Gå til innhold

Erstatning for nedtrekk når jeg må trene hjemme uten apparater?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg ønsker å finne en erstatning for nedtrekk i apparat, nå som jeg må trene hjemme. Har ikke noen stang, og er heller ikke sterk nok til å trene chins / pullups med kroppsvekt. Har vurdert å stå under en trapp, ta tak i trinnene, og dra meg opp, mens kroppen er på skrå i ca 45 grader vinkel, hvis dere skjønner. Vil jeg da bruke litt av de samme musklene som nedtrekk? Er veldig takknemlig for svar:)

Anonymkode: de00c...f4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg ønsker å finne en erstatning for nedtrekk i apparat, nå som jeg må trene hjemme. Har ikke noen stang, og er heller ikke sterk nok til å trene chins / pullups med kroppsvekt. Har vurdert å stå under en trapp, ta tak i trinnene, og dra meg opp, mens kroppen er på skrå i ca 45 grader vinkel, hvis dere skjønner. Vil jeg da bruke litt av de samme musklene som nedtrekk? Er veldig takknemlig for svar:)

Du bruker de samme musklene selv om nedtrekk tar mer på "vingene". Som erstatning kan du evt. skaffe deg en strikk og gjør pulldowns med en arm av gangen.

Om du kjører strikk er så finnes det noen kreative forslag på å trene rygg i denne videoen ;)

https://www.youtube.com/watch?v=ZfawH9NsTtI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trapp kan fungere. du kan ligge i 45 grader om det er mogleg, eller du kan ligge på gulvet og trekke deg opp. (Dette blir meir roing, men nokre av dei samme musklene)
Strikk som dei seier over fungerer fint. Du kan trekke ned, eller spenne den opp i trappa, og la den hjelpe deg opp på pullup i trapp. 
Brukbar slynge får ein for 399,- på billigfitness, som kan også kan erstatte nokre øvelser, men er ikkje fullgod som nedtrekk. Den er også super og ta med på reise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar, begge to! Nå ble jeg litt klokere, samtidig som jeg ble inspirert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker booty bånd eller hva det heter, og drar ned bak hodet. Står strak, har hendene inne i båndet med strake armer og drar ned ved å bruke øvre del av rygg. Vanskelig å forklare, men funker 🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...