Gå til innhold

Hva serverte dere i konfirmasjonen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 9.16):

Alle «liker» stroganoffgryte. Men fy fader så kjip mat. 

Anonymkode: d3d11...20b

Fy fader, så kjip kommentar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sosekjøtt! Konfirmantens valg. Utrolig godt og mer enn nok til at alle gjestene ble mette.

Anonymkode: 037c8...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 9.16):

Alle «liker» stroganoffgryte. Men fy fader så kjip mat. 

Anonymkode: d3d11...20b

Der er jeg helt uenig. Snobberi har ingen plass i en konfirmasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjaselina skrev (På 18.4.2021 den 9.50):

Når det blir mulig å ha konfirmasjonsselskap, skal vi ha koldtbord med sushi;) Ikkje sånn at det er 12 bitar til alle, men 3-4 pr person sånn at konfirmanten blir lykkelig. Og vi andre kan smake litt av sushien i tillegg til alt det andre. 

Men er det ikke litt lite mat da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.4.2021 den 20.14):

Uenig. Heller en god biff stroganoff en kjedelig og utdatert tapas feks. Scampi og kjøttboller er det nye pizza grandiosa.

Anonymkode: 1c026...bc9

 

Ja, hadde vår konfirmant bedt om stroganoff hadde vi jubla Det er nydelig. Men som sagt: hun argumenterer for taco ;) Og før alle kjefter: vi er i dialog med henne, og vil ha medvirkning, men vi er redd for søl på budnader. :)

Anonymkode: 1cf17...7eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt tre konfirmasjoner med 20-30 gjester til middag hver gang.  Vi har ordnet maten selv, så har gått for mat som i stor grad kan passe seg selv mens vi var i seremonien.

  • Til forrett har vi enten hatt en god suppe eller en salat som kunne være (nesten) ferdig på forhånd, bare å varme opp/anrette ferdig i siste liten.
  • Til hovedrett har vi hatt langtidsstekt utbeinet lammestek med grønnsaker, hjemmelaget potetstappe og god saus til.  Steika stod i ovnen på ca. 90 grader mens vi var borte,og ble tatt ut for å hvile mens vi spiste forrett.  Potetstappe og saus var ferdig på forhånd, grønnsaker var ferdig kuttet og klar for damping like før servering.
  • Til dessert har vi hatt noe i porsjonsskåler - sjokolademousse, sitronfromasj, crème brûlée, karamellpudding eller lignende som er lett å lage til mange - anrettet med bær/sjokoladeflak i siste liten.

Deretter kakebord etter middag, men ca. 20 gjester til.

Praktisk tips: Lån gjerne et ekstra kjøleskap til maten - kan stå i kjeller, garasje e.l. Vi allierte oss med en nabo som tok unna mye av oppvasken på sitt kjøkken, så ble det ikke like bomba hos oss.

Anonymkode: ddc78...880

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

 

Ja, hadde vår konfirmant bedt om stroganoff hadde vi jubla Det er nydelig. Men som sagt: hun argumenterer for taco ;) Og før alle kjefter: vi er i dialog med henne, og vil ha medvirkning, men vi er redd for søl på budnader. :)

Anonymkode: 1cf17...7eb

Hva med å lage taco(mexikansk)-tapas? Sette sammen ulike småretter inspirert av mexikanske smaker. 

Anonymkode: da090...a70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har servert hjemmelaget lapskaus 🙂 Enkelt og godt!

Anonymkode: 61ff9...47c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

 

Ja, hadde vår konfirmant bedt om stroganoff hadde vi jubla Det er nydelig. Men som sagt: hun argumenterer for taco ;) Og før alle kjefter: vi er i dialog med henne, og vil ha medvirkning, men vi er redd for søl på budnader. :)

Anonymkode: 1cf17...7eb

Anbefaler noe ala dette https://solheimkjott.no/cateringmeny/meksikansk/74/meksikansk-meny

Anonymkode: 68ebc...064

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Boblerone said:

Men er det ikke litt lite mat da?

Om det bare hadde vært sushi ja, men leser det som sushi er en del av koldtbordet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi har servert hjemmelaget lapskaus 🙂 Enkelt og godt!

Anonymkode: 61ff9...47c

Enkelt og litt kjipt, tenker jeg 😅

Anonymkode: 9713d...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

 

Ja, hadde vår konfirmant bedt om stroganoff hadde vi jubla Det er nydelig. Men som sagt: hun argumenterer for taco ;) Og før alle kjefter: vi er i dialog med henne, og vil ha medvirkning, men vi er redd for søl på budnader. :)

Anonymkode: 1cf17...7eb

Tacosøl på bunaden liker ikke vi på KG. :fnise: 

Jeg ville nok heller ikke hatt taco som eneste rett i en konfirmasjon. Et forslag for meg er å lage en gryte med chili con carne og ha denne i tillegg til koldtbord/buffet (hvis det er dette dere i utgangspunktet har planlagt). Det blir litt hummer og kanari rent smaksmessig, men det er jo ikke så farlig. Brød/loff og salat vil dere jo i utgangspunktet ha på bordet uansett, så kan dere servere tortillachips til og rømme, eventuelt også lefser og revet ost. Da kan det spises omtrent som taco for dem som vil ha det, og kan være buffetens varmrett. Vi spiser ofte chiligryte/tacogryte på denne måten her hjemme (altså i lefser, med salat, ost, rømme og evt guacamole og chips). 

Jeg har arrangerte konfirmasjoner for to barn og vi har hatt hjemmelaget koldtbord/buffet begge gangene. Det var ikke nødvendigvis mitt førstevalg, men var det enkleste alternativet da jeg har en svigerfamilie som er helt rå på å lage dette i store mengder, så det ble det enkleste og billigste .Vi supplerte med noen paier, vårruller fra take-away og litt annet forskjellig, avhengig av konfirmantens ønsker. Det tradisjonelle innslaget fra svigermor og svogre/svigerinner var hjemmelagde karbonader med løk, kyllingvinger/ovnsstekt kyllingfilet, reker/hjemmelaget majones/dill/sitron, eggerøre og røkelaks, spekemat, roastbeef og remulade, et par kalde fiskeretter, ostefat, grønne salater, waldorfsalat, potetsalat, hjemmebakt loff og brød og sikkert en god del mer som jeg ikke husker i farten. Ikke det mest spennende, men det var uansett det svigerfamilien foretrakk å spise, og min familie er heller ikke så eventyrlystne i matveien. 

Anonymkode: b0885...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sosekjøtt! Konfirmantens valg. Utrolig godt og mer enn nok til at alle gjestene ble mette.

Anonymkode: 037c8...d43

Hva er egentlig sosekjøtt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha taco etter konfirmantens ønske.

Anonymkode: 768b1...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hun står neste år, og vil ha taco. Vi jobber litt med det ;) For vi tror kanskje ikke det er det beste.

Anonymkode: 1cf17...7eb

Hva med koldtbord hvor taco er bare en av flere ting. Så blir vil både komfirmanten og dere andre fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde klassisk koltbord 

lillebror hadde klassisk koltbord pluss kjøttboller i tomatsaus og et par andre ting jeg ikke kommer på 

lillesøster hadde thaimat (ala koltbord) bestilt fra en thai restaurant 

Anonymkode: 76a83...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Enkelt og litt kjipt, tenker jeg 😅

Anonymkode: 9713d...046

Enig

Anonymkode: 8184a...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nevø hadde koldtbord i fjor, og min niese som ble konfirmert for 4 år siden hadde tradisjonell småmat og lefsekling (Hallingdal.) 

Anonymkode: 13344...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...