Gå til innhold

Hvor finner jeg en mann som ikke er ut etter bare sex?


Filia

Anbefalte innlegg

Filia skrev (10 timer siden):

Du skriver at jeg er kvinne med altfor store krav. 
Når jeg møte han FF var det kun for sex. Helt fra første stund var det klar for meg at det ikke duger for forhold. Største grunnen er nok overvekten hans (rundt 40kg) og at han dermed ikke passer inn i min aktive, relativ sunne livsstil. Det i seg selv er grunn nok at jeg ikke ønsker forhold med han. Samtidig har han rotete økonomi, snakker dårlig om eksen og foreldrene og er misfornøyd med jobben.

Det er da for mange ting for meg å ta hensyn til. Men jeg koste meg med sexen med han og vi snakket en del sammen før og etterpå. Jeg lot han bare fortelle, uten å kritisere eller ville forandre noe. 
Tror det er derfor han ble glad i meg. Må det være greit for en mann å ha sex fra hver gang en møtes som han samtidig kan prate med og kvinnen stiller ingen krav som helst.

Men han begynte å kreve mer tid av meg og det har jeg ikke. Så på en måte veldig synd for jeg likte å være sammen med han, men det hadde ikke fungert som kjæreste.

Jeg vil nok ha begge deler. Den spenningen og gode sexen samtidig som mannen har et ordnet liv.

Jeg, er nok kravstor da, skjønner jeg. Men inntil han rette dukker opp så har jeg det ganske bra alene. Og trenger jeg sex så er jo Tinder klar.

Tja det er mye som skal stemme selv i et slikt forholdt som du her siterer. Jeg tror at du ikke bare skal la de menn føre tonen og nikke selv. Tror du må også gi litt motstand. 

Du er ute etter en aktiv mann som gir deg masse i mentale biten og utenfor senga, men også i senga. Er du så klar på hva du vil ha og ikke minst vil ha det på alle plan?

Jeg tenker den sexbiten vil for mange menn oppfattes som litt arbeidssom hvis det er noe spesielt du søker og noen trenger litt tid på å gå seg til? Jeg tror nok at en viss tilvenning og ikke minst godt samarbeide med tilhørende kommunikasjon fra begge parter trengs for å skape den gnisten du er ute etter. Grunnen til at jeg sier dette er fordi ikke alle damer er perfekte heller. Det er ikke bare slik at det bare mennene som er dårlige til å høre og samarbeide. Kansje bunner det litt ut i deg også og den felles kommunikasjonen? Min erfaring er at slike ting blir bare bedre og bedre når begge får åpnet seg og lagt alle kort og spilleregler på bordet og ikke minst blir trygge på hverandre. Ja menn kan også være veldig usikkre og gjøre "teite" ting sammen med ei ny dame. Kløner mye innimellom tror jeg de fleste gjør ikke minst når det er ei trent dame man har fått til senga. De vokser ikke på trær for å si det litt enkelt.  

Den biten utenfor senga er også ikke helt enkel å få fikset. Det ser ut som du er i god form og med det krever en viss kvalitet den veien fra mannen. å må du se på hva du ønsker skal legges mest vekt på. Om det er god form eller god i senga eller begge deler? Kan du inngå noen kompromier hvis det er veldig bra på det ene planet og hva kan du leve med? 

Hvis sex og tinder er greit nok synes jeg det litt rart at du satser på så høy kvalitet på alle felt her da menge har erfaring med at sexen blir bedre og bedre etter hvert som nevnt ovenfor her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fnuggolina
Filia skrev (På 18.4.2021 den 13.43):

Takk for svar. Tror det stemmer nokså bra at jeg egentlig ikke vet selv hva jeg er ut etter. Litt av alt...

Du sender ut dittogdatt signaler, da er jo den eneste interessen for andre på Tinder sex.

Ingen er på Tinder fordi de trenger flere venner, og en mindre andel ønsker kjæreste. 

Når du da ikke er klinkende klar blir jo resultatet «er han/hun liggemateriale». De som ønsker forhold blar nok forbi deg ganske raskt. 

Har ei dame 5% lyst på FF vil 99% av de som tar kontakt kun være ute etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filia skrev (På 18.4.2021 den 6.42):

Er ikke det at jeg ikke vil ha sex. Kunne bare tenke meg å bli kjent  først og eventuell bare forbli venner. På Tinder virker det som om alle er ut etter bare sex. Så jeg har ikke lyst å date folk bare for å finne ut at det er dems eneste agenda. Kunne godt tenkt meg en FF igjen, men denne gangen skal jeg velge en som oppfyller litt av kravene mine til kjæreste. Ble kjipt med forrige FF som utvikla følelser og jeg måtte dumpe han. Det var herlig å være løssluppen i senga og kunne prøve alt, sammen med å bare ta han for den han var. Men som kjæreste trenger jeg en mann som har orden i livet sitt.

