Gå til innhold

Har hatt lappen i 15 år, men aldri blitt kontrollert.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjører normal mengde i året. Krysser til og med noen landegrenser fra tid til annen. Likevel har jeg på 15 år aldri blitt stoppet. Har aldri blitt kontrollert for noe som helst. Verken trafikkontroller, tollkontroller eller annet. Aldri har en offentlig ansatt bedt med sveive ned ruta. Er det normalt? Hvis så, er det veldig bekymringsfullt. Da er det mye som slipper unna. 

Anonymkode: 2465a...a54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det går mye i faglig kjønn, så da ser du vell veldig kjedelig ut. En person som umulig kunne finne på å bryte loven, ikke en gang kjøre en km over fartsgrensen. Er nok der det ligger 🤔.

Nei har hatt lappen selv i ca 15 år aldri blitt stoppet i rutinekontroll/toll heller, var bare en gang midt på natten (04:00) jeg ble stoppet av en patrulje med fullt av politistudenter og fikk bot for is på innsiden av frontruten, men det er over 10 år siden. Så ja tror det er mye som går usett av politiet.

Anonymkode: 9d85e...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt lappen i ca 20 år og har blitt stoppet tre ganger. Pluss en når jeg øvelseskjørte. 

De fleste gangene folk blir stoppet er fordi de allerede har observert at du har gjort noe galt (fart, mobil osv). 

I mitt tilfelle var det kun en av gangene de mente jeg hadde gjort noe feil, men fikk ikke noen straff. 

Og de gangene jeg har blitt stoppet så var det typisk den første dagen med snø, "vi skal bare se om du har riktige dekk". 

Anonymkode: 631ea...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det er ganske vanlig for vanlige mennesker å ikke bli stoppet. 

Hatt lappen i 16 år og blitt stoppet én gang, promillekontroll en søndag morgen for et par år siden (jeg har ikke drukket på mange mange år, så det gikk fint). 

Ser litt på Nattpatruljen, og det er ofte ikke helt tilfeldig hvem som blir stoppet. 

Anonymkode: c7bb2...9bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du har sikkert blitt observert og klarert, som regel stoppe dei ikkje folk tilfeldig med mindre det er stikkprøver på grensa og liknande.

Anonymkode: f46f6...6fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt lappen siden sommeren 2000, altså over 20 år. Har blitt stoppet tre ganger på de årene. En gang i storkontroll der alle ble tatt inn og to ganger har jeg blitt stoppet under kjøring på nattestid, da spurte politiet om hvorfor jeg var ute å kjørte da og sjekket førerkort/vognkort og tok promilletest. 

Anonymkode: fdf37...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt lappen i 10 år, blitt stoppet en gang i vanlig rutinekontroll ala typen alle skulle kjøre inn til siden og vise vognkort og førerkort, så kjørte du bare videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt førerkort i 33 år. Er blitt stoppet i 2 promillekontroller, 3 tekniske kontroller og 1 der de har sjekket førerkort og vognkort. Blitt stoppet av biltilsynet 1 gang, da kjørte jeg med tilhenger og de sjekket lys og last/ lastesikring og en gang kombinert biltilsyn og politi, det gikk på lys og dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt lappen i over 25 år, og har aldri blitt stoppet. Jeg kjører mellom 10 og 15 000 i året, og passerer en eller annen kontroll kanskje en gang i året, så det er ikke så mye kontroller, egentlig. Når det gjelder fartskontroller har jeg hatt ren flaks ved at jeg har ligget litt baki en rekke biler der førstemann har ligget innenfor fartsgrensen. Andre rutinekontroller har jeg alltid blitt vinket forbi, så jeg ser nok kjedelig ut og kjører gjennomsnittlige biler som ikke provoserer noen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har kjørt uten lappen i 2 år og har aldri blitt stoppet. 🙃

Anonymkode: 8f34d...841

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paper Clip

Har hatt lappen i 13 år. Har blitt stoppet i en rutinekontroll. Alle som kjørte samme strekning ble stoppet og måtte ta en alkotest. Aldri fått bøter da, ikke p-bot engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hatt lappen i 5 år, blitt stoppet 5 ganger. Vet ikke hva som er mistenkelig med meg😅

Anonymkode: 51d42...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt lappen i 17 år. 

Blitt stoppet i 4 promillekontroller, 2 tekniske kontroller, 4 beltekontroller, har kjørt forbi 6 laserkontroller hvor laseren har peket på meg, blitt stoppet i tollen 1 gang.

Har i tillegg 1 beltebot, 1 fartsbot og 1 bot for å kjøre mot enveiskjøring (med blålys og sirener bak meg). 

Og det verste av alt, jeg bor nordpå hvor det er lite folk og trafikk. 

Anonymkode: 9901f...976

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg kjører normal mengde i året. Krysser til og med noen landegrenser fra tid til annen. Likevel har jeg på 15 år aldri blitt stoppet. Har aldri blitt kontrollert for noe som helst. Verken trafikkontroller, tollkontroller eller annet. Aldri har en offentlig ansatt bedt med sveive ned ruta. Er det normalt? Hvis så, er det veldig bekymringsfullt. Da er det mye som slipper unna. 

Anonymkode: 2465a...a54

Vil det si at du ikke følger trafikkregler siden du synest det er bekymringsfult at du ikke er stoppet/undersøkt? 

Hatt lappen omtrent like lenge og har ikke fått annet enn én parkeringsbot. Ikke sittet på med noen som har blitt stoppet heller. Ganske greit. 

Anonymkode: 3468b...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har hatt lappen i 12 år. Blitt stoppet i promillekontroll 15-20 ganger, som regel på vei til jobb tidlige søndagsmorgener/helligdager. Har også blitt stoppet 3 ganger på E6 midt på natten der de har stoppet alle og lyst inn i bilene, sannsynligvis på jakt etter en eller annen. Har blitt stoppet 3 ganger i teknisk kontroll, aldri vært noe problem der. Har aldri blitt stoppet i beltekontroll eller fartskontroll da. 

Anonymkode: 6b742...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har på 20 år blitt tatt ut i rutinekontroll to ganger. 

Kjører daglig i by, og ofte på turer til hytte/besøk. Har aldri fått en bot, eller blitt stoppet på mistanke for noe. 

En gang midt på dagen en søndag, kjørte hjem fra helgebesøk. Førerkort og vognkort, ingenting annet. Var tydeligvis opplæring av en nyansatt. 

En gang i promillekontroll. Kl 10 en tirsdag. De vinket inn 10-20 tilfeldige biler om gangen. 

Anonymkode: 2c50d...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Glemte å nevne. Har i løpet av disse årene kjørt i England, Tyskland, Frankrike, Spania, Ungarn, Sverige, Danmark, USA, Nederland, Sveits, Østerrike. Har aldri blitt stoppet utover disse to gangene i Norge. 

Anonymkode: 2c50d...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Førerkort fra 1998. Stoppet 1 gang. Da hadde vegvesen og politi en kampanje om bilbeltebruk. 

Anonymkode: 7ee0a...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

har hatt lappen siden tidlig 90 tall, aldri blitt stoppet. Kjører rundt 20 000 i året. 

Anonymkode: 8a5c6...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

22 år med førerkort, utenom å ha blitt tatt i fartskontroll, har jeg blitt stoppet 7-8 ganger, hvorav kun 2 i Norge. Vi har jo nesten ikke politi her i landet heller. Med den siste politireformen har vi mistet den siste resten av ordenspasserne her i distriktet. Ikke rart mange aldri blir stoppet.

Anonymkode: e81bf...344

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...