Gå til innhold

Hjelp med hårfarge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil bli Bronde. Hvilke hjemmefarge er finest?Må ikke bli oransje! Er ganske lys no,gylden. Så lei av å gå til frisør og så legger de en annen bunn enn resten som gjør at det ser ut som jeg har den etterveksten..Sier jeg må vaske det noen ganger så jevner det seg ut.Det skjer aldri.Er like mørk i bunnen enda! Når jeg farger selv får jeg aldri det! 

Takk for hjelp :)

Noe alla dette :

Screenshot_20210415-202220_Gallery.jpg

Anonymkode: 43bf8...252

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanskelig å si hvordan farge du bør bruke for å oppnå resultatet som du viser, når man ikke vet hvordan utgangspunktet ditt er. Har du prøvd å forklare problemet til en frisør? Dersom frisøren gjør noe du ikke har bedt om eller resultatet ikke blir bra, har du rett til å klage, men da må du selvfølgelig gjøre det innen kort tid etter frisørtimen for at de skal rette det opp kostnadsfritt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina

Tja, jeg tror den blir veldig vanskelig å oppnå hjemme.

Jeg tenker ikke på den fargen som bronde helt, men man må vel opp mellom 8-7 skala med noe lett varme. 

Er ikke de to mer en 8-ish med honning/karamelltone?

Beyonce har jo bleket masse først - Aniston har mørk bunn. 

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Vanskelig å si når vi ikke vet utgangspunktet hvordan håret ditt er nå.

- Hjemmefarging gir ulik resultat = Samme som å gamble.. Du vet ikke resultatet.

- Blir du ikke fornøyd hos frisør så tviler jeg du blir fornøyd av å gjør det selv hjemme. 

- Bytt frisør og vær tydelig på hva du vil ha. Er det sånn at frisøren sir at du ikke kan få den resultatet pga ulike grunner så hører du på dem. 

- Kjøp heller hårfarge fra frisør om du skal farge hjemme. 

Endret av Kenelz
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å oppsøke frisør for et godt resultat. Bleking er ikke det samme som en enkel hårfarge, som man bare fordeler rundt i håret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
Kenelz skrev (5 timer siden):

- Vanskelig å si når vi ikke vet utgangspunktet hvordan håret ditt er nå.

- Hjemmefarging gir ulik resultat = Samme som å gamble.. Du vet ikke resultatet.

- Blir du ikke fornøyd hos frisør så tviler jeg du blir fornøyd av å gjør det selv hjemme. 

- Bytt frisør og vær tydelig på hva du vil ha. Er det sånn at frisøren sir at du ikke kan få den resultatet pga ulike grunner så hører du på dem. 

- Kjøp heller hårfarge fra frisør om du skal farge hjemme. 

Bare et spørsmål: hvilke merker selges hos frisør? Har liksom aldri vært borti frisører som selger hjemmefarge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare god erfaring med hjemmefarge, startet med det etter frisører på Adam&Eva presterte å gi meg grønnskjær i håret.

Veksler mellom askebond farge og lyseblondt, får en fin naturlig lys farge og har gjort det i noen år.

 

Du kan klare det, men les deg opp på din hårtype, farge&andres erfaringer.

Anonymkode: ea4ef...5df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Fnuggolina said:

Bare et spørsmål: hvilke merker selges hos frisør? Har liksom aldri vært borti frisører som selger hjemmefarge. 

Husker ikke spesifikk merke, men har tidligere brukt å kjøpe hårfarge fra frisører som man vanligvis ikke får tak i hos Vita, H&M, Cubus, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på din naturlige hårfarge! Det frisøren gjør er å legge en "root re-touch" som gjør at hårfargen får mer dybde. Det er ikke kledelig å være helt lys i hårbunnen, man trenger mer blending.

Begge eksemplene dine har bleket håret først og så lagt på en typ 8.2. Det er ikke "bronde", men blond med gyldne undertoner. Og Aniston har jo striper, en myk balayage. 

Jeg farger håret selv, men jeg leser meg opp, og ser på youtube tutorials. Får alltid fint resultat fordi jeg vet hva jeg holder på med. Gidder du ikke å sette deg inn i det, så bør du gå til frisør og fortelle hva du vil ha. De kan det. 

Anonymkode: 6dab9...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker frisør! Fremfor å helbleke hele håret, og få en skarp kant når etterveksten kommer, får jeg mykere overganger. 
 

Er naturlig mørk blond, og frisøren min legger to-tre forskjellige blonde nyanser i foliestriper fremfor å helfarge det. På den måten kan jeg fint leve med etterveksten lengre. Verdt 2000,- for å kunne ta en touchup en gang i halvåret. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...