Samtidig så er det ikke først og fremst sex jeg ser etter nå. Gjerne en å prate med og gjøre ting sammen med. 

Er kvinne, rundt 40, hverken spesiell pen eller det motsatte og liker å være aktiv.

Forsto ikke helt hva du var ute etter? Du vil ha ett stabilt forhold + en ff i tillegg? Er det tikkingen fra den biologiske klokka som forvirrer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner en her, men vil du virkelig ha ham?

Anonymkode: 60cf5...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (2 timer siden):

Tja det er mye som skal stemme selv i et slikt forholdt som du her siterer. Jeg tror at du ikke bare skal la de menn føre tonen og nikke selv. Tror du må også gi litt motstand. 

Du er ute etter en aktiv mann som gir deg masse i mentale biten og utenfor senga, men også i senga. Er du så klar på hva du vil ha og ikke minst vil ha det på alle plan?

Jeg tenker den sexbiten vil for mange menn oppfattes som litt arbeidssom hvis det er noe spesielt du søker og noen trenger litt tid på å gå seg til? Jeg tror nok at en viss tilvenning og ikke minst godt samarbeide med tilhørende kommunikasjon fra begge parter trengs for å skape den gnisten du er ute etter. Grunnen til at jeg sier dette er fordi ikke alle damer er perfekte heller. Det er ikke bare slik at det bare mennene som er dårlige til å høre og samarbeide. Kansje bunner det litt ut i deg også og den felles kommunikasjonen? Min erfaring er at slike ting blir bare bedre og bedre når begge får åpnet seg og lagt alle kort og spilleregler på bordet og ikke minst blir trygge på hverandre. Ja menn kan også være veldig usikkre og gjøre "teite" ting sammen med ei ny dame. Kløner mye innimellom tror jeg de fleste gjør ikke minst når det er ei trent dame man har fått til senga. De vokser ikke på trær for å si det litt enkelt.  

Den biten utenfor senga er også ikke helt enkel å få fikset. Det ser ut som du er i god form og med det krever en viss kvalitet den veien fra mannen. å må du se på hva du ønsker skal legges mest vekt på. Om det er god form eller god i senga eller begge deler? Kan du inngå noen kompromier hvis det er veldig bra på det ene planet og hva kan du leve med? 

Hvis sex og tinder er greit nok synes jeg det litt rart at du satser på så høy kvalitet på alle felt her da menge har erfaring med at sexen blir bedre og bedre etter hvert som nevnt ovenfor her. 

 

Tja, sikkert riktig at jeg burde styre litt mer og ikke bare nikke. Men ofte interessant å la mannen styre å se om han styrer i retningen jeg liker😃 Både i livet og også når det kommer til sex.

Helt riktig at sex blir bedre når en blir kjent med hverandre. Men er det ikke noe grunnleggende begjær der, oppstår det heller ikke etterhvert. 
Er nok mer ut på en ff som kan bli mer om vi fungerer bra sammen og jeg har landet mer i livet mitt. Sånn sett passer det ikke med kjæreste nå. Men er allikevel fint med mannlig selskap. Om det nå er for bare prating eller mer.

Seksuelt har jeg ikke noe mer spesielle behov enn damer flest, men jeg må føle at mannen har lyst på meg og ikke bare gjør det han har lært for å please meg.

Dessverre er jeg ikke innstilt å inngå mange kompromier, ikke når det kommer til forhold. Jeg har det godt alene, så jeg må føle at en ff/kjæreste bringer mer positivt inn i livet mitt enn det han eventuell tar fra meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ABM skrev (1 time siden):

Forsto ikke helt hva du var ute etter? Du vil ha ett stabilt forhold + en ff i tillegg? Er det tikkingen fra den biologiske klokka som forvirrer deg?

Nei, trenger ikke i pose og sekk😅 holder med enten ff eller kjæreste.
Den biologiske klokka er jeg ferdig med. Ingen flere egne barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du finner en her, men vil du virkelig ha ham?

Anonymkode: 60cf5...a15

Hva da? En ff? Kjæreste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filia skrev (1 minutt siden):

Nei, trenger ikke i pose og sekk😅 holder med enten ff eller kjæreste.
Den biologiske klokka er jeg ferdig med. Ingen flere egne barn.

