Gå til innhold

Hvordan var dating på 90-tallet og tidlig 2000-tallet? Før smarttelefoner, nettdating, Tinder osv.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Åh, jeg kjenner at jeg savner 90-tallet skikkelig når jeg leser denne tråden🤩 Bodde på hybel på vgs, sto på telefonkiosken på Esso og ringte hjem et par ganger i uka😉 Ellers hang jeg med venner støtt, ute eller på hyblene. Festet, spleiset på å leie moviebox på Narvesen, og inviterte gutter på filmkveld. Spennende om man klarte å få plass ved siden av han kjekke i sofaen🤞Man kunne i mindre grad utgi seg for noe man ikke er, og man måtte føre spontane samtaler! Ringte gjorde vi bare til fasttelefon, og da var det jo gjerne foreldrene som tok telefonen. Ting var mye mer direkte, og man måtte bare hoppe i det. Mange strevde med det også altså, men på nett kan man jo utgi seg for den man vil være. Jeg tror det er grunnen til at mange trekker seg eller blir skuffa. Vi blir jo folkesky av dette some/filtersamfunnet🙄 Med korona i tillegg er det faktisk ganske ille.. 

Anonymkode: c8e51...849

Så la oss håpe at det å treffe folk får en liten renessanse etter korona ;) . Det er nok mange som føler de har tilbragt vel mye tid hjemme i over et år nå, så satser på at det kanskje kommer en liten folkefest...

Anonymkode: e2105...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Noen med erfaring fra denne perioden?

Anonymkode: 32137...447

Ja jeg har masse erfaring:)...vi møttes face to face ute på byen eller på privatfester...har tenkt noen ganger hva jeg ville betalt for å reise tilbake til 1985 og blitt der en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Vi hadde for øvrig nettdating da og

Ikke før midten/slutten av 90-tallet at nettet var i bruk for folk flest. Før det var det kontaktannonser i blad/aviser det gikk på.

Anonymkode: fdae0...88c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABM skrev (2 timer siden):

eg ville betalt for å reise tilbake til 1985 og blitt der en uke..

Ganske mye faktisk

Anonymkode: fdae0...88c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt hjemme og venta på at en eller annen fyr skulle ringe og fikk helt hetta hvis noen andre i huset opptok telefonen. Når det endelig ringte, og det ikke var han var det helt krise da også....🤣

Å ringe ham var også en utfordring, for da var det som regel en eller annen mor eller far som tok telefonen og jeg måtte spørre etter ham 🙈🤣

Anonymkode: a46bb...815

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hvemsomhelst

Vi hadde bli-kjent-steder på nettet på den tiden også.  Jeg husker doktoronline. Der var det et chatteprogram som het Småprat.  Mange som ble kjent der.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet ALLTID med sex på nach, aldri kleine dater og lang chatting om masse vissvass, falske fotos osv. Funket hver gang det...

Anonymkode: dd193...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvemsomhelst skrev (11 timer siden):

Vi hadde bli-kjent-steder på nettet på den tiden også.  Jeg husker doktoronline. Der var det et chatteprogram som het Småprat.  Mange som ble kjent der.  

Doktoronline finnes enda. Lurer på om noen av de mer aktive brukerne der fortsatt er der. SDD ble en av de ... 

 

Laget meg en bruker der på begynnelsen av 2000-tallet tror jeg, omtrent samtidig som jeg laget bruker her på KG. Men jeg fikk ikke med meg chatteprogrammet de hadde da. 

Anonymkode: ac6cb...0d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var å dra på fest finne seg en dame å ta med seg hjem og ha sex med, noen kvelder ble det flere damer også. 

Anonymkode: 6fa3e...51e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste fordelen nå er at man slipper den helv.... dansingen først.  Faen så jeg hatet de greiene der. Måtte ha 1.8 i promille før man våget seg ut på gulvet. Like mye taktfølelse som et tomt oljefat..... hated it  😡

Anonymkode: fdae0...88c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Startet ALLTID med sex på nach, aldri kleine dater og lang chatting om masse vissvass, falske fotos osv. Funket hver gang det...

