Gå til innhold

Danmark åpner for reising fra neste uke, når kommer Norge etter?


TantePose

Anbefalte innlegg

Vaksinerte dansker kan fra midten av neste uke reise inn/ut av landet.

Turister som er vaksinert kan også komme inn i Danmark.

Lurer på hvor lenge det er til Norge åpner for såkalt ikke-nødvendig eller turist-reising?
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hvor mange nye mutasjoner det kommer til Norge i løpet av året pga nolduser som må dra på unødvendige fritidsreiser.

Endret av NorthernLight
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (6 minutter siden):

Lurer på hvor mange nye mutasjoner det kommer til Norge i løpet av året pga nolduser som må dra på unødvendige fritidsreiser.

Vil tippe det blir noen tusen mutasjoner, men vaksinen vil ta dem alle sammen. No problemo 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiserestriksjonenen skal vel oppdateres 20/4 her, og siden vi pleier å følge Danmark så kan det vel være at de gjør noen endringer her også 😉 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ligger vi ikke ofte et par uker etter Danmark? Vi får se hvordan badet går der da. Går det dårlig blir det ikke slik her. Det er jeg rimelig sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danmark virker å være i en annen liga enn oss. De tester vesentlig flere, har samtaler om alternative veier til vaksine utenfor EU-samarbeidet. Tviler på at vi kommer til å følge de i gjenåpningen, da må det mer fremoverlente og løsningsorienterte politikere og byråkrater på plass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge følger som regel bare etter når det strammes inn. De har jo fått mye kritikk for importsmitten, så det sitter nok langt inne å åpne. Vi blir vel de siste i Europa som får reise igjen. Men situasjonen bør være en helt annen enn i fjor med tanke på vaksineringen. Å sette vaksinerte på karantenehotell er ren symbolpolitikk. Uvaksinerte også, forsåvidt, med tanke på at det åpenbart er større smittefare på hotellet enn i hjemmekarantene.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brainstorm skrev (18 minutter siden):

Norge følger som regel bare etter når det strammes inn. De har jo fått mye kritikk for importsmitten, så det sitter nok langt inne å åpne. Vi blir vel de siste i Europa som får reise igjen. Men situasjonen bør være en helt annen enn i fjor med tanke på vaksineringen. Å sette vaksinerte på karantenehotell er ren symbolpolitikk. Uvaksinerte også, forsåvidt, med tanke på at det åpenbart er større smittefare på hotellet enn i hjemmekarantene.

Men nå har de jo fått kjeft av koronakommisjonen for å ikke høre på FHI 😉 

Så det gjenstår å se....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir neppe reising på flere år for de fleste ennå, så man kan nok bare slappe av :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (6 minutter siden):

Det blir neppe reising på flere år for de fleste ennå, så man kan nok bare slappe av :) 

Flere år? Er ikke det litt pessimistisk? Andre land ser ut til å åpne sakte men sikkert for reising. Kan ikke se for meg at vi nordmenn kommer til å ta til takke med norgesferie tre år på rad.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosabløff skrev (5 minutter siden):

Flere år? Er ikke det litt pessimistisk? Andre land ser ut til å åpne sakte men sikkert for reising. Kan ikke se for meg at vi nordmenn kommer til å ta til takke med norgesferie tre år på rad.

Med forsinket vaksinasjon og mutasjoner som etter hvert vil komme, så er det nok ikke så utenkelig at vi må holde ut med dette en del år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det blir lenge til at det blir åpnet for reiser. Først må de åpne arbeidsplasser og skoler igjen, noe annet er hårreisende. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, clyde said:

Håper det blir lenge til at det blir åpnet for reiser. Først må de åpne arbeidsplasser og skoler igjen, noe annet er hårreisende. 

Hva med arbeidsplassene i reiselivsnæringen? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Håper vi venter med å tillate reiser til i det minste at alle over 18 er ferdig vaskinert, det er alt for tidlig nå. Med de gode nyhetene som kom nettopp idag med at vi skal få ekstra mye mer vaksinedoser i andre kvartal i år håper jeg jo på at det ikke blir så grusomt lenge til. Jeg synes Danmark også burde vente men hva vet jeg. :s

Endret av TheJay
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

brainstorm skrev (15 minutter siden):

Hva med arbeidsplassene i reiselivsnæringen? 

Arbeidsplassene i reiselivsnæringen vil ikke vare lenge dersom vi få flere bølger med smitte fra utlandet uansett, hvis resultatet er at vi må stenge ned "alt" igjen. Er det noe som skal prioriteres så bør det være de arbeidsplassene som ikke bidrar til å importere smitte/mutasjoner fra utlandet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

For vaksinerte ja. Akkurat. Blir nok i Norge uansett jeg, men det er helt greit. Tar ikke den dritten uansett. Dette er helt feil vei å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Capt. Obvious skrev (12 timer siden):

Det blir neppe reising på flere år for de fleste ennå, så man kan nok bare slappe av :) 

Gjør ingenting. Mange reiser aldri på utenlandsferie engang, og klarer seg helt fint. Selv savner jeg ikke Spania heller. Mye bedre her i Norge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...