1378e...c92

Som en, som sagt, relativt stygg kvinne: nei, menn sier ikke slike ting til kvinner hele tiden. 

Dette fremstår for meg som tvangspreget. Dersom dette går utover dagliglivet ditt, og din funksjon, som det ser ut i HI som det gjør, så anbefaler jeg deg å lese litt om det jeg har skrevet over. Problemet er som sagt ikke utseendet ditt, men at du støtt gjør ting, enten mentalt eller fysisk, for å bekrefte om du er stygg eller ikke. Det er det mulig å gjøre noe med, men det er opp til deg. Enten så velger du at søken etter å finne ut om du er stygg eller ikke er viktigst, eller så velger du livet og oppsøker kunnskap og etter hvert profesjonell hjelp dersom det du leser passer til deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS jeg har ett forslag til deg, tenk på det før du avviser det. Riv av plasteret og post ett bilde her, du skrev ikke den boken for ingenting gjorde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en dusj og ta på deg ei olabukse, så føler du deg bedre☺️ Også legg ut nye tinder bilder

Anonymkode: 5b515...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rainstorm skrev (3 minutter siden):

Som en, som sagt, relativt stygg kvinne: nei, menn sier ikke slike ting til kvinner hele tiden. 

Dette fremstår for meg som tvangspreget. Dersom dette går utover dagliglivet ditt, og din funksjon, som det ser ut i HI som det gjør, så anbefaler jeg deg å lese litt om det jeg har skrevet over. Problemet er som sagt ikke utseendet ditt, men at du støtt gjør ting, enten mentalt eller fysisk, for å bekrefte om du er stygg eller ikke. Det er det mulig å gjøre noe med, men det er opp til deg. Enten så velger du at søken etter å finne ut om du er stygg eller ikke er viktigst, eller så velger du livet og oppsøker kunnskap og etter hvert profesjonell hjelp dersom det du leser passer til deg. 

Jeg bør så klart søke profesjonell hjelp og begynne i terapi. Men jeg syns det er kjempe vanskelig siden problemet jeg har er så egosentrisk og ubetydelig for folk rundt meg og samfunnet. Jeg fungerer jo i jobb. Yter jeg det beste jeg kan? Egentlig ikke, men det jeg gjør er bra nok tydeligvis. Hadde jeg hatt et problem som påvirket mennesker rundt meg hadde saken vært noe annet, men frem til nå har jeg kun blitt utestengt fra ett forum og fått x antall advarsler på dette forumet og et annet for å ha skrevet tråder og innlegg som handler om for eksempel selvmord. Og det kan jeg ikke kategorisere som en byrde for samfunnet dessverre, ergo ikke god nok grunn til å benytte meg av verdifulle ressurser som andre har mer bruk for enn meg. 

Anonymkode: 1378e...c92

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ta deg en dusj og ta på deg ei olabukse, så føler du deg bedre☺️ Også legg ut nye tinder bilder

Anonymkode: 5b515...687

Jeg hadde ikke bilde på Tinder, turte ikke det. 

Anonymkode: 1378e...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Når jeg leser det du skriver så begynner jeg å tenke på en dokumentar jeg så om kroppsdysmorfisk lidelse (BDD).

Det går helt fint an å ha et objektivt sett stygt ansikt og kropp og likevel være selvsikker og fornøyd med seg selv.

Anonymkode: e8449...ffd

Det tenkte jeg og. Har hatt bdd tidligere og kjente meg igjen. Har det fremdeles i svak grad, og jeg ser meg selv desorientert i ansiktet. Sendte bilde av en mann (jeg er kvinne) til noen venninner på snap og sa det er sånn jeg ser meg selv, det var seriøst fra min side men de fikk totalt latterkrampe og sa jeg er gæren. Jeg ser meg selv litt som en slags maskulin hund i ansiktet, men vet andre sier jeg har pene, feminine trekk. Ser og en grotesk nedre del av ansiktet med stygge tenner og dype nasolabiale linjer, mens andre sier jeg ser så ung og frisk ut. Så ja, tviler ikke på at det er sånn hos ts også. Spesielt den ekstreme måten hun beskriver seg selv på, det er typisk. 

