Gå til innhold

Galskapen inne på koronaforumet


Hatsumomo

Anbefalte innlegg

Robert Koch skrev (4 timer siden):

Nå må dere snart gjøre noe, kg!

Nå postes det en masse skadelig misinformasjon kamuflert som vitenskapelige undersøkelser, der det hevdes at SARS-CoV-2 ikke eksisterer, at pandemien ikke har opphav i noe virus, kobling til 5G-stråling, løgner om at viruset ikke er isolert, og at vi ikke kjenner genomet etc. Alt pakket inn i noe som  ser ut som vitenskapelige publikasjoner, og som er vanskelige å gjennomskue for folk som ikke har relativt tung fagkunnskap.

Går man litt nærmere inn på dette, ser man at forfatterne stort sett er folk uten fagkunnskap, eller fagfolk som har mistet lisensene sine på grunn av malpraksis og alvorlig feilinformasjon.

Det er også en masse agitering for å kutte ut smitteverntiltak.

Alt dette er fenomener dere selv har sagt at dere vil modere bort. Hvorfor følger dere ikke deres egne regler? Hvorfor er det fritt frem for antivaksinepropaganda, helsedkadelig informasjon og oppfordringer til å sabotere smittevernet?

Kan dere ikke heller bare skrive at dere omfavner konspirasjonsteorier og oppfordrer til desinformasjon og opprør? Det er jo det som i praksis foregår nå.

Skal dere vise at dere mener noe med de få uttalelelsene dere har kommet med?

 

Hvorfor svarer dere ikke????

@Anglofil@Kragebein@Edie

@Perelandra@Chantielle@Elaine Marley

 

Kanskje det hjelper å tagge Admin og moderatorene ?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når ble det åpnet for at moderatorene kan bruke to brukernavn? Det var ikke lov i min tid :sulosi:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjernetåka skrev (5 timer siden):

Og hvorfor svares ikke dette på? Når var du mod, Duff?

Det er vel ca 7-8 år siden, hadde en annen bruker da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Beklager sent svar, jeg har vært syk i et par uker.

Takk for engasjementet! Som dere sikkert har forstått, er koronarommet er et utfordrende rom å moderere. Koronarommet er et av de rommene høyest aktivitet, og det byr på mange utfordringer. Kapasiteten er den ene siden, men også selve modereringen kan være veldig utfordrende.

Vi rekker ikke alltid å lese over alt, og derfor setter vi veldig pris på når dere rapporterer. Da er det lettere å se hva vi må ta tak i først. 

Når det gjelder problemstillingene som blir nevnt i denne tråden, er det ikke et enkelt terreng å navigere i. På den ene siden ønsker vi ikke helseskadelig vaksinedebatt, samtidig er det vanskelig å nekte en generell debatt omkring vaksiner, som også ellers diskuteres i øvrig presse. Det er en vanskelig balansegang.

Når det er sagt: Vi oppfordrer til å rapportere inn. Vi rekker ikke over alt i rommet fordi rommet er såpass aktivt som det er. Det at noe ikke er moderert bort, betyr ikke nødvendigvis at det er ok, men at vi ikke har sett det eller moderert det bort ennå. 

I tillegg skjer det ting "i kulissene" som ikke nødvendigvis er lette å se i forumet. Vi gir brukere sanksjoner som advarsler og utestengelser ved mange regelbrudd. 

Takk for at dere sier ifra,  vi jobber stadig for å bli bedre!

Forumansvarlig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forumansvarlig skrev (1 time siden):

Hei!

Beklager sent svar, jeg har vært syk i et par uker.

Takk for engasjementet! Som dere sikkert har forstått, er koronarommet er et utfordrende rom å moderere. Koronarommet er et av de rommene høyest aktivitet, og det byr på mange utfordringer. Kapasiteten er den ene siden, men også selve modereringen kan være veldig utfordrende.

