Gå til innhold

Hvordan frisyre og hårlengde burde man ha som kvinne mellom 35 og 40 år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synes kvinner bør få seg konehår når de passerer 40. Langt hår på kvinner i den alderen kan fort se heksaktig ut. 

Anonymkode: df422...95a

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes kvinner bør få seg konehår når de passerer 40. Langt hår på kvinner i den alderen kan fort se heksaktig ut. 

Hva med en mellomting? 

Anonymkode: 03e53...ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva med en mellomting? 

Maks ned til skuldrene. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Maks ned til skuldrene. 

Det er mer enn lengde som avgjør. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg er 37 og har en kort bob. Farget håret mitt burgunder i vinter fordi jeg var så møkkalei kommunefargen jeg har naturlig. Får mange kommentarer på at folk synes det er fint. 

Anonymkode: b22c5...00d

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Jeg er 37 og de siste årene har jeg virkelig følt at jeg passer bedre litt kortere hår. Ikke helt kort men til skuldrene. Føler at langt hår liksom drar ned ansiktet. Får et løft når det klippes. Har alltid hatt langt hår før, og det er fortsatt veldig tykt. Men folk er jo forskjellige og liker og kler forskjellige ting. 

Anonymkode: 28b4c...73f

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er 40 år og har orange asymmetrisk bob/lob alt ettersom. 3 av mine gode venninner har langt hår. Så synes ikke man trenger å begynne å tenke kjerring frisyre før man evnt føler for det selv.  Har en ansatt som er 60+ med langt mørkt hår. Hun kler det. 

Anonymkode: 33242...e85

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ardwinna
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

* hvilken

Anonymkode: 0f7b0...42f

Nå er jeg litt usikker på om du faktisk ikke tok ironien, eller om du bare er så kronisk grammarnazi at du ikke klarte å la være å rette på meg uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TheCatLady

Jeg er 38 og har langt hår til nedenfor skuldrene. Håret mitt er tykt og med mye fall så jeg trives best med langt hår. Jeg er veldig glad i håret mitt og får mye komplimenter for tykkelsen og lengden. 

Tror jeg hadde følt meg maskulin med veldig kort hår, men kunne sikkert ha hatt en bob eller skulderlangt om håret ikke så like bra ut lenger. 

Jeg synes at kvinner skal få bestemme dette selv. Hvorfor skal andre diktere hva kvinner skal gå med, hva de skal ha på seg og hvordan de skal sminke seg når de bikker en viss alder? Ingen som maser om hår eller klær for menn. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Er 45, og har hatt klassisk bob sånn ca siden ungdomsskolen. Har tynt hår som bare ser pistrete ut når det blir langt. Pannelugg vil jeg ikke ha, og hadde jeg klippet meg kort, ville det sikkert tatt et par år til jeg hadde fått nåværende lengde igjen.

Anonymkode: 96032...f77

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dolce

Som tidligere nevnt i tråden: Jeg har passert 50 med god margin - og har langt hår. Ikke superlangt, men det er rundt 10-15 cm nedenfor skuldrene. 

Hårkvaliteten min er mye bedre nå enn da jeg var yngre. Nå er håret fyldigere og med litt bølger. 

For noen år siden klippet jeg lugg. Mest fordi lugg er billigere og sunnere enn botox. Det ble for mange "sinnarynker" i pannen etter fylte 45 år, og luggen skjuler mesteparten av "sinnarynkene". 

Ser også at jeg nå plutselig er blitt trendy: https://www.minmote.no/#!/artikkel/24901663/inspirasjon-fra-ikon-lugg. Får vel nyte det så lenge det varer 😄

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
On 4/24/2021 at 12:34 PM, AnonymBruker said:

Jeg er 37 og har en kort bob. Farget håret mitt burgunder i vinter fordi jeg var så møkkalei kommunefargen jeg har naturlig. Får mange kommentarer på at folk synes det er fint. 

Anonymkode: b22c5...00d

Hvilken kommune snakker vi? De bittesmå tvillingene Kvitsøy og Utsira? Eller store feite Kautokeino, større enn over 30 land? Beruse(n)de Oslo? Kjedelige Skjåk?

Anonymkode: 864f0...6f3

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
Peonjenta skrev (På 22.4.2021 den 20.42):

Problemet er at når kvinner blir eldre blir håret ofte tynnere.  Har man middels til tykt hår er det jo bare å ha langt hår....er håret tynt og pistrete er det penest å klippe det kortere.  Ellers er langt og fint stylet hår aldri feil på kvinner uansett alder og det virker foryngende.  Syns ikke grå hår er noen hindring, grått hår har jo vært in i over 10 år. 

Dette stemmer ikke alltid. Meg f eks, jeg har i en alder av 38 begynt å spare til langt hår, ha hatt lyst lenge men ikke hatt selvdidplin til det. Nå lever jeg sunt for tiden, trener, spiser bra, sover, tar vitaminer osv. Håret mitt er nå tjukt og fyldig, mykt og bølgete. Jeg vasker det annenhver dag og lar det lufttørke og har det nesten aldri i strikk, så tror det er med på å holde håret sunt. For fem år siden så håret mitt mye verre ut, jeg tok ikke så godt vare på meg selv eller håret da. 😊

Anonymkode: f3400...a12

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...