Gå til innhold

Har nylig fått vite at jeg har aspergers - er det mulig å få kjæreste og barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått vite at jeg har aspergers. Er det mulig for meg å møte en kjæreste? Og å få barn? 

Anonymkode: 971a4...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En jeg gikk i klasse fra barneskolen og ut ungdomsskolen hadde aspergers. Vi var "barndomskjærester" 😄 Men ja; den dag i dag har han både kone og barn og virker lykkelig. 😊

Anonymkode: 30017...914

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mulig, for det finnes jo mennesker i verden som har både ektefelle og barn. Men det er dessverre ikke lett. Men jo yngre man er når man får diagnosen, jo lettere er det å få livet på rett spor, og samtidig klare å redde noen form for fremtid.

Anonymkode: 7a18c...7ff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo mulig, for det finnes jo mennesker i verden som har både ektefelle og barn. Men det er dessverre ikke lett. Men jo yngre man er når man får diagnosen, jo lettere er det å få livet på rett spor, og samtidig klare å redde noen form for fremtid.

Altså, man kan helt fint ha både en fremtid og et særdeles godt liv uten partner og barn.

Anonymkode: 3db38...4c2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har nylig fått vite at jeg har aspergers. Er det mulig for meg å møte en kjæreste? Og å få barn? 

Anonymkode: 971a4...26a

Ja 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er jo mulig, for det finnes jo mennesker i verden som har både ektefelle og barn. Men det er dessverre ikke lett. Men jo yngre man er når man får diagnosen, jo lettere er det å få livet på rett spor, og samtidig klare å redde noen form for fremtid.

Anonymkode: 7a18c...7ff

Ok, for jeg er 39, så syns det er dumt at det skulle ta så mange år. Får satse på en kjæreste, da. 

Anonymkode: 971a4...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

uwu skrev (Akkurat nå):

Det skal gå det 😊 Jeg fikk diagnosen for ett år siden og er gift. 

Klarte du å bli gift iløpet av 1 år? 

Anonymkode: 971a4...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Klarte du å bli gift iløpet av 1 år? 

Anonymkode: 971a4...26a

Jeg giftet meg etter diagnosen, men møtte mannen min for 5 år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du den samme personen som før du fikk diagnosen? Hvis ja og du synes at du er på en god vei og eneste minus er diagnosen, så glem den i det daglige. Du ER ikke diagnosen din, men du HAR en (det gjelder alle diagnoser). Lev livet på den beste måten. Hvis nei, da må du finne ut hva som endret seg i det øyeblikket du fikk vite at du hadde Aspberger og finne ut hvordan du skal komme tilbake til en eller annen form for "normal" eller om du skal få hjelp til å finne dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, man kan helt fint ha både en fremtid og et særdeles godt liv uten partner og barn.

Anonymkode: 3db38...4c2

Jeg har vært alene hele mitt liv, og det har ikke vært veldig fint. Jeg antar at vi er ulike.

Anonymkode: 7a18c...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en særing hele livet og flere ganger tenkt jeg har flere trekk fra autismespekteret. Men aldri orket å ta det videre. Foreldrene mine og flere jeg kjenner har ikke vært enige. Men jeg bodde alene det meste av mitt voksne liv pga disse trekkene. Problemer med å fungere sosialt. Men fant meg en mann da jeg var 40 og rakk å få ett barn. Har det fint som familie nå på tredje året 😊

Anonymkode: 9fe37...3a4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn. Foreldre med asperger kan vel ikke være så gode foreldre? Jeg kjenner bare 1 og der har gutten utviklet til å bli rarere og rarere. Kanskje ikke så rart når mor mangler social skills og evne til å lese kroppsspåk.

Anonymkode: e6591...e39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner en familie der mor har Aspergers.

Og det er den mest kjærlige familien jeg vet om❤️

Barna er veldig velfungerende og lykkelige.

Husk at det er utrolig mange forskjellige grader av Aspergers. 

Anonymkode: 60a00...092

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Stakkars barn. Foreldre med asperger kan vel ikke være så gode foreldre? Jeg kjenner bare 1 og der har gutten utviklet til å bli rarere og rarere. Kanskje ikke så rart når mor mangler social skills og evne til å lese kroppsspåk.

Anonymkode: e6591...e39

Nå må du ikke gå i den fella og tenke at alle med AS er like da. Bortsett fra at jeg ble veldig psykisk syk etter hvert og pga det ikke har kunnet ha de boende, så var jeg en god mor som fulgte de opp på alle plan. Det er jeg fortsatt, men pga psykiske lidelser så kommer til kort med tanke på å være en mor som har de mer enn minste-samvær. Mine barn er ikke rare i det hele tatt.

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg har nylig fått vite at jeg har aspergers. Er det mulig for meg å møte en kjæreste? Og å få barn? 

Anonymkode: 971a4...26a

Klart du kan. Har ei venninne som har Aspergers, og hun har fått barn. Han virker veldig frisk og fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har nylig fått vite at jeg har aspergers. Er det mulig for meg å møte en kjæreste? Og å få barn? 

Anonymkode: 971a4...26a

Ja hvorfor ikke? En diagnose er ikke et hinder for å stifte familie hvis man er velfungerende. Jeg kjenner to som har diagnosen barneautisme som har familie og barn. Autismespekteret er stort og ingen med autisme er like, selv om autismen oppdages i forskjellige aldre :) 

Anonymkode: dade4...7ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Det er jo mulig, for det finnes jo mennesker i verden som har både ektefelle og barn. Men det er dessverre ikke lett. Men jo yngre man er når man får diagnosen, jo lettere er det å få livet på rett spor, og samtidig klare å redde noen form for fremtid.

Anonymkode: 7a18c...7ff

Dette stemmer med de erfaringene jeg har gjort meg; jo tidligere man får autisme-diagnosen jo større sannsynlighet er det for at man kan få et tilnærmet normalt liv fordi barna får «massiv tilpasset hjelp» som veldig små.

Anonymkode: ea324...1cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3lis3 skrev (10 timer siden):

Klart du kan. Har ei venninne som har Aspergers, og hun har fått barn. Han virker veldig frisk og fin. 

Jeg har aspergers og jeg er så redd for at barnevernet skal komme å ta barnet mitt etter fødsel pga jeg har aspergers. 

Anonymkode: 971a4...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.4.2021 den 17.01):

Ok, for jeg er 39, så syns det er dumt at det skulle ta så mange år. Får satse på en kjæreste, da. 

Anonymkode: 971a4...26a

Trodde du var i 20-årene utfra hvordan du formulerte deg..  

Du er 39 år og håper på barn, du er jo oppe i årene allerede, så jeg tviler litt på at du kommer til å få barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...