Gå til innhold

Hvordan var dating på 90-tallet og tidlig 2000-tallet? Før smarttelefoner, nettdating, Tinder osv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den tiden var det mIRC, så kom spraydate i 2000.

Det var faktisk lettere å møte noen for sex den gangen enn nå, det var mye mindre folk på slike sider.

Møtte utrolig mange jenter for sex rundt den tiden, spraydate var en sikker vinner der.

Anonymkode: bf789...6c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, MiniMjau said:

Ja, det er fader meg sant! Husker da jeg var sånn 16-18... det dukka jo bare opp biler (med en gutt i da....) på gårdsplassen som ringte på og ville ha meg med på kjøretur. 😂 av og til ble det kjøretur, kanskje litt klining, og kanskje ble en kjærester. 

Er jo helt utrolig rart å tenke på nå. Ingen Snap,sms,avtaler, ghosting,  stalking.... 

Verste som kunne skje var at han klina med noen andre på en fest senere... eller nei vent, det verste var om han hadde kjørt rundt på en annen dame.😂

Du, det hadde jeg glemt også 😮 hadde biler utenfor huset til foreldrene mine, og ulike menn som ringte på døra for å be meg på film, kjøretur osv, uten at vedkommende hadde gitt lyd på forhånd at de kommer 😂

Anonymkode: a05df...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner tida med gode gamle kontaktannonser.  Da kom budskapet ærlig og kortfattet ut. (( kvinne søker mann for kos og hygge osv..))

 

Anonymkode: d033d...39c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig morsomt og hyggelig å høre historier fra gamledager❤️ Dere hadde det så mye lettere og koseligere! 
 

Jeg treffer på masse tinder gutter som sjonglerer mellom flere jenter, som ghooster, bruker jenter, er utro, kun fuckboys, bruker 6-12 måneder på å vurdere om de ønsker forhold, er usikre på om de ønsker forhold og er ego. Ikke bra..

Anonymkode: 5e8f1...163

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Så utrolig morsomt og hyggelig å høre historier fra gamledager❤️ Dere hadde det så mye lettere og koseligere! 
 

Jeg treffer på masse tinder gutter som sjonglerer mellom flere jenter, som ghooster, bruker jenter, er utro, kun fuckboys, bruker 6-12 måneder på å vurdere om de ønsker forhold, er usikre på om de ønsker forhold og er ego. Ikke bra..

Anonymkode: 5e8f1...163

Det der skjedde nok før også, men det tok nok lengre tid før man fikk høre/vite om utroskap. 

Ghosting fantes på den tida også, det var når telefonen aldri ringte. Noen gutter/menn opplevde muligens også at jenter/kvinner de traff oppga feil tlf.nr. slik at de ringte feil og aldri fikk snakket med drømmedama igjen.

Folk sjonglerte nok mellom partnere, ghostet, var utro og brukte hverandre på "den tida" også. 

Anonymkode: ac6cb...0d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det der skjedde nok før også, men det tok nok lengre tid før man fikk høre/vite om utroskap. 

Ghosting fantes på den tida også, det var når telefonen aldri ringte. Noen gutter/menn opplevde muligens også at jenter/kvinner de traff oppga feil tlf.nr. slik at de ringte feil og aldri fikk snakket med drømmedama igjen.

Folk sjonglerte nok mellom partnere, ghostet, var utro og brukte hverandre på "den tida" også. 

Anonymkode: ac6cb...0d4

Jepp. Det eneste som var ulikt var egentlig at man ikke hadde kontakt via en app før man møttes.

Men folk møtes da på "gammelmåten" fortsatt. På fester, utesteder, på skolen, på jobb. Selvfølgelig ikke akkurat så mye nå i koronatiden da, men i normale tider. Helt ærlig skjønner jeg ikke hvorfor unge mennesker gidder bruke de appene i det heletatt? Tenker det er mer til hjelp for oss litt mer voksne, der det faktisk er litt mer krevende å møte de single, siden flertallet tross alt er gift/samboere. Og vi har hverken tid eller ork til å fly på byen...

Anonymkode: 83aae...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Savner tida med gode gamle kontaktannonser.  Da kom budskapet ærlig og kortfattet ut. (( kvinne søker mann for kos og hygge osv..))

 

Anonymkode: d033d...39c

Elegant og ekte!

Anonymkode: 33228...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2021 den 18.40):

Haha, jeg var tenåring på slutten av 90-tallet, rett før mobiltelefoner ble vanlig. Jeg var veldig interessert i en gutt som ikke gikk på samme skole som meg. Altså traff jeg aldri på han tilfeldigvis, og han ante ikke at jeg likte han. Jeg fant telefonnummeret til foreldrene hans i telefonkatalogen, og tok mot til meg og ringte. Problemet var at han aldri var hjemme, så jeg snakket med faren hans tre ganger i løpet av et par uker. Husker jeg ble mer og mer nervøs før hver oppringing. Jeg turde ikke legge igjen nummeret for å be han ringe meg, siden jeg ikke var helt sikker på om han husket meg. På fjerde forsøk var han heldigvis hjemme, og han husket meg. Vi var kjærester i fire år. 

