Gå til innhold

Noen her som tror på Pål Steigan, Kari Jaquesson, vaksinemotstandere, Nyhetsspeilet, høyreekstreme fra Alliansen og Den Nordiske Motstandsbe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

eller det det amerikanske QAnon-fenomenet? 
 

Leste nettopp denne: 

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/jBe0K9/den-elleville-konspirasjonskulturens-tilbakekomst
 

og kunne ikke sagt meg mer enig i denne tankegangen til John Færseth:

«I mange år trodde jeg at den største faren ved konspirasjonsteorier var hvordan de brøt ned tilliten i samfunnet, og hvordan de kunne tas i bruk som propaganda. Samtidig som jeg holdt døren på gløtt for at en ensom, forvirret person kunne bli radikalisert på nettet og til slutt begå en terrorhandling. Jeg trodde aldri at den direkte trusselen skulle komme fra gruppeklemmer og åpne arrangementer blant folk som hverken tror på virus, vaksiner, munnbind eller tester.»

Anonymkode: eea29...78a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leste kommentarfeltet og der nesten utelukkende konspirasjonsteoretikere. De ble vel anbefalt om å gå innom feltet og si sin mening... sauene som de er.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat de du nevner her, har jeg ikke så mye troa på. Selv om jeg godt kan like å konspirere litt selv. Prøver dog å holde meg til fakta.

Jeg tror dette handler mer om å sette folk opp mot hverandre. Splitt og hersk. Før var det ytringsfrihet i Norge. 

Anonymkode: d6660...df4

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Akkurat de du nevner her, har jeg ikke så mye troa på. Selv om jeg godt kan like å konspirere litt selv. Prøver dog å holde meg til fakta.

Jeg tror dette handler mer om å sette folk opp mot hverandre. Splitt og hersk. Før var det ytringsfrihet i Norge. 

Anonymkode: d6660...df4

Nei, det handler mer om å skille gærningene fra de normale.

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Nei. Og folk som støtter Putler har jeg bare forakt overfor.

Anonymkode: 95bd9...cbb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke forundre meg. Kjenner noen av dem i virkeligheten og. Konspirasjonsteorier er, på lik linje med andre teorier, narrativer og fortellinger om hvorfor virkeligheten er som den er. Offentligheten er full av støy. Det er ikke rart man tror på ting når man blir fortalt den samme tingen gang på gang og ikke har noen særlig bakgrunnskunnskap om det fenomenet det fortelles om. Det var vel en undersøkelse som viste at mennesker som ble satt til å moderere og slette morbide bilder og konspiteorier fra facebook, og satt i dette daglig, etter jobben var mer tilbøyelige til å tro på sprøytet de slettet, rett og slett fordi dette var dette nesten utelukkende var den eneste informasjonen de ble eksponert for. Det er ganske sjukt, men jeg tror ikke det er så verst menneskelig heller.

Anonymkode: b0cf8...e49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaquesson stemmer Alliansen og ordlegger seg om Putin som NS-folka ordla seg om Hitler før og under okkupasjonen av Norge. Hun er en potensiell landssviker, og jeg håper virkelig at PST har henne på blokka og følger henne tett.

Anonymkode: 95bd9...cbb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Nei. Og folk som støtter Putler har jeg bare forakt overfor.

Anonymkode: 95bd9...cbb

Enig. Det er ikke morsomt lenger. De havner i samme skuff som nazistene under krigen.

Naziste er en eneste stor konspirasjonsteori.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jaquesson stemmer Alliansen og ordlegger seg om Putin som NS-folka ordla seg om Hitler før og under okkupasjonen av Norge. Hun er en potensiell landssviker, og jeg håper virkelig at PST har henne på blokka og følger henne tett.

Anonymkode: 95bd9...cbb

Er man landssviker mot Norge om man støtter Putin mot Ukraina? 🤦‍♀️

(ikke uenig i at Kari J er sik spenna gal altså, men ser ikke helt hvor landssviker kom inn).

Anonymkode: e8f8d...b30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er man landssviker mot Norge om man støtter Putin mot Ukraina? 🤦‍♀️

(ikke uenig i at Kari J er sik spenna gal altså, men ser ikke helt hvor landssviker kom inn).

Anonymkode: e8f8d...b30

Potensiell landssviker, skriver AB.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er man landssviker mot Norge om man støtter Putin mot Ukraina? 🤦‍♀️

Anonymkode: e8f8d...b30

Legg merke til ordet "potensiell". Ellers anbefales det å følge henne på FB. Hennes retorikk ligner veldig på NS-folk sin før 1940.

Anonymkode: 95bd9...cbb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om det er USA, EU, Nato og LGBTQ-miljøet(!) som bomber Russland.

Kan være en tegneserie

Anonymkode: 95bd9...cbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 9.58):

eller det det amerikanske QAnon-fenomenet? 
 