Puh.. Bra, har vært nok damer her med høylytt tikking fra den klokka... Er du ferdig med barn har du jo all verdens tid til å lete...andre steder enn tinder:) Du virker oppegående og du stiller med en god dose selvinnsikt..tipper det ordner seg jeg, lykke til!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Filia said:

Hva da? En ff? Kjæreste?

Litt tendensiøst spørsmål kanskje, men poenget er at det massevis av menn som ønsker mer enn bare sex, men vi blir sveipet til venstre.

Anonymkode: 60cf5...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Litt tendensiøst spørsmål kanskje, men poenget er at det massevis av menn som ønsker mer enn bare sex, men vi blir sveipet til venstre.

Anonymkode: 60cf5...a15

Jeg kan selvfølgelig ikke snakke for mer enn meg selv. Men det er masse rare profiler der ute og like mange rare menn.

Vis profilen din til en dame og be henne om å gi deg tilbakemelding. 


Jeg har ofte sittet og tenkt om disse mennene/guttene på Tinder er virkelig ut etter noe seriøst. Har de ikke brukt noe tid på profilen sin og bare dårlige bilder så slår det negativt ut. Samme om den virker altfor seriøst (ihvertfall for min del). Det er gjerne også da mannen framstår som kjedelig. Og vi damer (jeg) vil fremdeles bli tatt av den sterke mannen med hvit hest...

Nei, ikke lett det her. Har sveipet mange til høyre for å la tvilen komme dem til gode . Men når mannen i tillegg ikke klarer å holde en samtale gåendes så er det allerede for mange issues til å ville fortsette fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filia skrev (4 timer siden):

Tja, sikkert riktig at jeg burde styre litt mer og ikke bare nikke. Men ofte interessant å la mannen styre å se om han styrer i retningen jeg liker😃 Både i livet og også når det kommer til sex.

Helt riktig at sex blir bedre når en blir kjent med hverandre. Men er det ikke noe grunnleggende begjær der, oppstår det heller ikke etterhvert. 
Er nok mer ut på en ff som kan bli mer om vi fungerer bra sammen og jeg har landet mer i livet mitt. Sånn sett passer det ikke med kjæreste nå. Men er allikevel fint med mannlig selskap. Om det nå er for bare prating eller mer.

Seksuelt har jeg ikke noe mer spesielle behov enn damer flest, men jeg må føle at mannen har lyst på meg og ikke bare gjør det han har lært for å please meg.

Dessverre er jeg ikke innstilt å inngå mange kompromier, ikke når det kommer til forhold. Jeg har det godt alene, så jeg må føle at en ff/kjæreste bringer mer positivt inn i livet mitt enn det han eventuell tar fra meg.

Jeg tror nok at menn ikke bare er ute etter å please deg, men faktisk har lyst på deg. Her tror jeg du kansje haster litt? Når du skriver at han skal ha lyst på deg får jeg en følelse på at du er sub og han "bestemmer". Noen er forsiktige til å begynne med nettopp for å prøve seg frem med en ny partner inntil de har blitt trygge og rammene begynner å falle på plass. Man blir røffere og ikke minst får mere lyst når nervene som først var der slipper og man vet hva og hvor man skal trykke og ikke minst vet hvor mye. Ofte vekkes villdyret da og det begjæret kommer til syne... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaiminator

Du kommer aldri bli "venn" med noen mann i dag. Eneste grunn til at vi blir "venner" med noen ifra tinder og lignende er fordi du kvinne har gitt tydelig beskjed om at det ikke kommer å bli noe. Da sitter vi igjen som tryglende sutrevalper og håper bare på den ene vakre dagen da tilfeldighetene taler oss for og vi fikk en sjanse alikevel.

Endret av Kaiminator
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Filia skrev (3 timer siden):

Jeg kan selvfølgelig ikke snakke for mer enn meg selv. Men det er masse rare profiler der ute og like mange rare menn.

Vis profilen din til en dame og be henne om å gi deg tilbakemelding. 


Jeg har ofte sittet og tenkt om disse mennene/guttene på Tinder er virkelig ut etter noe seriøst. Har de ikke brukt noe tid på profilen sin og bare dårlige bilder så slår det negativt ut. Samme om den virker altfor seriøst (ihvertfall for min del). Det er gjerne også da mannen framstår som kjedelig. Og vi damer (jeg) vil fremdeles bli tatt av den sterke mannen med hvit hest...

Nei, ikke lett det her. Har sveipet mange til høyre for å la tvilen komme dem til gode . Men når mannen i tillegg ikke klarer å holde en samtale gåendes så er det allerede for mange issues til å ville fortsette fra min side.