Anonymkode: dd193...ada

Ikke sant, samme her med meg og mine venninner. Og det ble forhold ut av det på oss alle mann. Er ironisk nok i senere tid at man blir anbefalt å lukke bena hvis man vil ha kjæreste

Anonymkode: a05df...3d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg møtte ungdomsflammene mine på mIRC, fest eller den klassiske "i baksetet på en bil". Når man først flørtet litt så kunne man bruke et kontantkort på 150-300kr på én dag gjennom SMS og telefonsamtaler. Av og til brukte vi mail også. Og mail-adressene våre var episke! F.eks

"[email protected]" - "[email protected]" - "fismegiø[email protected]" - "[email protected]".
Uformelt de lux! 😄 

Var ingenting #metoo eller #villebaresnakkelitt, så å ta initiativ var det aldri noe problem med. Fikk heller aldri klager på mine metoder, og fikk overraskende god respons. Men det beste var at de gangene jeg ikke fikk respons, så var kvinnene frittalende og direkte. Ingen jatting eller noe, rett og slett "nei takk", "du er ikke noe for meg" o.l. Deilig! Jeg savner den tiden vi turte å snakke til hverandre. 

Det var en annen tid. Barrierene rundt sosial kontakt var helt borte. Begge kjønn var "påslått". Ingen var redd hverandre. 

Etter hvert kom Blink og Nettby. Var ok, men en helt klar nedgang fra mIRC iht. barrierer for å ta kontakt. 

Anonymkode: 2d753...4c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mIRC kom jo seint, her snakker vi sveivetelefon...

Anonymkode: dd193...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.4.2021 den 18.13):

Vi hadde for øvrig nettdating da og, men det var for de aller mest desperate og stort sett ikke brukt av noen under 50. How times change...

Anonymkode: 27542...129

For ikke å snakke om kontaktannonser i lokalavisa, det var desperat.

Anonymkode: db2e5...6dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frierne ringte på døra, oppsøkte meg på jobb, kjørte meg hjem, tilbudte meg jobb og så videre. 

Dersom noen ringte på døra: De brydde seg ikke om jeg allerede hadde fast følge med andre. De kunne starte samtalen med: Hei, jeg jobber med din bror, blir du med ut? Ante ikke hvem fyren var! 

I dag: Vi fikk 2 barn sammen ❤️

Syntes dengang at han var en dust som ringte på midt i rekefesten. Fantes ikke noe tacofredag den gang!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen ting slår arrangert ekteskap med kjærlighet!

Vi bør lære av innvandrere!

Anonymkode: ddf4e...84a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig på 2000 tallet hadde vi Internett, men det var den tiden man ikke delte bilder av seg selv, ekte navn osv. Stort sett alle samtaler startet med (asl?) 😂 jeg møtte noen da, var i tidlig tenårene, fikk faktisk et par kjærester på den måten. Vi sendte tekstmeldinger til hverandre, snakket på nettby, ba-snakk. Tror man investerte mer tid i hver enkelt man møtte og var ikke utseende som avgjorde om man ville møtes. Etter tidlig-midten av tenårene har jeg møtt alle mine ekser gjennom jobb, venner, på byn eller lignende. Aldri snakket eller møtt noen fra verken tinder eller sosiale medier i voksen alder. Virker drit stress å måtte chatte og date en haug med folk for å finne en man klikker med. Vil helst treffe noen «naturlig», men det virker å være vanskeligere og vanskeligere når man blir eldre og sjeldnere treffer nye folk. Er liksom ikke skolebytte, bytting av jobb, hemningsløs dansing på byn, bytting av vennekretser osv lenger da. 

Anonymkode: 9ba49...f36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vinterdekor skrev (5 timer siden):

Frierne ringte på døra, oppsøkte meg på jobb, kjørte meg hjem, tilbudte meg jobb og så videre. 

Dersom noen ringte på døra: De brydde seg ikke om jeg allerede hadde fast følge med andre. De kunne starte samtalen med: Hei, jeg jobber med din bror, blir du med ut? Ante ikke hvem fyren var! 

I dag: Vi fikk 2 barn sammen ❤️

Syntes dengang at han var en dust som ringte på midt i rekefesten. Fantes ikke noe tacofredag den gang!

Ja, det er fader meg sant! Husker da jeg var sånn 16-18... det dukka jo bare opp biler (med en gutt i da....) på gårdsplassen som ringte på og ville ha meg med på kjøretur. 😂 av og til ble det kjøretur, kanskje litt klining, og kanskje ble en kjærester. 

Er jo helt utrolig rart å tenke på nå. Ingen Snap,sms,avtaler, ghosting,  stalking.... 

Verste som kunne skje var at han klina med noen andre på en fest senere... eller nei vent, det verste var om han hadde kjørt rundt på en annen dame.😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...