Gå til innhold

Hva serverte dere i konfirmasjonen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker tapas, men er så mye å velge i. 

Anonymkode: 93972...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I de konfirmasjonene jeg har vært har det vært vanlig med koldtbord. 

Anonymkode: f208e...798

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biff stroganoff. Stor gryte, lett, og heldigvis likte alle det 😊

Hadde det vært mange med allergier, folk som ikke lite div osv hadde vi hatt koldtbord . 

Anonymkode: fdab8...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Biff stroganoff. Stor gryte, lett, og heldigvis likte alle det 😊

Hadde det vært mange med allergier, folk som ikke lite div osv hadde vi hatt koldtbord . 

Anonymkode: fdab8...948

Alle «liker» stroganoffgryte. Men fy fader så kjip mat. 

Anonymkode: d3d11...20b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Alle «liker» stroganoffgryte. Men fy fader så kjip mat. 

Anonymkode: d3d11...20b

Litt nysgjerrig på hvorfor du synes det er så kjip mat? 

Anonymkode: fdab8...948

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koldtbord med varmrettar, nydelig lanmesteik med alt som høyrer til. Og så mykje spekemat, eggerøre, varmrøkt og kaldrøkt laks, potetsalat, grøn salat, waldorfsalat, pastasalat, saltkokte poteter, loff og focaccia. Sikkert meir også, men kjem ikkje på det i farta. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Alle «liker» stroganoffgryte. Men fy fader så kjip mat. 

Anonymkode: d3d11...20b

Ikkje tale om at det er kjip mat dersom den er laga frå botnen med mykje godt kjøt. Det er jo nesten berre kjøt og saus i ei slik gryte, egentlig. Litt sopp og tomat må du kunne akseptere;)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det blir mulig å ha konfirmasjonsselskap, skal vi ha koldtbord med sushi;) Ikkje sånn at det er 12 bitar til alle, men 3-4 pr person sånn at konfirmanten blir lykkelig. Og vi andre kan smake litt av sushien i tillegg til alt det andre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coldbord og siste gang hadde vi Taco!!!det var suksess om du tror det eller ei..

Anonymkode: cedb8...b3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tapas i begge konfirmasjonene, valgte ut de mest solgte rettene. Bestilte også en drøss vårruller fra en kollega. 

Anonymkode: 844d4...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjaselina skrev (21 timer siden):

Når det blir mulig å ha konfirmasjonsselskap, skal vi ha koldtbord med sushi;) Ikkje sånn at det er 12 bitar til alle, men 3-4 pr person sånn at konfirmanten blir lykkelig. Og vi andre kan smake litt av sushien i tillegg til alt det andre. 

Konfirmasjonen er i juni og er ikke avlyst. Er kun to som skal konfimeres da. Vi blir 10 i selskapet og har lokale plass til 100.

Anonymkode: 93972...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har konfirmant neste vår og skal ha thai-buffet og sushi-buffet :)  Thai-buffet er ris, stekt ris, vårruller, friterte kyllingpinner, og ulike retter med kjøtt og saus. Det er konfirmanten selv som har ønsket det, og da tenker jeg alle finner noe de liker :) 

Anonymkode: 9713d...046

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min siste konfirmant var for 15 år siden, jeg ville nok hatt en mer oppdatert meny om det var i dag. Vi hadde hjemmelaget koldtbord/buffet med tillegg av ferdigkjøpte vårruller etter konfirmantens ønske. Jeg husker ikke alt, men vi hadde eggerøre og spekemat, røkelaks og diverse andre fiskeretter, ferske reker, ostefat, skinkepaier, lakseruller og spekeskinkeruller (lefseruller), hjemmebakt loff og brød,, flere salater, karbonader med løk, hjemmelaget potetsalat og waldorfsalat, stekt kylling, og sikkert mye mer. Øl, lettøl, farris, vann og diverse brus. Stort kakebord. Velkomstdrink (alkoholfri sider) og jordbær ved ankomst. Vi hadde ikke avec (tror ikke det er så vanlig i konfirmasjon). 

På et tapasbord går det gjerne mest av kjøttretter som kjøttboller/albondigas, diverse kylling og spekeskinker. 

 

Anonymkode: b0885...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde på restaurant og hadde nå sist

Scampi på grillspyd m/tilbehør
Surstek
Creme Brûlée

Konfirmanten fikk velge selv.  Ellers hadde vi også med oss kaker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.4.2021 den 9.16):

Alle «liker» stroganoffgryte. Men fy fader så kjip mat. 

Anonymkode: d3d11...20b

Uenig. Heller en god biff stroganoff en kjedelig og utdatert tapas feks. Scampi og kjøttboller er det nye pizza grandiosa.

Anonymkode: 1c026...bc9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde reinsdyrstek i min konfirmasjon, mens søsknene mine og kusinene mine på mammas side hadde koldtbord. Dette er 15-20 år siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfirmanten bestemmer og har valgt koldtbord fordi da kan alle finne noe de liker

Anonymkode: 8184a...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun står neste år, og vil ha taco. Vi jobber litt med det ;) For vi tror kanskje ikke det er det beste.

Anonymkode: 1cf17...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde koldtbord + elggryte sist, og skal visst nå ha koldtbord + pizza 😂 i følge konfirmanten. Vanskelig å planlegge mat, akkurat nå er det kun lov med 10 stk! 

Anonymkode: 67334...14b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...