Gå til innhold

Astrologi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange er det som faktisk tror på astrologi? 

Anonymkode: 3ef6b...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et språk, et fag. Det er ikke noe du tror på. Det er kunnskap du kan lære dersom du ønsker det.

Anonymkode: ad322...aaf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her inne tror det! 😄 Jeg tror man alltid finner noe som stemmer men det er fordi det er så vagt. Bare tull. Men noen ganger leser jeg det, som når jeg venter på tannlegen og vil lese noe underholdene ....

Anonymkode: 72655...796

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er noe man kan lese om og lære om. Men ikke en sannhet, mer som underholdning og noe som kan være litt gøy :) 

Anonymkode: 7b015...6c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte mer for å se om jeg klarte å få en forståelse for om der var en utbredt tro. Astrologi er bevist fake! Men som jeg ser det er ikke troen på astrologi et problem. Problemet er at folk nå til dags ikke klarer å skille mellom fakta og fleip. Folk som markedsfører astrologi som en bevist vitenskap. Leser du astrologi for underholdning, fint! Tror du astrologi er vitenskap er man ikke bedre enn de som tror valg er rigget eller de som tror jorden er flat

Anonymkode: 3ef6b...754

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.4.2021 den 20.44):

Det er et språk, et fag. Det er ikke noe du tror på. Det er kunnskap du kan lære dersom du ønsker det.

Anonymkode: ad322...aaf

Haha morsom du  🤡

Anonymkode: b2812...c2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/13/2021 at 2:22 PM, AnonymBruker said:

Hvor mange er det som faktisk tror på astrologi? 

Anonymkode: 3ef6b...754

Sikkert mange av de som ikke har noen utdannelse eller forståelse av virkeligheten.

Anonymkode: eb7ae...0a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 13.4.2021 den 14.22):

Hvor mange er det som faktisk tror på astrologi? 

Anonymkode: 3ef6b...754

Jeg tror det er mye i det, men tror det avhenger av utdannelsen i faget - og den er lang og hard. Det er mange som sier de driver med astrologi; men ville ikke trodd på halvparten av dem. De kan ofte ikke mer enn hva de har lest om stjernetegn i ei bok. Flaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (33 minutter siden):

Jeg tror det er mye i det, men tror det avhenger av utdannelsen i faget - og den er lang og hard. Det er mange som sier  driver med astrologi; men ville ikke trodd på halvparten av dem. De kan ofte ikke mer enn hva de har lest om stjernetegn i ei bok. Flaut.

Du mener ikke det er en utdannelse?? Det er en psaudovitenskap/humbug/overtro. Ikke en vitenskap eller et "fag". Må si meg enig med starteren av diskusjonen. Bedre å lese litt å bruke det som underholdning( Altså lese ei bok) enn å tro det er sant

Anonymkode: 3ef6b...754

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lawyam skrev (1 time siden):

Jeg tror det er mye i det, men tror det avhenger av utdannelsen i faget - og den er lang og hard. Det er mange som sier de driver med astrologi; men ville ikke trodd på halvparten av dem. De kan ofte ikke mer enn hva de har lest om stjernetegn i ei bok. Flaut.

HAHAHA

Anonymkode: b2812...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du mener ikke det er en utdannelse?? Det er en psaudovitenskap/humbug/overtro. Ikke en vitenskap eller et "fag". Må si meg enig med starteren av diskusjonen. Bedre å lese litt å bruke det som underholdning( Altså lese ei bok) enn å tro det er sant

Anonymkode: 3ef6b...754

Jo, jeg mener det.

Noen tilbyr 4 års studier til og med, så bare le. Bare å google. Det er derfor jeg synes det bør bli en beskyttet tittel da det åpenbart er veldig mange som kaller seg det uten å fortjene tittelen. Det kan diskuteres hvor mye jeg selv tror på dette, men jeg har heller ikke nok - og ikke mye - kunnskap om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lawyam skrev (36 minutter siden):

Jo, jeg mener det.

Noen tilbyr 4 års studier til og med, så bare le. Bare å google. Det er derfor jeg synes det bør bli en beskyttet tittel da det åpenbart er veldig mange som kaller seg det uten å fortjene tittelen. Det kan diskuteres hvor mye jeg selv tror på dette, men jeg har heller ikke nok - og ikke mye - kunnskap om det.

Ingen seriøse skoler tilbyr denne utdanningen!! Det kan ikke finnes en tittel for et yrke uten noe sannhet i virkeligheten. INGEN (ALTSÅ 0!!) astronomer tror på astrologi

Anonymkode: 3ef6b...754

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel. Jeg har ingen sterke motargumenter eller interesse for astrologitemaet så trekker meg stille utav tråden. Jeg er bare ikke så bastant usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg spurte mer for å se om jeg klarte å få en forståelse for om der var en utbredt tro. Astrologi er bevist fake! Men som jeg ser det er ikke troen på astrologi et problem. Problemet er at folk nå til dags ikke klarer å skille mellom fakta og fleip. Folk som markedsfører astrologi som en bevist vitenskap. Leser du astrologi for underholdning, fint! Tror du astrologi er vitenskap er man ikke bedre enn de som tror valg er rigget eller de som tror jorden er flat

Anonymkode: 3ef6b...754

Enig med resten av det du skriver, men folk var utrolig nok enda mindre i stand til å skilne mellom pseudovitenskap/svada/overtro og vitenskap/fakta/virkeligheten før i tiden.

Anonymkode: c0a14...ab7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Enig med resten av det du skriver, men folk var utrolig nok enda mindre i stand til å skilne mellom pseudovitenskap/svada/overtro og vitenskap/fakta/virkeligheten før i tiden.

Anonymkode: c0a14...ab7

Ja enig, men samtidig uenig. Det amerikanske valget, fake news, flat earth osv. Mange av dagens problemer har rot i menneskets manglende evne til å se ting slik som det er

Anonymkode: 3ef6b...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ingen seriøse skoler tilbyr denne utdanningen!! Det kan ikke finnes en tittel for et yrke uten noe sannhet i virkeligheten. INGEN (ALTSÅ 0!!) astronomer tror på astrologi

Anonymkode: 3ef6b...754

Sånne påstander om alle og ingen må vel du også skjønne at ikke holder vann lenge -vi er alle forskjellige her på kloden

https://www.vice.com/en/article/wjwmgb/nasa-engineer-who-secretly-practices-astrology

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colargol skrev (6 minutter siden):

Sånne påstander om alle og ingen må vel du også skjønne at ikke holder vann lenge -vi er alle forskjellige her på kloden

https://www.vice.com/en/article/wjwmgb/nasa-engineer-who-secretly-practices-astrology

Må si du  utviser god kildekritikk der ja

Anonymkode: 3ef6b...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colargol skrev (12 minutter siden):

Sånne påstander om alle og ingen må vel du også skjønne at ikke holder vann lenge -vi er alle forskjellige her på kloden

https://www.vice.com/en/article/wjwmgb/nasa-engineer-who-secretly-practices-astrology

Alle med en grunnleggende forståelse for fysikk ser at ingen bevis støtter astrologi. Heller tvert imot. En ekte astronom undersøker data og vil trekke en konlusjon ut ifra dem. En som tror på astrologi praktiserer den rake motsetningen. 

Anonymkode: 3ef6b...754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...