Gå til innhold

Sykepleier som sluntrer unna og aldri er på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i en lei situasjon på jobb. Hun som skal være den sykepleieren med ansvaret og overblikket er syk konstant, kommer alltid for seint og lesser alt over på oss andre. Hun er bestevenn med sjefen, så hun glipper alltid unna. Når hun er på jobb, drar hun på polet, butikken og sitter og taster med privatmobilen. Får ikke gjort stort. Hver dag er det en ny utrolig forklaring om hvorfor hun ikke kan kommer på jobb, kommer for seint osv. Vi andre får delegert oppgaver som er hennes. De gangene hun får arbeid å gjøre, blir hun kjempestressa og later som om det er hun som gjør alt på avdelingen. Det er vanskelig å forholde seg til, kjenner jeg blir utslitt av å ha det sånn hver dag. Er umulig å ta opp dette med sjefen, andre på jobb har gjort dette før og det skaper bare dritt da de som sagt er bestevenner. Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre her? Er det rett og slett best å skifte jobb?

Anonymkode: fd9ce...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mulig det er best å skifte jobb. Når sjefen ikke lytter er det mulig å ta opp problemet med tillitsvalgte, som igjen kan dra inn fagforeningen. Evt. ta det opp direkte med fagforeningen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er i en lei situasjon på jobb. Hun som skal være den sykepleieren med ansvaret og overblikket er syk konstant, kommer alltid for seint og lesser alt over på oss andre. Hun er bestevenn med sjefen, så hun glipper alltid unna. Når hun er på jobb, drar hun på polet, butikken og sitter og taster med privatmobilen. Får ikke gjort stort. Hver dag er det en ny utrolig forklaring om hvorfor hun ikke kan kommer på jobb, kommer for seint osv. Vi andre får delegert oppgaver som er hennes. De gangene hun får arbeid å gjøre, blir hun kjempestressa og later som om det er hun som gjør alt på avdelingen. Det er vanskelig å forholde seg til, kjenner jeg blir utslitt av å ha det sånn hver dag. Er umulig å ta opp dette med sjefen, andre på jobb har gjort dette før og det skaper bare dritt da de som sagt er bestevenner. Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre her? Er det rett og slett best å skifte jobb?

Anonymkode: fd9ce...ed8

Ta opp problemet med noen høyere opp i systemet, lederen over deres leder. Dere kan også skrive et anonymt brev til fylkesmannen. Vil også råde dere til å dokumentere alt både sykepleieren og avdelingsleder gjør som ikke er greit.

Anonymkode: 73ad3...1b6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er i en lei situasjon på jobb. Hun som skal være den sykepleieren med ansvaret og overblikket er syk konstant, kommer alltid for seint og lesser alt over på oss andre. Hun er bestevenn med sjefen, så hun glipper alltid unna. Når hun er på jobb, drar hun på polet, butikken og sitter og taster med privatmobilen. Får ikke gjort stort. Hver dag er det en ny utrolig forklaring om hvorfor hun ikke kan kommer på jobb, kommer for seint osv. Vi andre får delegert oppgaver som er hennes. De gangene hun får arbeid å gjøre, blir hun kjempestressa og later som om det er hun som gjør alt på avdelingen. Det er vanskelig å forholde seg til, kjenner jeg blir utslitt av å ha det sånn hver dag. Er umulig å ta opp dette med sjefen, andre på jobb har gjort dette før og det skaper bare dritt da de som sagt er bestevenner. Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre her? Er det rett og slett best å skifte jobb?

Anonymkode: fd9ce...ed8

Unnskyld at jeg spør men hva slangs arbeidsplass er dette? Sengepost på sykehus? Sykhjem? Poliklinikk?

Hvordan er det mulig å sluntre unna en sykepleierjobb? Jeg er selv sykepleier på sykehjem og det er HEKTISK. Tar sjeldent lunsj for å si det slik. 

Anonymkode: f4d3d...fc9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville vurdert det opp mot hvor enkelt det er å få ny jobb. Er det lett å få ny jobb på et sted eller i et område du ønsker så hadde jeg tiet stille og gjort en så god jobb som overhodet mulig og vært blidere enn noen sinne for å få en god attest/referanse. Offisielt så vil du slutte fordi du trenger nye utfordringer, bla bla bla.

