Gå til innhold

Jeg begynner å miste tålmodigheten med tolvåringen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for krenkende innhold,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det høres ut som hun har for mange strenge regler, og at uansett hva hun gjør så blir det feil. Jeg kan godt forstå at hun da velger å heller gi litt f***. Hun får jo ikke lov til noe? 
Bestem dere for noen ting dere ønsker å endre, f.eks dette med at hun ikke holder avtaler eller er tilgjengelig på telefon. 

Anonymkode: af582...89b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvor hun får pengene fra? 

Uansett! Har en flott løsning på crop tops, osv.. Få faren hennes gå med det i det offentlige med hun. 😂

Skal love deg at hun ikke blir å bruke det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv

Finn ut hvor hun får penger fra ,samt pass på at hun nåes/ dere vet hun er. Begge de tingene,har med sikkerhet å gjøre.

Ellers; helt normalt.

PS . Hun må få bevege seg uten å avlegge rapport om hver minste ting. Tenker at så lenge hun kommer til rimelig tid,og ikke tar toget 20 mil unna,eller er med mye eldre gutter, så bygg tillit i stedet 🙂 Det er viktig i ungdomstida som kommer.  Om det da skulle oppstå en situasjon,så må hun være trygg på å be om hjelp/ bli hentet osv. Uten å være redd for straff. Da vil hun bare holde ting hemmelig i stedet. 

Vi har også vært unge . Gikk helt fint. 😎

Endret av Skogsalv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tillegg (jeg har svart over): Det er ikke sikkert at det er rettferdig med like regler for alle barn, lillesøster/stesøster er tydeligvis såpass ung at hun har dukkevogn. Hun må kanskje ha en regel om at spising ikke er lov på rommet, og at det skal være ryddig. 12-åringen kan vel ha ansvar for rommet sitt selv, og vil hun at det til tider skal være en svinesti, så hvorfor ikke? Min 12-årings rom er ofte helt bomba, så maser vi og avtaler og snakker om det, det blir verre og verre, og til slutt begynner hun å rydde, det tar adskillige dager, hun vil helst ikke få hjelp (hun kan bruke timer på en liten toalettmappe eller å stille opp utvalgte pyntegjenstander på en hylle mens halve klesskapet ligger skittent og rent på gulvet) og lager drama rundt det på forhånd (fordi det blir uoverkommerlig), men tilslutt blir hun ferdig og det er ok og jeg hjelper med finishen/vaskingen og skryter masse, så er det så strøkent og fint at hun liker det slik og holder det faktisk pent i ukesvis, helt til innholdet i en overnattingsbag havner på gulvet, tallerkener blir stående og det hoper seg opp igjen. Så kanskje se litt på "rom skal ryddes"-regelen, skal det ryddes hver dag og ikke være rotete noen gang? Ukentlig? Eller måndtlig som det blir hos oss, men da 2 uker kaos, to uker strøkent? Spiller det noen rolle for deg og resten av familien hvordan hun gjør det, og må hun gjøre likt som søster? Hvorfor det?

Anonymkode: ccf0d...ee9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun høres ut som en helt normal tolvåring. Og alle sier det samme her-det er for strengt. Noen kamper skal tas-strøm på telefon og si fra hvor de går er noen av dem. Men ellers holder du henne hæveldig hardt tilbake. La henne utforske, gi tillit (og vær klar på at misbrukes den er det vanskelig å bygge den opp igjen). Hun er i en brytningssone mellom barn og ungdom, de skal lære å manøvrere seg her i verden. Hårfarge er en ikkesak, det er hår, det er HENNES hår. Croptops er en sak dere kan diskutere. Kanskje kompromiss? Ok hjemme, ikke på skolen/ute enda.

Jeg har og en tolvåring. Som er akkurat i den samme fasen, men som alltids passer på å ha strøm på tlf, og gir beskjed. Fordi dette er ting vi har snakka om. Rommet ser ut som et helvete, men det er hennes rom og hennes ansvar. Jeg rydder ikke for henne, tar hun det ikke sjøl må hun fint bo i rotet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

Jeg husker hvordan det var å være 12. At hun smugspiser er jo fordi hun anser det som "forbudt" =SPENNENDE 😬 Hun er 12 så hun "vet jo alt og voksne er dumme" 💃

De tingene er ikke verdt å kjempe for engang. 

Velg kampene dine med omhu. 

Rydder hun ikke rommet så er konsekvensen at hun må holde seg hjemme på lørdagen og rydde før hun får delta på noe. 

Holder hun ikke avtaler så må hun bli hjemme og lære klokka.

Osv.

Farge håret er hennes sak. Blir det stygt får hun ta konsekvensene av det på egen kappe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...