Gå til innhold

Hvem er eliten på Kvinneguiden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, skrev heller ikke at det var noe galt i å mye fritid, vet ikke hvorfor du tolket det dithen?

 Å bruke så mye av fritida si på et forum at man blir en gjenganger er det ikke noe elite over. Jeg stiller de menneskene i samme bås som de som svarer på "alt" i avisenes kommentarfelt slik at man begynner å gjenkjenne navnene. Stort sett arbeidsløse mennesker som har lite annet å fylle tiden med, er selverklærte "eksperter", mangler sosiale antenner og har derfor et begrenset sosialt liv utenfor det store internettet😉 

Anonymkode: 912d9...4e4

Du dømmer altså? Uføre uten sosialkrets er ikke bra nok for deg?  Er nok hverfall hyggelige folk da, og ikke sånne som deg som skriver nedsettende og avslutter med 😉

Anonymkode: 267a8...29a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 20.35):

Utskillelelig.  Hun tar alltid de " svakeste"  og de som blir mobbet i forsvar   men lenge siden jeg har sett henne nå 

Anonymkode: 6e33a...f5a

Tror hun er "gjenferdet"

Anonymkode: 289e5...0c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiubi skrev (3 minutter siden):

Eg er djupt såra og vonbråten

Du har skrevet veldig mange veldig gode innlegg! :dagens-rose:

Anonymkode: 24e08...f3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (7 timer siden):

Jeg tror det er en myte at folk på anonyme fora som for eksempel KG er spesielt ressurssvake. Jeg tror KG representerer et tverrsnitt av befolkningen, helt opp til toppledere. 

Tenk hvor mye tid mange ressurssterke bruker på å Instagram og FB. Alle finner tid. Alle finner tid til å koble av med mobilen noen øyeblikk.

Jeg tror heller ikke de (vi) er spesielt ressurssvake, men jeg kan tenke meg at vi har noen karaktertrekk til felles. Ikke noe man merker på "utsiden" nødvendigvis, men jeg vet om mange som jeg aldri kan tenke meg ville gidde noe slikt, uten at de er bedre eller dårligere mennesker...

For å svare på trådstart; jeg mener det blir helt meningsløst å snakke om "en elite" på KG. Jeg synes det er veldig rart at folk i det hele tatt klarer å tenke slik på det, men det er jo noen brukernavn man legger merke til på godt og vondt.

Jeg liker noen brukere her fordi de tør å stå på sitt selv om de har meninger som ikke er populære, noen fordi de har mye kunnskap, noen fordi de virker som bra mennesker etc. Å snakke om en "elite" blir helt tøvete tankegang for meg; som om noen er hevet over andre.

Kanskje jeg bare henger i "feil" underforum og ikke de der "eliten" samles, som kan være telletråder for alt jeg vet.

Og apropos; jeg har lagt merke til brukernavnet ditt på en positiv måte (altså det du skriver), uten at jeg vil gå så langt som å stemple deg som "elite" her. Dessverre for deg er jeg også mann 😅

Anonymkode: a2b07...755

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HarryDotter
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er ikke mye "elite" over noen her vel. De som bruker KG mest er i mine øyne nederst på stigen (setter de i samme bås som de som har mye tid til overs og bruker kommentarfeltene for alt det er verdt). 

Anonymkode: 912d9...4e4

Og du vet du nettopp satte deg selv i den "ressurssvake" gruppen du nå håner? 😛 Du er jo her inne selv.

Tvert imot. Jeg ser så mange politisk og samfunnsengasjerte brukere her inne som sitter på masse kunnskap. Brukere som har komplekse tanker rundt noen av de vanskeligste problemstillingene vi har i landet. Jeg tror kg gjenspeiler alle samfunnsgrupper. Alt fra de svakeste til de sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HarryDotter skrev (4 timer siden):

Og du vet du nettopp satte deg selv i den "ressurssvake" gruppen du nå håner? 😛 Du er jo her inne selv.

Tvert imot. Jeg ser så mange politisk og samfunnsengasjerte brukere her inne som sitter på masse kunnskap. Brukere som har komplekse tanker rundt noen av de vanskeligste problemstillingene vi har i landet. Jeg tror kg gjenspeiler alle samfunnsgrupper. Alt fra de svakeste til de sterkeste.

Dette er jeg faktisk enig med deg i. 
 

 Samtidig som at det også sitter mange motpoler her, som innhenter mye av Kunnskapen sin enten nesten kun fra KK og Se og Hør, eller kun mannegruppa Ottar og document.no. 

Det er altså flere sjeler som innhenter mye kunnskap og informasjon fra såkalte «ekkokammer» før de forviller seg inn hit, og man får dermed en del polariseringer.

Det positive sånn sett er at Kvinneguiden blir en form for kommunikativ smeltedigel, det er ikke noe homogen gruppe som råder her.

Alle får sin mening testet, fra de rødeste rødstrømpene til selverklærte kvinnehatende incels.
 

I denne blanda drops posen er det plutselig advokater og jurister som en gang i tiden søkte råd for å få liv i et gammelt ekteskap, som nå henger her inne og slenger seg med i en diskusjon vedrørende økonomiske rettigheter i samboerforhold.
 