Er det et vanskelig jobbmarked så ville jeg fulgt planen til anonym 73ad3...1b6

Anonymkode: 03c7a...71c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da klager du til lederen til lederen din, og det er lederen som ikke tar tak i dette du klager på, ikke kollegaen din. Evt. skal dere ha rutiner for intern varsling hos dere, og du kan varsle den veien. Merk igjen at du bør varsle om lederen din, som forskjellsbehandler og lar kollegaen/bestevenninnen sluntre unna, da det er leder som har ansvar på avdelingen og som er den som lar dette skje. 
Varsler du ang. kollegaen kommer de til å spørre lederen din, hun kommer til å si at alt er bra, og du kommer ingen vei. 

Anonymkode: 7ff78...cf6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Unnskyld at jeg spør men hva slangs arbeidsplass er dette? Sengepost på sykehus? Sykhjem? Poliklinikk?

Hvordan er det mulig å sluntre unna en sykepleierjobb? Jeg er selv sykepleier på sykehjem og det er HEKTISK. Tar sjeldent lunsj for å si det slik. 

Anonymkode: f4d3d...fc9

Jobb på en kommunal avdeling, vanligvis innebefatter denne stillingen vanlig turnus og en dag eller to på kontor når arbeidet trenger det. Men her har det blitt konstante kontordager de dagene vedkommende er på jobb selvfølgelig støttet av leder, arbeidstempo er lavt og primæroppgaver lesses over på oss andre. Lurer nesten på om de driver med timemanipulasjon eller noe også, for vedkommende kan komme og gå akurat når hen vil. En time her tre timer der. Virker egentlig utrolig når jeg skriver det her, at jeg har orket å gå i det så lenge. Føler det er et hån mot oss som jobber. Dag og kveld hver dag møter jeg presis på jobb og får samme lønn som noen som driter fullstendig i jobben sin.

Anonymkode: fd9ce...ed8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør melde fra, selv om du bytter jobb. Dette går jo utover sårbare mennesker. Ille nok at arbeidsmiljøet blir elendig, men jeg regner med at tilbudet til pasientene også blir påvirket. Ikke greit.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jobb på en kommunal avdeling, vanligvis innebefatter denne stillingen vanlig turnus og en dag eller to på kontor når arbeidet trenger det. Men her har det blitt konstante kontordager de dagene vedkommende er på jobb selvfølgelig støttet av leder, arbeidstempo er lavt og primæroppgaver lesses over på oss andre. Lurer nesten på om de driver med timemanipulasjon eller noe også, for vedkommende kan komme og gå akurat når hen vil. En time her tre timer der. Virker egentlig utrolig når jeg skriver det her, at jeg har orket å gå i det så lenge. Føler det er et hån mot oss som jobber. Dag og kveld hver dag møter jeg presis på jobb og får samme lønn som noen som driter fullstendig i jobben sin.

Anonymkode: fd9ce...ed8

Det er viktig å huske på det kan være årsaker til at det er slik. Det kan ligge sykemelding i bunn feks, viktigste er at du tar dette med leder. Du bør i hvert fall stille spørsmålstegn hvorfor det ikke leies inn for vedkommende når hun er borte fra jobb, trodde man gjorde det de flewte plasser innenfor helse?

Sykepleier eller annet yrke så er det ikke greit, så sant det ikke er en god grunn for det. 

Anonymkode: e246a...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan melde fra til leders leder, HR/HMS avdelingen, tillitsvalgte, verneombud etc. 

Er så mange ubrukelig ledere i det kommunale at det er helt sykt. 

Anonymkode: 8be48...226

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det dessverre i dagens arbeidsliv, arbeidslivet i Norge er dysfunksjonelt. Har det også sånn hos oss også. Noe helt annet enn helse, men kjenner meg igjen i beskrivelsen at noen slipper unna med nærmeste leders velsignelse. Hos oss har vi f. eks. en i deltid 50%, og som nå har sittet hjemme i hele koronaåret. Gjør ikke en dritt, mens vi andre har jobbet 10-12 timers dager i over et år. Og vi har tatt det opp flere ganger internt, kommer ingen vei. 

Ja, jeg ser meg etter noe annet å gjøre eller starte opp for meg selv. Tror sistnevnte skal være mulig i min bransje, og har kanskje noen potensielle oppdrag. Kan være lange dager å jobbe for seg selv, men man slipper hvert fall å jobbe for dårlige ledere. 

Anonymkode: cc6af...1c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til at sykepleiere aldri er på jobb, så skal de utnytte pandemien til egen vinning. De er så kyniske når de ønsker mer lønn!

Makan til frekkhet må man lete lenge etter!

