Gå til innhold

Hvor langt utenfor Oslo er for usentralt for deg?

Anbefalte innlegg

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Alle stedene du nevner er langt utenfor Oslo

Anonymkode: 8af63...439

Årvoll er i Oslo. 10 min til sentrum. 

Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Når jeg selv bodde i Oslo, og i Sagene - syntes jeg ganske mye som var usentralt. Slik som Mortensrud, eller Ryen, eller Veitvet/Alnabru, eller Ljan på Nordstrand - måtte man jo kjøre bil til, men vi hadde ikke bil, og sykling eller kollektivtransport tok jo timer. 

Så helst innenfor ring 3, takk.

Nå har jeg flyttet til Asker. Synes ikke det er så langt fra Oslo. 😆 

Anonymkode: 45a43...c3b

Bor på Veitvet og det ta 13 minutter med t- banen til sentrum, ikke timer. Ingen av de stedene du nevner tar timer. Vet ikke helt hvor i Asker du holder til, hvor lang tid bruker du på og sykle derfra? Nei, Asker er ikke langt fra Oslo, men Oslo er nærmere Oslo 

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Anonyminist said:

Bor på Veitvet og det ta 13 minutter med t- banen til sentrum, ikke timer. Ingen av de stedene du nevner tar timer. Vet ikke helt hvor i Asker du holder til, hvor lang tid bruker du på og sykle derfra? Nei, Asker er ikke langt fra Oslo, men Oslo er nærmere Oslo 

Det var jo egentlig det jeg mente, at å flytte til Asker satt ting i perspektiv - pluss at jeg aldri lengre prøver å reise til de stedene med sykkel eller kollektivt, nå kjører jeg bil.

Men apropos 10 min til Veitvet. Jeg jobbet på Veitvet/Kalbakken, mens jeg bodde på Sagene. Måtte da, på den tid, ta buss til Carl Berner, T-bane til Veitvet også gå litt. Tok meg nærmere en time, hvis ikke mer, reisen min til og fra jobb, var veldig slitsomt. Derfor nevnte jeg Veitvet spesifikt.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var jo egentlig det jeg mente, at å flytte til Asker satt ting i perspektiv - pluss at jeg aldri lengre prøver å reise til de stedene med sykkel eller kollektivt, nå kjører jeg bil.

Men apropos 10 min til Veitvet. Jeg jobbet på Veitvet/Kalbakken, mens jeg bodde på Sagene. Måtte da, på den tid, ta buss til Carl Berner, T-bane til Veitvet også gå litt. Tok meg nærmere en time, hvis ikke mer, reisen min til og fra jobb, var veldig slitsomt. Derfor nevnte jeg Veitvet spesifikt.

Jeg syntes på en måte at Sagene er mer usentralt, eller mer kronglete sånn sett. Det er litt mer kav å komme seg til Sagene enn Kalbakken ofte, selv om selvfølgelig Kalbakken er lenger. Til Kalbakken går det T-bane både til sentrum og ringen, mange røde busser og grønne busser, pluss at det er kort å gå fra tog på Grorud/Nyland og lett å kjøre til via både rv4 og rv163. 🤷

Anonymkode: ee2dd...882

• Liker 5
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ok, skjønner nå det med perspektiv i Asker. 
jeg bor altså på Veitvet , og har tidligere jobbet på sagene. Det tar 21 minutter totalt, med venting på buss på Carl Berner. Du må ha gått ganske langt.      

AnonymBruker
Skrevet

Sykler til sentrum fra Årvoll på 15 min. Så er ikke så usentralt. Men klart når jeg bodde på St. Hanshaugen så syntes jeg Carl Berner hadde vært uaktuelt pga avstand😆.

Anonymkode: 320b2...8a5

Skrevet

Spørsmålet fra TS er hvor langt utenfor Oslo er for usentralt, og så driver folk å kommenterer om steder i Oslo. :fnise:

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Anonyminist skrev (52 minutter siden):

Årvoll er i Oslo. 10 min til sentrum. 

Besserud også. Tar riktignok mer tid med trikken, Frognersetertrikken er treeeg.

Jeg bor på Kolbotn. 10 minutter med toget, mye raskere enn trikk til Besserud. Det er ikke gitt at alle områder i Oslo gir kort reise til sentrum. Men jeg forstår ikke den som brukte timevis til Ljan, det er jo bare å ta toget.

Anonymkode: 2f228...a04

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nord: Eidsvoll

Sør: Moss

Øst: Vet ikke

Vest: Drammen

Er det ca 30 min med tog fra sentrum i alle retninger så er det sentralt.

Anonymkode: b4084...b03

• Liker 3
Gjest laPistola
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Besserud også. Tar riktignok mer tid med trikken, Frognersetertrikken er treeeg.

Jeg bor på Kolbotn. 10 minutter med toget, mye raskere enn trikk til Besserud. Det er ikke gitt at alle områder i Oslo gir kort reise til sentrum. Men jeg forstår ikke den som brukte timevis til Ljan, det er jo bare å ta toget.