Anonymkode: d1769...7d2

Spot on, det var sånn det var. Vi så hverandre eller kom i snakk via venner, diskotek, skole etc og måtte nermest være detektiv for å finne navn og adresse på fyren. Det kunne gå måneder fra man falt hardt til man kom sammen og ble kjærester men olala det kjentes i hjertet lenge. Jeg har siden aldri vert på date men fortsatte å møte nye på samme måte som før mobiltelefonen ble vanlig. Sms gjorde det enklere å ta kontakt, man sendte feks en vits for å lodde stemninga og så gikk det derfra. 

Anonymkode: 2a25e...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hovedsak på fest, på skolen, på jobb, via venner og bekjente. 
Dro aldri ut på date 😅 vi så film hjem til hverandre og klinte 😂 så kunne jeg dra på kino iblant, men det var helst når man hadde rotet en stund. 
På den tiden kalte vi det ikke dating, men å «holde på med noen» eller «rote». Så ble man kjærester ganske fort 😂 

husker mamma ble irritert fordi jeg brukte opp kontantkortet mitt og hun fikk store regninger på fasttelefonen 😂

Anonymkode: e1417...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Var hovedsak på fest, på skolen, på jobb, via venner og bekjente. 
Dro aldri ut på date 😅 vi så film hjem til hverandre og klinte 😂 så kunne jeg dra på kino iblant, men det var helst når man hadde rotet en stund. 
På den tiden kalte vi det ikke dating, men å «holde på med noen» eller «rote». Så ble man kjærester ganske fort 😂 

husker mamma ble irritert fordi jeg brukte opp kontantkortet mitt og hun fikk store regninger på fasttelefonen 😂

Anonymkode: e1417...cfe

hahahaha ja, det var det vi sa. "Lars rota med Line i helga og nå er de sammen" og Line forteller venner at hun har rota med en fyr en stund og så ble de sammen over helga... artig å tenke tilbake på. (Lurer på hva de under 20 år ville tenkt om vi voksne spurte om det "er det noe roting på gang for tida da" 

 

Men. Den "rotinga" jeg drev med fantes før vi i det hele tatt hadde hørt om mobiler... 

Anonymkode: ac6cb...0d4

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i begynnelsen av tenårene på slutten av 90-tallet , så dating var ikke akkurat noe jeg drev på med. Men jeg brukte internett derimot og jeg chattet med gutter fra hele verden, vi hadde profilbilder, sendte bilder og etterhvert begynte man med web-camera også. Jeg hadde utrolig mange nettvenner. Ulempen med internett i de tidligere dager var at det var analog og man okkuperte linjen til hele hjemmet dersom man var pålogget, så jeg fikk ofte kjeft fordi jeg okkuperte telefonlinjen til mamma og pappa 😆 Heldgvis kom ISDN etterhvert så da var det problemet løst.  Mobiltelefoner ble flittig brukt også, men da i form av sms og ikke apper som nå. Føler egentlig ikke noe har endret seg så ekstremt mye for min del, og jeg personlig har vel stort sett møtt alle mine ekser på nett. Og selvfølgelig noe ONS i forbindelse med fest.. 

Anonymkode: b1655...498

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traff damer ute på byen og plukke topp damer på dagtid/Sukker. Samme faktorer gjaldt da som nå. Se bra og kjekk ut. Ikke mye som har forandret seg.

Anonymkode: a07aa...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2021 den 18.04):

Noen med erfaring fra denne perioden?

Anonymkode: 32137...447

Husker folk lo veldig av oss som satt og chattet med andre på internettet. 
 

vi var sosiale tapere! Nå er derimot alle sosiale tapere. :Nikke:

Anonymkode: e95fc...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Det ville 90-tallet slik det faktisk var - før folk begynte å bli krenket:

Anonymkode: f85f6...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2021 den 18.15):

I 2004 var det ihvertfall Blink, og Møteplassen, mener jeg.. ihvertfall Blink, så 2000 tallet var ikke sååå gammeldags 

Anonymkode: f385a...f5b

Og Spraydate 😅

Anonymkode: 53498...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2021 den 18.04):

Noen med erfaring fra denne perioden?

Anonymkode: 32137...447

Jeg jobbet i en butikk på 90-tallet og en som av og til kom innom spurte meg en dag om vi skulle ha en frokostdate. Så vi datet en stund.

Ble ofte sjekket opp da jeg var på jobb. Menn som spurte å få telefonnummeret mitt som senere ringte meg ut på date. Mannen jeg nå er gift med traff jeg på fest igjennom felles kjente. Han visste ikke hva jeg het til etternavn, men fikk navn og telefonnr via bekjente før han ringte meg en dag ut av det blå.

Det skjedde faktisk ofte da jeg var ung. Ente så ringte gutta til meg eller så bare dukket dem opp på døra. 
 

Første uken min på videregående, så stod plutselig den kjekkeste gutten fra skolen på døren min. Kunne jo ikke avvise ham, så jeg inviterte  han inn på rommet mitt 😁(vi var kjæreste en stund også).

Anonymkode: 030a4...8bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...