Anonymkode: 14316...988

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ta opp problemet med noen høyere opp i systemet, lederen over deres leder. Dere kan også skrive et anonymt brev til fylkesmannen. Vil også råde dere til å dokumentere alt både sykepleieren og avdelingsleder gjør som ikke er greit.

Anonymkode: 73ad3...1b6

Fylkesmannen finnes ikke lenger, og det finnes heller ikke fylkeskvinnen. I stedet har de ansatt statsforvalteren. 

Anonymkode: 14316...988

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Er i en lei situasjon på jobb. Hun som skal være den sykepleieren med ansvaret og overblikket er syk konstant, kommer alltid for seint og lesser alt over på oss andre. Hun er bestevenn med sjefen, så hun glipper alltid unna. Når hun er på jobb, drar hun på polet, butikken og sitter og taster med privatmobilen. Får ikke gjort stort. Hver dag er det en ny utrolig forklaring om hvorfor hun ikke kan kommer på jobb, kommer for seint osv. Vi andre får delegert oppgaver som er hennes. De gangene hun får arbeid å gjøre, blir hun kjempestressa og later som om det er hun som gjør alt på avdelingen. Det er vanskelig å forholde seg til, kjenner jeg blir utslitt av å ha det sånn hver dag. Er umulig å ta opp dette med sjefen, andre på jobb har gjort dette før og det skaper bare dritt da de som sagt er bestevenner. Noen som har noe tips til hva jeg kan gjøre her? Er det rett og slett best å skifte jobb?

Anonymkode: fd9ce...ed8

Fylkesmannen

Anonymkode: c6853...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fylkesmannen

Anonymkode: c6853...05c

Fylkesmannen finnes ikke lenger, det gjør heller ikke fylkeskvinnen. Men det er statsforvalteren som har tatt over.

Anonymkode: 14316...988

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer ingen vei om dette gjelder kommunal helsetjeneste. Trynefaktor gjelder (mye) mer enn generell egnethet og arbeidsinnsats. Du kan naturligvis forsøke Hr eller enhetsleder, men av erfaring er det ikke mye å hente der. 

Anonymkode: 8d738...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I tillegg til at sykepleiere aldri er på jobb, så skal de utnytte pandemien til egen vinning. De er så kyniske når de ønsker mer lønn!

Makan til frekkhet må man lete lenge etter!

Anonymkode: 14316...988

Det finnes råtne epler i alle kurver! Intet unntak. Når det er sagt så kan det være tilrettelagt jobb via nav og diverse de andre ikke aner noe om. Holdningen innlegget ditt har mot sykepleier derimot sier mer om sneversynthet og fordommer og kommer fra en som ikke aner hva en snakker om! 

Anonymkode: 64b03...0ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I tillegg til at sykepleiere aldri er på jobb, så skal de utnytte pandemien til egen vinning. De er så kyniske når de ønsker mer lønn!

Makan til frekkhet må man lete lenge etter!

Anonymkode: 14316...988

Hva i all verden har denne tråden med pandemien å gjøre? Og hvordan trekker du konklusjonen at sykepleiere aldri er på jobb? Det er snakk om sykepleier. Entall. 
Ikke bland pandemi og lønnskamp inn et enkeltstående tilfelle. 

Anonymkode: f3dbf...aea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

I tillegg til at sykepleiere aldri er på jobb, så skal de utnytte pandemien til egen vinning. De er så kyniske når de ønsker mer lønn!

Makan til frekkhet må man lete lenge etter!

Anonymkode: 14316...988

Ja det skulle tatt seg ut, du, dersom ingen sykepleiere i hele Norge gadd å gå på jobb 😂 Hvem mener du skulle overtatt jobben vår?

Anonymkode: f4d3d...fc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kommunal sektor i et nøtteskall! Vær forberedt på at "små-hurpene"  i lederstillingene også er venninner oppover i systemet. Sjansen er stor for at du klager til ei annen venninne av sjefen din. Sånt kan få ubehagelige følger for deg selv senere. Mange av disse er fullstendig inkompetente og manøvrerer i egne stillinger for å få inn venninner, nieser og annen familie. Jeg ville tenkt meg grundig om før jeg satte igang en klageprosess i systemet.

Jeg ser at folk nevner Fylkesmann som instanse, men tviler på at det er noe særlig å hente der. Det må være påviselige og alvorlige ting for at man kommer noen vei der. Kjedelig situasjon.

Endret av Den Sagnsomsuste
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...