Anonymkode: 2f228...a04

Jeg er helt enig i at ikke alle steder i Oslo gir kortere vei til sentrum. Jobber selv i Bærum så reiser via sentrum til jobb, og erfarer derfor hver dag at enkelte fra Bærum har kortere vei til sentrum enn meg. 😅  synes tråden har blitt litt rar, virker som enkelte som kommenterer aldri har vært i Oslo eller benyttet kollektivtransport 

AnonymBruker
Skrevet

Skedsmokorset - Drøbak - Sandvika 

Anonymkode: 1fd2a...c8d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg syntes på en måte at Sagene er mer usentralt, eller mer kronglete sånn sett. Det er litt mer kav å komme seg til Sagene enn Kalbakken ofte, selv om selvfølgelig Kalbakken er lenger. Til Kalbakken går det T-bane både til sentrum og ringen, mange røde busser og grønne busser, pluss at det er kort å gå fra tog på Grorud/Nyland og lett å kjøre til via både rv4 og rv163. 🤷

Litt enig. Synes ikke at kollektivtrafikken på Sagene er ideell.

Jeg har bodd både på Sagene og ved Nedre Grorud / Haugenstua, og sistnevnte var mye mer praktisk med tanke på kollektivtrafikk (hadde aldri trodd det før jeg flyttet dit, eller ved å bare se på kartet...).

Men lokaltoglinje og superrask flybuss til Gardermoen var faktisk å foretrekke foran buss på Sagene. Nå bruker jeg ca. 15 minutter til Oslo S, og 20-25 minutter til Gardermoen.

Personen du siterte mente sikkert til Øvre Grorud (som har T-bane istedenfor lokaltog, og dermed lenger pendlertid). Men pendlertiden er jo fortsatt ikke så verst? 🤔

Anonymkode: d5b7e...166

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er flere steder i Oslo jeg regner som mer usentralt enn enkelte steder i Viken

Som Grorud, Romsås, Lambertseter...

Da er Nesodden, Drøbak, Kolbotn  mer aktuelt. Mye pga fjord-trafikken.

Anonymkode: 46403...5eb

Lambertseter usentralt 😂😂

Kommer til å lese denne tråden kun for underholdningen del. 

Anonymkode: efeac...cc9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

for meg blir det bedre å si jo lengre vekk fra OSLO er du mer sentralt. Jeg velger ikke i dagliglivet å uttrykke Oslo, eller bedre å si for meg eksisterer ikke Oslo. 

Anonymkode: a352c...d5f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Alle stedene du nevner er langt utenfor Oslo

Anonymkode: 8af63...439

Kolbotn grenser til Oslo sin bygrense. "Langt utenfor"?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Når jeg selv bodde i Oslo, og i Sagene - syntes jeg ganske mye som var usentralt. Slik som Mortensrud, eller Ryen, eller Veitvet/Alnabru, eller Ljan på Nordstrand - måtte man jo kjøre bil til, men vi hadde ikke bil, og sykling eller kollektivtransport tok jo timer. 

Så helst innenfor ring 3, takk.

Nå har jeg flyttet til Asker. Synes ikke det er så langt fra Oslo. 😆 

Kollektiv til Ljan tar jo ikke timer. 

Mange som kommenterer her som åpenbart ikke er kjent i Oslo by.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Daria skrev (4 timer siden):

Jeg har bodd på Ljan - min personlige rekord med bussen i fredagsrushet på Mosseveien var to timer... Det var et ekstrem-unntak, men en drøy time fra Jernbanetoget til Fiskevollen var ikke så uvanlig.

Jeg kunne bruke ekstremt lang tid fra min jobb ved Nationaltheatret til daværende bosted på Alexander Kiellands plass. Det du beskriver er trafikkork på Mosseveien ved årets første snøfall, ulykke el. Toget fra Ljan tar kun noen få minutter til Oslo s så fremt det ikke er en kjøreledning som har falt ned eller atter en gang signalfeil. Har ikke noe med sentralt /usentralt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Totalt uenig med dere to, men det må være fordi jeg bodde selv i Sagene i ti år,  og ble så godt vant der. Jeg kunne sykle overalt i Oslo, innen ring 2.. Det kan man jo ikke når man bor på Kalbakken eller Haugenstua. 😅 Og buss 37, åh buss 37 er min store kjærlighet. Hvis jeg husker riktig, buss 37 går hver 10. minutt uansett tidspunkt på døgnet, også om natten! Så du kan alltid komme hjem, og uten å måtte bruke penger for taxi. 

AnonymBruker
Skrevet
Donaldine skrev (4 timer siden):

Spørsmålet fra TS er hvor langt utenfor Oslo er for usentralt, og så driver folk å kommenterer om steder i Oslo. :fnise:

Blir nesten nødvendig når sentrale steder I Oslo by blir beskyldt for å være usentralt og utenfor Oslo 😂😂😂

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Totalt uenig med dere to, men det må være fordi jeg bodde selv i Sagene i ti år,  og ble så godt vant der. Jeg kunne sykle overalt i Oslo, innen ring 2.. Det kan man jo ikke når man bor på Kalbakken eller Haugenstua. 😅 Og buss 37, åh buss 37 er min store kjærlighet. Hvis jeg husker riktig, buss 37 går hver 10. minutt uansett tidspunkt på døgnet, også om natten! Så du kan alltid komme hjem, og uten å måtte bruke penger for taxi. 

31-bussen går til Kalbakken, den går også hele tiden, hele døgnet. Bodde på Kalbakken i mange år og var ofte ute på løkka, men har aldri tatt taxi hjem 😁  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...