Det du beskriver her er jo omtrent likt på begge sider. Jeg har også undret en del på om en del damer faktisk er ute etter noe i det hele tatt. Om de er så får de bare de som sveiper alle til høyre.

Jeg vet at det finnes en del skikkelige menn der ute som kansje ikke er de flotteste å se på. Kansje er de for dårlige til å be om hjelp til å fiffe seg opp litt og gjøre seg attraktive? Jo jeg tror det. Det samme med noen damer. Dårlige bilder og ikke minst tekst fordi de ikke har noe å bidra med på det punktet. Ikke alle kan dette med å holde en samtale gående og ihvertfall ikke i en datingfase. Ofte stokker det seg litt for dem da de er både nærvøse og stresset. Hvorfor ikke hjelpe dem litt i dialogen ved å åpne døra litt? Hvorfor ikke slenge inn ei bemerkning eller et stikkord som de kan smi på videre? 

Jeg tenker sånn. Skjelden praten på mine dater stopper opp. Ihvertfall hvis jeg finner ei dame jeg synes om. Om jeg merker hun sliter litt med å ha flyt i dialogen hjelper jeg hjerne. Motsatt kan det være lurt hvis mannen blir litt ensporet eller snakker om ting du kansje ikke er så opptatt av. Hvorfor ikke da bare slenge inn en kommentar som bytter tema?

Jeg tror det blir enklere hvis du gjør en innsats her faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiminator skrev (4 minutter siden):

Du kommer aldri bli "venn" med noen mann i dag. Eneste grunn til at vi blir "venner" med noen ifra tinder og lignende er fordi du kvinne har gitt tydelig beskjed om at det ikke kommer å bli noe. Da sitter vi igjen som tryglende sutrevalper og håper bare på den ene vakre dagen da tilfeldighetene taler oss for og vi fikk en sjanse alikevel.

Helt uenig. Jeg har flere damevenner uten noen form for nærhet og sex med. Vi rusler turer, går på ski osv, men ingenting som er sexuelt. Jeg setter veldig pris på disse venninnene mine og de motsatt. Sånn er det og sånn blir det. Ikke alle lar pikken styre. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaiminator skrev (På 20.4.2021 den 0.59):

Du kommer aldri bli "venn" med noen mann i dag. Eneste grunn til at vi blir "venner" med noen ifra tinder og lignende er fordi du kvinne har gitt tydelig beskjed om at det ikke kommer å bli noe. Da sitter vi igjen som tryglende sutrevalper og håper bare på den ene vakre dagen da tilfeldighetene taler oss for og vi fikk en sjanse alikevel.

Endret av Cleo88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hr. Aktiv skrev (5 timer siden):

Jeg tror nok at menn ikke bare er ute etter å please deg, men faktisk har lyst på deg. Her tror jeg du kansje haster litt? Når du skriver at han skal ha lyst på deg får jeg en følelse på at du er sub og han "bestemmer". Noen er forsiktige til å begynne med nettopp for å prøve seg frem med en ny partner inntil de har blitt trygge og rammene begynner å falle på plass. Man blir røffere og ikke minst får mere lyst når nervene som først var der slipper og man vet hva og hvor man skal trykke og ikke minst vet hvor mye. Ofte vekkes villdyret da og det begjæret kommer til syne... 

Er nok ikke veldig sub, men kan være det litt. Jeg vil ha en mann i senga som vet hva han vil og som leder litt vei. Er han da i tillegg interessert å få meg fornøyd så er det en sikker vinner.

Samtidig liker jeg å være litt frekk, forføre ham og vise ham hva jeg liker. Men da må jeg altså først være trygg på at han vil ha meg.

Ja, det med nerver kan jo komme inn. Men har du først fått en dame til sengs kan du være sikker på at hun ønsker mer action.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr. Aktiv skrev (5 timer siden):

Det du beskriver her er jo omtrent likt på begge sider. Jeg har også undret en del på om en del damer faktisk er ute etter noe i det hele tatt. Om de er så får de bare de som sveiper alle til høyre.

Jeg vet at det finnes en del skikkelige menn der ute som kansje ikke er de flotteste å se på. Kansje er de for dårlige til å be om hjelp til å fiffe seg opp litt og gjøre seg attraktive? Jo jeg tror det. Det samme med noen damer. Dårlige bilder og ikke minst tekst fordi de ikke har noe å bidra med på det punktet. Ikke alle kan dette med å holde en samtale gående og ihvertfall ikke i en datingfase. Ofte stokker det seg litt for dem da de er både nærvøse og stresset. Hvorfor ikke hjelpe dem litt i dialogen ved å åpne døra litt? Hvorfor ikke slenge inn ei bemerkning eller et stikkord som de kan smi på videre? 

