Gå til innhold

Tips til aktivitet og overnatting to-tre timers radius fra Oslo?

Anbefalte innlegg

Pikeliten

Skal gi mine foreldre en opplevelsesgave (jubileum) og tenker å gi en aktivitet og overnatting. Det bør være max to-tre timers reise fra Oslo, men helst ikke i Oslo og gjennomføres til høsten (hvis mulig selvsagt). De er relativt unge og spreke, så har tenkt på type zipline, rafting osv. De er også opptatt av generelt friluftsliv, fin arkitektur, god mat og god stemning.

Noen som har noen gode tips? Åpen for alle forslag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjetil E
Pikeliten skrev (11 timer siden):

Skal gi mine foreldre en opplevelsesgave (jubileum) og tenker å gi en aktivitet og overnatting. Det bør være max to-tre timers reise fra Oslo, men helst ikke i Oslo og gjennomføres til høsten (hvis mulig selvsagt). De er relativt unge og spreke, så har tenkt på type zipline, rafting osv. De er også opptatt av generelt friluftsliv, fin arkitektur, god mat og god stemning.

Noen som har noen gode tips? Åpen for alle forslag!

Hva med rafting i Sjoa (Ikke mye over 3 timers vei i hvert fall). Eventuelt mountainbiking på Hafjell hvis det kunne være av innteresse. Der er det opplegg med å ta heis opp og så sykle ned løyper i alle vanskelighetsgrader.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pikeliten
9 hours ago, Kjetil E said:

Hva med rafting i Sjoa (Ikke mye over 3 timers vei i hvert fall). Eventuelt mountainbiking på Hafjell hvis det kunne være av innteresse. Der er det opplegg med å ta heis opp og så sykle ned løyper i alle vanskelighetsgrader.

Takk for tips 😊 Har du vært på Sjoa selv? Så litt ut som at det var tilpasset utdrikningslag og firmatur...?

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjetil E
Pikeliten skrev (1 time siden):

Takk for tips 😊 Har du vært på Sjoa selv? Så litt ut som at det var tilpasset utdrikningslag og firmatur...?

Beklager men rafting er ikke helt min greie. Det tørr jeg rett og slett ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Må det være heftig aktivitet? Jeg kan anbefale tretopphyttene i Ringsaker, det kan man legge til hundekjøring om man ønsker, eller bare kose seg på hytta i naturen. Vi var der på vinteren, og gikk på ski, truger, brukte spark, så på dyrelivet. En opplevelse! 

Anonymkode: 3e064...4c7

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

På Helgøya ved Hamar har de klatrepark med zipline :)

Jeg har syklet på Helgøya, veldig koselig. Stoppet ved Skafferiet og kjøpte lunsj og gikk rundt på gården der. Så kan man dra på Domkirkeodden i Hamar og kikke, dra på museet der. 

er også veldig fint I Lillehammer. Ikke langt fra Hamar:) Maihaugen, kunstmuseet, gågata, mye bra kafeer og restauranter. Dra opp på hoppbakken. Hafjell... er vel noe aktiviteter der. 

Anonymkode: 8821f...3bb

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Pikeliten
14 hours ago, Kjetil E said:

Beklager men rafting er ikke helt min greie. Det tørr jeg rett og slett ikke.

Hehe. Usikker på det selv også😂

13 hours ago, AnonymBruker said:

Må det være heftig aktivitet? Jeg kan anbefale tretopphyttene i Ringsaker, det kan man legge til hundekjøring om man ønsker, eller bare kose seg på hytta i naturen. Vi var der på vinteren, og gikk på ski, truger, brukte spark, så på dyrelivet. En opplevelse! 

Neida. Men «bare» overnatting blir liksom litt kjedelig, må ha noe mer i forbindelse med overnatting. Skal se litt mer på dette 😊

5 hours ago, AnonymBruker said:

På Helgøya ved Hamar har de klatrepark med zipline :)

Jeg har syklet på Helgøya, veldig koselig. Stoppet ved Skafferiet og kjøpte lunsj og gikk rundt på gården der. Så kan man dra på Domkirkeodden i Hamar og kikke, dra på museet der. 

er også veldig fint I Lillehammer. Ikke langt fra Hamar:) Maihaugen, kunstmuseet, gågata, mye bra kafeer og restauranter. Dra opp på hoppbakken. Hafjell... er vel noe aktiviteter der. 

Anonymkode: 8821f...3bb

Det så jo veldig hyggelig ut😊 Skal undersøke litt mer her👍

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Det er faktisk tretopphytte rett ved klatreparken på Helgøya 😉

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Beitostølen er litt over 3 timer fra Oslo. Mange fine fjellturer i området på høsten, båttur på Bygdin, mjølkevegen

https://www.valdres.no/opplevelser/mjolkevegen-vinstra-valdres-gol-230-km-p611733

https://www.valdres.no/planlegg-ditt-opphold/transport/batrute-pa-bygdin-med-m-b-bitihorn-p615773

Anonymkode: d5feb...83f

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...