Gå til innhold

jeg fikk et godt spørsmål jeg..


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Og ble svar skyldig..hvaiallverden overrasker man sin kjære med..en venninne spurte meg om dette på telefonen ista...

hva gjør dere fornoe koslig sammen med kjærestene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han blir fryktelig overrasket hvis jeg lager mat som er litt mer avansert enn spaghetti og fiskepinner :) Kjempeoverrasket, faktisk. Egentlig så blir han totalt tatt off-guard om jeg overhodet lager mat til ham.

Maiken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke flink til å overraske min kjære, men her er eksempel på noe:

Bestillte to netter på hotell, og bare "kidnappa" han.

Fikk tak i barnevakt, og dro han med på kino.

Her om kvelden laga jeg en bedre, romantisk middag, og da vi la oss hadde jeg satt ei rose og en skikkelig søt bamse på nattbordet hans...

Disse tingene er ikke så dyre og flotte, men han har iallefall blitt positivt overrasket og glad, og det er vel det som er poenget!

Ser frem til å få flere gode ideer her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et par helger siden lagde jeg middag til typen, yndlingsretten hans! Jeg ba ham gå i dusjen, og imens laget jeg mat, tente masse stearinlys rundt om kring, satt på romantisk musikk. Hadde kjøpt en rose jeg satt i trappen, sammen med et kort, et stearin lys og et glass vin, og slukket lyset rundt... Ganske romantisk om jeg får si det selv! :wink: Trenger kanskje ikke si at kvelden ble perfekt??? Og han ble VELDIG glad!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

8)

Flotte og romantiske forslag som kommer her...

MEN...

hvor ofte gjør HAN sånne ting for HENNE...

eller i det minste tenker på tankene??

Skulle like guttas svar her også....

Er det bare meg som føler slike ting enveis?

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm....siste gjest svar fikk meg til å tenke litt. JEG gjør jo en masse koselige ting for han;

*tapper vann i bedekaret og serverer et glass vin der, tenner lys osv , når han kommer sliten hjem fra jobb.

*lager gode middager med yndlingsrettene hans

*gir han massasje når han er sliten i ryggen....

*tar han med ut og shopper nye klær - til han seff :wink:

Men....

i retur får jeg kanskje en blomsterbukett - når jeg minner han på de tomme vasene mine.....

Jaja, her en dag fikk jeg en ny diamantring, uten at det var noen merkedag eller noe slikt, men kanskje dere mann skla bli litt flinkere til å gjøre noe romantisk for oss i hverdagen ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I helgen sa kjæresten - nå skal jeg overraske deg.... også ble det dagstur, med koselig lunch i parken. Veldig godt opplegg! Han er VELDIG flink... må virkelig skryte av ham. Og dette er ikke noen engangshendelse...

Hva jeg gjør... mer de hverdagslige tingene, som middag (noengang med stearinlys). Han gjør helgefrokoster (noen gang med stearinlys).

Lar han spille favoritt spillet sitt uten klage... (det er kjærlighet det!)

Men det går sånn opp og ned... En måned er man kjempeflink, neste måned ingenting. Man får virkelig bare prøve sitt beste.

Kanskje hjelper litt nå som vi er nygift...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alt dette "romantiske" tar helt overhånd. Har en venninne som var sammen med en fyr som "måtte" ha blomster og overraskelser hele tiden, og det ble til slutt et vanvittig stort problem. Han må jo bare ha trengt utrolig mye bekreftelse, som hun ikke var i stand til å gi ham. For ærlig talt: Hvorfor er alt dette så viktig? Hun fikk blomster fra typen sin minst 6 ganger i året, jeg bortimot aldri, men var de mer lykkelige? Neppe. Og jeg er også ofte den som overrasker, og blir da DØDSSKUFFA når kjærsten ikke leverer på samme måte. Løsningen har vært at jeg har dempet meg litt, og stresser mye mindre med dette. Jeg er mer avslappa og typen har mindre dårlig samvittighet. For husk det jenter: Er dere alltid den som overrasker og den andre er "dårligere" til det, kan det faktisk bare skape dårlig samvittighet hos den andre.

For min del er noe av det mest romantiske når vi planlegger spennende ting sammen, som en tur (i skogen eller ferie), noe vi har spesielt lyst til å gjøre som vi har snakket om osv. Overraskelser er ikke så viktig, fellesskapet og det og dele gleder er best. Da er vi likeverdige.

PS! På tross av det jeg har skrevet overrasker jeg innimellom, men da mest når han har bursdag, er lenge borte osv. Siste slager var ballongkort fra baloon company! Vanvittig morsomt å få en haug med ballonger på jobben enn en bukett blomster... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..dette fikk meg til å tenke...Er det nå alltid for å glede den andre at man f.eks foreslår reiser, hotellovernattinger osv...Er det ikke like mye for sin egen skyld..Jeg var engang sammen med en som gjerne dro på hotell men som nektet å gå utenfor hotelldøra, og det ble ikke en vellykket tur for meg! Så man bør nok forvisse seg om hva motparten virkelig ønsker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..dette fikk meg til å tenke...Er det nå alltid for å glede den andre at man f.eks foreslår reiser' date=' hotellovernattinger osv...Er det ikke like mye for sin egen skyld..Jeg var engang sammen med en som gjerne dro på hotell men som nektet å gå utenfor hotelldøra, og det ble ikke en vellykket tur for meg! Så man bør nok forvisse seg om hva motparten virkelig ønsker....[/quote']

Etter 8 år i sammen så har jeg en viss peiling på hva min kjære liker og vil bli glad for at jeg gjør for han. Når jeg har gjort noe for å overraske han, er det selvsagt for at han skal bli glad! Og det faller jo tilbake på meg, skal innrømme det... Når han er glad for noe jeg gjør, prøver han også å gjøre meg glad...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...