Gå til innhold

Hva er det med folk...de ville heller dø AstraZeneca eller Jannsen vaksinen enn av Coved-19? Jeg forstår ikke denne,noen må forklare meg....


sigrid106

Anbefalte innlegg

ryzorwarlock skrev (2 minutter siden):

er det ikke over 100 - 300 millioner som har tatt astra vaksinen? og bare under 1% har dødd? Sjansen er minimal.

Hvor mange % av 18-45-åringer uten underliggende tilstander har dødd av corona da?

 

(forøvrig er det laaaangt mindre enn 1% som har dødd av vaksinen...)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hedy Lamarr skrev (23 minutter siden):

I Norge ja, for tiltakene våre har begrenset antall smittede - syke - døde betraktelig, samt at det er først de nye mutasjonene som også er (livs)farlige for unge, friske mennesker.

For å si det enkelt. 

Hvilke mutasjoner er det som er LIVSFARLIGE for unge friske mennesker? Hvor mange prosent av de unge friske smittede dør i så fall? Kilde? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffalayla

Selv hadde jeg aldri tatt denne vaksinen, på samme måte som jeg heller ikke hadde satt en revolver mot hodet og trukket av, selv om jeg ble fortalt at sjansen for at det befant seg en kule i kammeret var like lite, om ikke mindre sannsynlig enn at jeg skulle bli påkjørt og drept  i det jeg krysser gaten.

Endret av Raffalayla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raffalayla skrev (38 minutter siden):

Grøsser ved tanken på at en disse som døde av vaksinen kanskje var litt i tvil om de skulle ta den eller ikke.. Vedkommende ble kanskje satt i antivaxxerbåsen, bedt om å ta seg sammen..

Kanskje tenkte vedlommede "en vet jo ikke nok om hvilke eventuelle bivirkninger den kan ha".. Vel, det kommer du aldri til å vite heller, de døde vet nemlig ingenting..

 

Hva med de som er i tvil om å ta vaksinen, velger å ikke ta den, og ender opp med å få corona og dø? Eller nesten enda verre, smitter noen andre som dør av corona?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frogger skrev (55 minutter siden):

Er ikke dette veldig selvmotsigende?

Du velger å sitere to linjer av en helhet. 

Om jeg ikke husker helt feil, så var vaksine for de mest sårbare, myndighetenes "gulrot" i begynnelsen av pandemien for å få folk til å holde ut tiltakene.På det tidspunkt mente man altså at det å beskytte de sårbare med en vaksine, ville føre til et åpnere samfunn.

Nå heter det seg plutselig at flest mulig bør vaksineres, sårbar eller ikke. Da er det legitimt å påpeke at det muligens har skjedd en forskyvning fra tiltakshysteri til vaksinehysteri hos ansvarlige myndigheter.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MorTil2 said:

Nå heter det seg plutselig at flest mulig bør vaksineres, sårbar eller ikke. Da er det legitimt å påpeke at det muligens har skjedd en forskyvning fra tiltakshysteri til vaksinehysteri hos ansvarlige myndigheter.

Fungerte jo relativt greit mot Polio? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Raffalayla
Fuglen skrev (34 minutter siden):

Hva med de som er i tvil om å ta vaksinen, velger å ikke ta den, og ender opp med å få corona og dø? Eller nesten enda verre, smitter noen andre som dør av corona?

Hva mener du med "er i tvil"; per dags dato er det jo ikke mulig å ta den vaksinen denne tråden omhandler.

Tiden vil vise hvor mange unge og ellers friske mennesker som velger å takke nei til vaksine som ender opp med å dø av korona. Svaret får vi, bare vi er tålmodige.

Når det gjelder det å smitte andre, mennesker i risikogruppen, så får hver og en ta ansvar for seg selv, bruke hodet og unngå det, så godt det lar seg gjøre.

Hvor mange liv har de som døde av vaksinen reddet?

Endret av Raffalayla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mistet noen av vennene mine pga vaksinen, men jeg mistet en venn til covid, og han var egentlig vaksinemotstander. En person er selvfølgelig ikke nok til å lage statistikk, men det er en tendens.

Jeg har fått 2 pfizer-doser.

Endret av I Grosny
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frogger skrev (12 minutter siden):

Fungerte jo relativt greit mot Polio? 

Du kan ikke sammenligne polio med Covid 19. 1 av 200 poliosmittede får irreversible lammelser, i verste fall pustemuskulaturen.  I motsetning til Covid-19, som er mest dødelig hos eldre mennesker, dvs de over 85 år, så rammer polio særlig barn under 5 år.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, MorTil2 said:

Du kan ikke sammenligne polio med Covid 19. 1 av 200 poliosmittede får irreversible lammelser, i verste fall pustemuskulaturen.  I motsetning til Covid-19, som er mest dødelig hos eldre mennesker, dvs de over 85 år, så rammer polio særlig barn under 5 år.

De er virus begge 2 det er det som er relevant, sykdommen som viruset forårsaker er irrelevant i forhold til vaksine

Endret av frogger
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffalayla
frogger skrev (1 minutt siden):

De er virus begge 2 det er det som er relevant

Og en elefant og et ekorn er begge dyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raffalayla said:

Og en elefant og et ekorn er begge dyr..

Du skjønte ikke poenget med at for å bekjempe (bli kvitt) et virus så må vaksinering til?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frogger skrev (7 minutter siden):

De er virus begge 2 det er det som er relevant, sykdommen som viruset forårsaker er irrelevant i forhold til vaksine

Poliovaksinen hadde diverse startproblemer den også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, heavyheart said:

Poliovaksinen hadde diverse startproblemer den også.

Men man ga opp vaksineringen for det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffalayla
frogger skrev (5 minutter siden):

Du skjønte ikke poenget med at for å bekjempe (bli kvitt) et virus så må vaksinering til?

Jo. Helt klart.

Skjønner du at det forskjell på å bli trampet på av en elefant, fremfor et ekorn?

Endret av Raffalayla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Raffalayla said:

Jo. Helt klart.

Skjønner du at det forskjell på å bli trampet på en elefant fremfor et ekorn?

Er man et lite insekt så gjør det like mye skade...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffalayla
frogger skrev (Akkurat nå):

Er man et lite insekt så gjør det like mye skade...

Er man et friskt menneske i sin beste alder er forskjellen enorm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raffalayla
havrekaffe skrev (2 minutter siden):

Jeg ønsker å bidra og ser det heller ikke som noe problem om jeg skulle dø.

Selg huset, bilen, send pengene til Afrika. Du er mett, andre sulter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Raffalayla said:

Er man et friskt menneske i sin beste alder er forskjellen enorm..

som er det største dyret som finnes,

Men fra spøk til litt mer alvor, det er helt friske unge mennesker som har død av covid. Har ingen tall på det her og nå, så blir bare hearsay (i mangel av noe bedre norsk uttrukk) men er rimelig sikker på at det er flere friske som har dødd av covid enn av vaksine.

Og du skriver som det er påbudt å ta vaksine? Det er det da ikke og det kommer det heller ikke til å bli

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...