Jeg tenker sånn. Skjelden praten på mine dater stopper opp. Ihvertfall hvis jeg finner ei dame jeg synes om. Om jeg merker hun sliter litt med å ha flyt i dialogen hjelper jeg hjerne. Motsatt kan det være lurt hvis mannen blir litt ensporet eller snakker om ting du kansje ikke er så opptatt av. Hvorfor ikke da bare slenge inn en kommentar som bytter tema?

Jeg tror det blir enklere hvis du gjør en innsats her faktisk. 

Det stopper jo gjerne allerede opp i «meldingsfasen». Om det er kun jeg som stiller spørsmål og får svar tilbake, men aldri blir spurt noe, så er tiden begrensa jeg har lyst å være «interviewer». Og her er det mange menn som har et forbedringspotensiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filia skrev (På 18.4.2021 den 6.42):

Er ikke det at jeg ikke vil ha sex. Kunne bare tenke meg å bli kjent  først og eventuell bare forbli venner. På Tinder virker det som om alle er ut etter bare sex. Så jeg har ikke lyst å date folk bare for å finne ut at det er dems eneste agenda. Kunne godt tenkt meg en FF igjen, men denne gangen skal jeg velge en som oppfyller litt av kravene mine til kjæreste. Ble kjipt med forrige FF som utvikla følelser og jeg måtte dumpe han. Det var herlig å være løssluppen i senga og kunne prøve alt, sammen med å bare ta han for den han var. Men som kjæreste trenger jeg en mann som har orden i livet sitt.

Samtidig så er det ikke først og fremst sex jeg ser etter nå. Gjerne en å prate med og gjøre ting sammen med. 

Er kvinne, rundt 40, hverken spesiell pen eller det motsatte og liker å være aktiv.

Jeg tror du leter etter "nåla i høyet"😅 Og det sier jeg fordi jeg har samme krav som deg. Finne tonen og kjemien, være gode venner som skaper trygghet og glede... Jeg får iallefall både større samvittighet og glede av å ikke føle meg utnyttet eller utnytte andre. Skal jeg først ha sex, så må hun ligge i ro til vi begge er fornøyd, og det får man ikke av ONS som man ikke kjenner.

Friend with benefits er noe som jeg forbinder med en ektevenn, som ikke blir sjalu selv om den andre har sex, men fremdeles kan ha sex med sammen når det passer oss. Ja vi elsker sex og gøy, er stort sett kåt og kan knulle hverandre når ingen andre er å finne. Vennskapsknull på den måten kan binde sterke bånd, jeg har faktisk ei som er fadder på mitt barn, vi elsker hverandre enda, men vi har ikke sex og det er blitt vår hemmelighet❤️😅

Ps! du trenger ikke å være så spesielt pen, et slikt vennskap tiltrekkes av seksuell kjemi og drevet av kåthet. Og hvis jeg sier du er pen, så må du bare akseptere at jeg sier det, basta! Det er slik ektevenner oppfører seg, og beskytter hverandre for å skape trygghet og tilhørighet...

Endret av Bamseklemmer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filia skrev (På 18.4.2021 den 6.42):

Er ikke det at jeg ikke vil ha sex. Kunne bare tenke meg å bli kjent  først og eventuell bare forbli venner. På Tinder virker det som om alle er ut etter bare sex. Så jeg har ikke lyst å date folk bare for å finne ut at det er dems eneste agenda. Kunne godt tenkt meg en FF igjen, men denne gangen skal jeg velge en som oppfyller litt av kravene mine til kjæreste. Ble kjipt med forrige FF som utvikla følelser og jeg måtte dumpe han. Det var herlig å være løssluppen i senga og kunne prøve alt, sammen med å bare ta han for den han var. Men som kjæreste trenger jeg en mann som har orden i livet sitt.

Samtidig så er det ikke først og fremst sex jeg ser etter nå. Gjerne en å prate med og gjøre ting sammen med. 

Er kvinne, rundt 40, hverken spesiell pen eller det motsatte og liker å være aktiv.

Hvor legger du lista i forhold til deg selv?

Er kanskje sånn 10/90 problem du har som flesteparten av oss alle (gjerne uten at vi innrømmer det :). 

Tinder er jo definert av flesteparten som et sted å få seg, lite mer. Hvorfor tenkte du at det er et bra sted å søke et varig forhold. De fleste av oss treffer hundrevis av mennesker på sosiale medier, på jobb på fritid, er det virkelig sånn at din sosiale omgangskrets ikke omfatter potensielle? Eller er du for flau til å vurdere det? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...