Gå til innhold

Noen som har erfaring med sjusetere?

Jadzia

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å bytte ut bilen med en sjuseter. Må ha god bagasjeplass, men helst ikke kassevogn. Jeg merker at de gamle fordommene om hva som er gode og dårlige biler, lever i beste velgående i meg. Så derfor lurer jeg på deres erfaring med bilene. Bensinbruk og hvor mye feil dere opplever i første omgang. Men også kjørekomfort og praktiske løsninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De beste sjuseterne er selvsagt minivans. Det fins SUVer også, slik som Volvo XC90. Prinsipielt en flott bil, men den er svær, dyr, og plassutnyttelsen innvendig er selvfølgelig latterlig når den skal høyt opp fra bakken og kommer med digre 20+ tommers hjul.

Så spørsmålet blir jo om du vil ha en stor eller liten 7-seter? Bensin, diesel, elektrisk?

Et kompakt, men veldig praktisk alternativ er Citroën C4 Picasso. Biler med et godt rykte, litt dyrere, er Ford Galaxy. De dominerer dette markedet. Men de virkelig pålitelige bilene slik som Toyota Prius+ og Honda Stream fins ikke lenger ny.

Anonymkode: 586c9...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De siste to setene går ut over bagasjeplassen, sånn er det bare. Skal du da ha med kofferter og barnevogner må du nok ha kassebil. 

Anonymkode: 6bbed...bde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har en Toyota Prius +7. Elsker denne! Vi er en familie på 5, som betyr at vi har GOD bagasjeplass. Men mulighet til å hente opp to ekstra seter ved behov. Noe vi ofte gjør om vi kjører venner hjem, samkjøring til aktiviteter, ta med besteforeldrene på tur i marka osv.

https://www.tv2.no/a/9417965/

Anonymkode: 4c635...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...