Helsepersonell som diskuterer samfunnshelse med en treningsnarkoman med fettfobi, statsvitere eller noen som startet på en master i historie som de aldri fullførte, - forklarer konseptet borgerlønn i en diskusjon vedrørende hjemmeværende mødre.
 

Trebarnsmora Trine på 54 som har vært gift med Per i 30 år, deler sine erfaringer om ekteskap og småbarnsliv med engstelige Lise på 22, som nettopp har blitt gravid med sin første kjæreste.

Alle deler vi mer eller mindre usjenert fra hva vi har høstet av informasjon, kunnskap og tanker gjennom vår levetid. 
 

Jeg lærte faktisk om konseptet «borgerlønn» her på KG. jeg har lært en god del historie, og holdt meg oppdatert på politiske saker via forumet.
 

Jeg har vært så sint noen ganger at jeg ikke har fått sove, og måttet dra frem mobilen i tussmørket klokka 03.00 for å skrive ferdig det innlegget jeg starta på i en diskusjon jeg skulle ha hoppet av for lenge siden, vel vitende om at jeg våkner opp tre timer senere og mest sannsynlig er pælma på hodet og rævva ut av forumet for noen lange måneder.. 

Jeg har fått inspirasjon til å se filmer og  serier jeg aldri trodde jeg ville sett, og jeg har hørt på ny musikk som andre forumbrukere har delt her, etter fem glass vin hjemme i sin egen sofa, og jeg har delt «red red wine» av UB40 for femte gang i den samme tråden...

Jeg har skrevet anonymt på sorgforumet da jeg mistet nære familie, Jeg kunne være langt nede og søke støtte blant fremmede, i en tid jeg følte jeg måtte være sterk for mine egne.

Det er mye dritt man kan si om forumet, men det er jo en grunn til at mange av oss aldri klarer å logge av...

Jeg tror en fellesnevner for mange av de gamle traverne her på KG er at vi foretrekker ei rolig brun bule fremfor et diskotek.

Vi trives best når vi kan fordype oss i et tema eller emne og vi lærer bort noe eller blir lært.
 

Vi er de som blir sittende i et mørkt hjørne utover kvelden med en eller to fremmede, og vi diskutere alt fra Dracula til astronomi og gamle filosofer, samtidig som resten av verden danser rundt oss til musikken som dundrer gjennom høyttalerne. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/23/2021 at 11:56 PM, AnonymBruker said:

@Jegern Puahate må også sies å tilhøre eliten på Kvinneguiden. 

 

Anonymkode: 8a492...a25

Støttes 100%.

Heder evt vanære for å være den første som introduserte ymse incel begreper på KG.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, tull, spekulasjoner, ryktespredning, avsporinger og svar til dette

Minner om at negativ omtale av brukere vil bli ryddet som brukerdebatt. Positiv omtale er tillatt. 

Perelandra, mod. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/22/2021 at 8:52 PM, AnonymBruker said:

Også savner jeg Bearmama.

Anonymkode: 2d54b...3c6

Samme her. 

Anonymkode: 227ce...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ble det av steinar40? haha

Anonymkode: adada...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/22/2021 at 7:43 PM, AnonymBruker said:

Det å bli omtalt som eliten av KG må vel være en av de verste komplimentene man kan få 😂

Anonymkode: 72606...ced

Hadde jeg skrevet under brukernavn hadde jeg likt å bli omtalt som eliten av KG. Tenker det er bedre å bli likt enn å ikke bli likt. 

Anonymkode: 227ce...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/24/2021 at 7:29 PM, Isambard said:

Jeg tror det er en myte at folk på anonyme fora som for eksempel KG er spesielt ressurssvake. Jeg tror KG representerer et tverrsnitt av befolkningen, helt opp til toppledere. 

Tenk hvor mye tid mange ressurssterke bruker på å Instagram og FB. Alle finner tid. Alle finner tid til å koble av med mobilen noen øyeblikk.

Enig med deg. Det er nok mennesker fra alle samfunnsgrupper på Kvinneguiden. Når det er sagt så tror jeg også det at folk bruker nettforumer "til å koble av med mobilen noen øyeblikk" er grunnen til at det kan virke som om det bare er ressursvake mennesker på nettforumer sosiale plattformer. De færreste legger særlig arbeid i innleggene de skriver, man skriver for å koble av og ikke for å bruke de små grå.  Da blir resultatet deretter. 

Anonymkode: fb334...393

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg husker ikke navnene helt for det er mange år siden jeg var aktiv her inne. Husker en hadde bilde av en dna tråd, Silfen, Yvonne, en som sluttet på 88- tror det var cathrine,en som hadde heart i navnet sitt, Ymve, Arabella og Mann42. Åh som jeg savner den tiden. Man kunne også avtale å treffe noen for en kopp kaffe ila samme dag. Det var tider det! Jeg ble samboer med en på kg og da føltes det ikke like naturlig å skrive her. 

Trist å lese om de som har gått bort bort. Jeg husker dem. 

Endret av Majer
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...