Gå til innhold

barnevakt - betaling

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ei nabojente på 14 år skal passe 3-åringen vår 1,5 time en ettermiddag i uka. Har ikke peiling på hvor mye vi bør betale henne? Forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi gir ca 35 for en og en halv time. så mellom 30-50 kr syns jeg er greit. Det sa passepika selv var vanlig, hun er tretten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en 100 lapp i uka burde passe mener jeg. Var noe sånt jeg fikk da jeg satt barnevakt for barna til mammas venninne for 10 år siden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jeg sitter barnevakt for et formidlingsbyrå i oslo. Nå tar jeg sjelden så korte oppdrag men for oppdrag under to timer så tar jeg faktisk 200 kr. Men jeg er voksen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får man for 50 kroner idag, da :klø: ?! Jeg synes helt klart 100,- er passende dersom det er snakk om noe som skal gjøres hver uke eller så. Det skal jo være NOE i det for ungdommen også - og det må jo være om å gjøre at denne gidder det uke etter uke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hmm...her var det da veldig variable forslag.fra 30 og hel topp mot 200....nå ble jeg ennå mer usikker...

flere meninger mottas med takk!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ei trillepike du skal ha??

jeg har som sagt ei som har vesla to ganger i uka 1,5 time om ettermiddagen, hun får mellom 70- 100 kr... er det lite da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt 100 kroner, 35 kroner synes jeg er helt uhørt, dette er da ikke 70 tallet. En voksen hadde jeg gitt 200 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke akkurat trillepike, ettersom jenta er 3 år snart og ikke synes det er så spennende å bli trilla rundt omkring...men hun skal leke med henne ute eller inne. Fortsatt i tvil...

flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes rundt 100 kroner er ok, 30 kroner er for cheap.

Kan være lurt å ikke være for gjerrig også, så jenta ikke går lei, for da er dere jo uten hjelp, dessuten kan det da være lettere å få henne til å hjelpe til utenom også.

30 kroner kommer man ikke langt med i dag.

Vi hadde barnevaktklubb da vi gikk på barne/ungdomsskolen, tror vi fikk 50 kroner hver for et par timer. Da gjorde vi egentlig ingenting, bare sørget for at ungen fikk mat og la seg før foreldrene kom hjem. Og dette er vel 10 år siden.

Jeg hadde følt meg kjempeteit dersom jeg ga jenta tjue kroner og en is liksom. Dette er jo på en måte sikkert hennes første "jobb".

Hvis du bestemmer deg for rundt 100 kroner kan du jo legge til at da forventer du at hun er flink med barnet ditt. Man sitter jo ikke i sofaen og ser på tv den tiden da liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Lenge siden vi har hatt behov for "trillepike" men jeg hadde en avtale med trillejenta vår... Når jeg ba om barnepass fikk hun 50,- pr time.... og hvis hun dukka opp å ville "låne" jenta mi litt så fikk hu 10,- timen...

Men syns 50,- er en ok timepris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

huffsann!! må vel begynne å betale mer da.... men det var den betalinge jeg gir de selv sa at var vanlig å jeg har passet på å gå opp et par tiere.. Vet ikke hva som er mye å lite for en tretten åring lenger jeg. Er 150 kr for to dager 1, 5 time i uka ok ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for mange svar. har sjekket litt rundt omkring her jeg bor og her er det vanlig med 20-30 kroner timen for trillepiker. Selv synes jeg dette høres lite ut, men 100-150 synes jeg er altfor mye. Dere som mener man bør betale så mye - er dette noe dere bare synes eller har dere hørt at slike summer er vanlig å betale rundtomkring for trillepiker??Jeg har aldri hørt det og nå har jeg sjekket med ganske mange flere steder i landet.

vet ikke helt hva vi går for ennå, men kanskje rundt 50 per gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg var barnevakt for ca. 12 aar siden fikk jeg 35 kr i timen...synes det er merkelig hvis loennsnivaaet har staatt helt stille siden den gang! For 1,5 time ville jeg gitt minst 100, maks 130.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Med en timepris på rundt 100 kr så vil trillepiken tjene mye mer i timen enn en dagmamma. Det synes jeg høres veldig mye ut. Jeg mener at 50 kr i timen må være mer enn nok.

Endret av Hannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt 100 kroner, 35 kroner synes jeg er helt uhørt, dette er da ikke 70 tallet. En voksen hadde jeg gitt 200 kroner.

På 70- tallet fikk man 5-10 kr ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min stedatter skal passe vår lille jente i kveld fordi vi skal i venner/vennerslag fra kl. 18 til ca. 24.00 - hva skal vi betale henne synes dere?

Hun er 16 og bor hos oss bortsett fra to helger i mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...