Anonymkode: 30aa5...8ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bør så klart søke profesjonell hjelp og begynne i terapi. Men jeg syns det er kjempe vanskelig siden problemet jeg har er så egosentrisk og ubetydelig for folk rundt meg og samfunnet. Jeg fungerer jo i jobb. Yter jeg det beste jeg kan? Egentlig ikke, men det jeg gjør er bra nok tydeligvis. Hadde jeg hatt et problem som påvirket mennesker rundt meg hadde saken vært noe annet, men frem til nå har jeg kun blitt utestengt fra ett forum og fått x antall advarsler på dette forumet og et annet for å ha skrevet tråder og innlegg som handler om for eksempel selvmord. Og det kan jeg ikke kategorisere som en byrde for samfunnet dessverre, ergo ikke god nok grunn til å benytte meg av verdifulle ressurser som andre har mer bruk for enn meg. 

Anonymkode: 1378e...c92

Jeg er helt uenig. Dersom du får hjelp med problemet ditt kan du bidra mer til dine venner og din familie. Du kan bidra til felleskapet rundt deg, du kan ta initiativ til sosiale tilstelninger og få andre til å føle seg inkludert. Men så lenge du er syk (hvis du er det) og bruker så mye tid på dette (som kan være en psykisk lidelse) så går verden glipp av dine ressurser. For ikke å snakke om at du går glipp av livet ditt. 

Problemet ditt er som sagt ikke at du er egosentrisk og bryr deg om et tullete problem som utseendet ditt. Mest sannsynlig er kroppen/utseendet ditt bare objektet for angsten din. Det kunne vært andre ting. 

Hvis det er en form for OCD så er det veldig viktig å ikke snakke med vanlige psykologer som gir samtaleterapi, det gjør mer skade enn godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke bilde på Tinder, turte ikke det. 

Anonymkode: 1378e...c92

Det må du ha ellers kommer ingen til å swipe på deg

Anonymkode: 5b515...687

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det tenkte jeg og. Har hatt bdd tidligere og kjente meg igjen. Har det fremdeles i svak grad, og jeg ser meg selv desorientert i ansiktet. Sendte bilde av en mann (jeg er kvinne) til noen venninner på snap og sa det er sånn jeg ser meg selv, det var seriøst fra min side men de fikk totalt latterkrampe og sa jeg er gæren. Jeg ser meg selv litt som en slags maskulin hund i ansiktet, men vet andre sier jeg har pene, feminine trekk. Ser og en grotesk nedre del av ansiktet med stygge tenner og dype nasolabiale linjer, mens andre sier jeg ser så ung og frisk ut. Så ja, tviler ikke på at det er sånn hos ts også. Spesielt den ekstreme måten hun beskriver seg selv på, det er typisk. 

Anonymkode: 30aa5...8ce

Men dette stemmer ikke for meg, jeg VET hvordan jeg ser ut. Jeg er fullstendig klar over hvilke trekk jeg har i ansiktet, hvordan munnen min ser ut når jeg prater og hvor rar jeg er når jeg smiler. Så det er ikke vrangforestillinger eller noe slikt tull. Ansiktet mitt ser helt grusomt ut... Jeg skulle ønske jeg turte å vise et bilde som var ekte, hvor dere kunne se hvordan jeg ser ut. Jeg garanterer at 10 av 10 kommentarer ville vært "ok, nå skjønner jeg hva du mener". 

Rainstorm skrev (1 minutt siden):

Jeg er helt uenig. Dersom du får hjelp med problemet ditt kan du bidra mer til dine venner og din familie. Du kan bidra til felleskapet rundt deg, du kan ta initiativ til sosiale tilstelninger og få andre til å føle seg inkludert. Men så lenge du er syk (hvis du er det) og bruker så mye tid på dette (som kan være en psykisk lidelse) så går verden glipp av dine ressurser. For ikke å snakke om at du går glipp av livet ditt. 

Problemet ditt er som sagt ikke at du er egosentrisk og bryr deg om et tullete problem som utseendet ditt. Mest sannsynlig er kroppen/utseendet ditt bare objektet for angsten din. Det kunne vært andre ting. 

Hvis det er en form for OCD så er det veldig viktig å ikke snakke med vanlige psykologer som gir samtaleterapi, det gjør mer skade enn godt. 

Har ikke turt å ta utdanning fordi jeg ikke føler at jeg egner meg til noe. Så ja, går nok glipp av ting i livet, men det er jo til syvende og sist kun meg det går utover. 

Anonymkode: 1378e...c92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det må du ha ellers kommer ingen til å swipe på deg

Anonymkode: 5b515...687

Alle menn sveiper jo alle kvinner til høyre uansett, så det betyr ingenting. 

Anonymkode: 1378e...c92

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...