Leste nettopp denne: 

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/jBe0K9/den-elleville-konspirasjonskulturens-tilbakekomst
 

og kunne ikke sagt meg mer enig i denne tankegangen til John Færseth:

«I mange år trodde jeg at den største faren ved konspirasjonsteorier var hvordan de brøt ned tilliten i samfunnet, og hvordan de kunne tas i bruk som propaganda. Samtidig som jeg holdt døren på gløtt for at en ensom, forvirret person kunne bli radikalisert på nettet og til slutt begå en terrorhandling. Jeg trodde aldri at den direkte trusselen skulle komme fra gruppeklemmer og åpne arrangementer blant folk som hverken tror på virus, vaksiner, munnbind eller tester.»

Anonymkode: eea29...78a

Nei det gjør jeg ikke, både kari og pål er på jordet. og Amerikanske greiene er jo virkelig på tur

Anonymkode: 1cb74...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å tro på enkeltmennesker er noe av det dummeste man kan gjøre. Undersøk, og trekk konklusjoner selv. Vær åpen for at du også kan ta feil, og endre mening underveis. Det kalles læring. Flertallet har ikke nødvendigvis rett. Samtidig er kanskje de som skriker høyest, de som egentlig prøver å overbevise seg selv noen ganger.

Jeg har ikke fulgt med på hva disse to faktisk står for, men jeg begynner jo å lure, når det snakkes så mye om dem. Mulig de har noen skeuer løs, men at de er fullstendig ute å kjøre på alle områder kan da ikke stemme? Det er i så fall godt gjort. Så inntil videre, lar jeg tvilen komme dem til gode. Kanskje finner jeg ut at de er noen skruller, når jeg tar en nærmere titt. Kanskje ikke.

Anonymkode: 641bb...529

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre, leste jeg meg opp en del på konspirasjonsteorier, for moro skyld. Blant annet inspirert av at jeg kom over Illuminatus-trilogien som tenåring (satirisk konspirasjonsrøre fra 70-tallet, utmerket underholdning selv om man ikke går på dop). Men... gradvis ble det mindre morsomt, etter hvert som det 1) gikk opp for meg at det finnes folk som tar disse tingene seriøst nok til å gjøre reell skade på seg selv eller omgivelsene, og 2) det er søren ta meg antisemittisme nesten overalt, bare man graver litt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Mulig de har noen skeuer løs, men at de er fullstendig ute å kjøre på alle områder kan da ikke stemme?

Jo, det kan faktisk det. Det logiske når man kommer ut for mennesker som totalt mangler rasjonell tankegang er ikke å tro at de må ha rett i ett eller annet, men at hvis de påstår noe så er det sannsynligvis feil.

Problemet deres er at de tror de vet bedre om alt i alle saker og at "eksperter" alltid tar feil. Konsekvensen av det er at de alltid blir nødt til å mene det motsatte av de som faktisk forstår sakene, og da ender de stort sett alltid opp med å ha feil.

Anonymkode: e64cc...bff

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nordmenn er desv et naivt, autoritetstro og hjernevasket folk, som fra barnehage til universitet lærer å tenke "korrekt i takt"  Alt utenfor narrativet er forbudte tanker og kalles for "hat" og "konspirasjonsteorier" fordi det er fryktelig fryktelig farlig å stille spørsmål til den styrende elitens ideologi og narrativet til makthaverne som eier og styrer mediene og som til enhver tid bestemmer hva som er lovlig for folket å mene. At folk er blinde for dette og sover i "demokratiet" er fordi nordmenn er et av de mest naive og tilittsfulle folkeslaget i verden som blindt uten å stille et spørsmål stoler på makthaverne som om de var Guder noe makthaverne vet å utnytte til egen vinning og som et resultat av det steg for steg fører oss ut i et diktatur på linje med det som Sovjet var i sin tid.

Anonymkode: a22d8...657

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 10.45):

Akkurat de du nevner her, har jeg ikke så mye troa på. Selv om jeg godt kan like å konspirere litt selv. Prøver dog å holde meg til fakta.

Jeg tror dette handler mer om å sette folk opp mot hverandre. Splitt og hersk. Før var det ytringsfrihet i Norge. 

Anonymkode: d6660...df4

Hvorfor mener du det ikke er ytringsfrihet i Norge lenger?

 

Anonymkode: 076df...cb7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor mener du det ikke er ytringsfrihet i Norge lenger?

 

Anonymkode: 076df...cb7

Er det egentlig ytringsfrihet? Hvis du mener noe og ytrer det, så blir du kalt nazist, fascist, rasist osv. Satt i bås med en gang. 

Anonymkode: 04073...a41

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er medlem i Alliansen. Og står på lista. 

Anonymkode: 1d643...72c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...