Vi rekker ikke alltid å lese over alt, og derfor setter vi veldig pris på når dere rapporterer. Da er det lettere å se hva vi må ta tak i først. 

Når det gjelder problemstillingene som blir nevnt i denne tråden, er det ikke et enkelt terreng å navigere i. På den ene siden ønsker vi ikke helseskadelig vaksinedebatt, samtidig er det vanskelig å nekte en generell debatt omkring vaksiner, som også ellers diskuteres i øvrig presse. Det er en vanskelig balansegang.

Når det er sagt: Vi oppfordrer til å rapportere inn. Vi rekker ikke over alt i rommet fordi rommet er såpass aktivt som det er. Det at noe ikke er moderert bort, betyr ikke nødvendigvis at det er ok, men at vi ikke har sett det eller moderert det bort ennå. 

I tillegg skjer det ting "i kulissene" som ikke nødvendigvis er lette å se i forumet. Vi gir brukere sanksjoner som advarsler og utestengelser ved mange regelbrudd. 

Takk for at dere sier ifra,  vi jobber stadig for å bli bedre!

Forumansvarlig

Har du/dere vært syk siden 6 mars? Siden dere heller aldri svarte i tråden som ble kalt " samfunnsansvar del 2 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koya skrev (25 minutter siden):

Har du/dere vært syk siden 6 mars? Siden dere heller aldri svarte i tråden som ble kalt " samfunnsansvar del 2 ?

Siden 12. april. Andre tråder håper og tror jeg admins har svart i, om ikke håper jeg dette svaret var til hjelp.

Forumansvarlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumansvarlig skrev (7 minutter siden):

Siden 12. april. Andre tråder håper og tror jeg admins har svart i, om ikke håper jeg dette svaret var til hjelp.

Forumansvarlig

Nei, dette svaret var ikke til hjelp. Den tråden som ble startet 6 mars er det ingen moderatorer som har svart i, og jeg lurer på hvorfor når andre tråder rundt samme tid har blitt besvart inne på ris og ros.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koya skrev (4 minutter siden):

Nei, dette svaret var ikke til hjelp. Den tråden som ble startet 6 mars er det ingen moderatorer som har svart i, og jeg lurer på hvorfor når andre tråder rundt samme tid har blitt besvart inne på ris og ros.

Det vet jeg dessverre ikke. Kanskje @Anglofil vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koya skrev (14 minutter siden):

Nei, dette svaret var ikke til hjelp. Den tråden som ble startet 6 mars er det ingen moderatorer som har svart i, og jeg lurer på hvorfor når andre tråder rundt samme tid har blitt besvart inne på ris og ros.

Hei

I tråden det gjelder, svarte moderator Chantielle sist den 4. mars:

 

Etter dette var en en diskusjon mellom brukere, som vi lot stå (selv om ris og ros egentlig ikke er forumet for diskusjoner, men vi anså det som ok for å få frem flere sider). Derimot var det ingen direkte spørsmål som ble stilt til moderatorteamet i tråden (etter moderators svar), og derfor ble det heller ikke gitt flere svar.

Om det er noe jeg/vi har oversett, beklager jeg dette.

Anglofil (teamleder)

Endret av Anglofil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
On 4/28/2021 at 11:10 AM, Anglofil said:

Hei

I tråden det gjelder, svarte moderator Chantielle sist den 4. mars:

 

Etter dette var en en diskusjon mellom brukere, som vi lot stå (selv om ris og ros egentlig ikke er forumet for diskusjoner, men vi anså det som ok for å få frem flere sider). Derimot var det ingen direkte spørsmål som ble stilt til moderatorteamet i tråden (etter moderators svar), og derfor ble det heller ikke gitt flere svar.

Om det er noe jeg/vi har oversett, beklager jeg dette.

Anglofil (teamleder)

Chantielle svarte ikke på trådens hovedinnlegg, men på en avsporing som handlet om noe annet. Altså er det ingen moderator eller admin som har svart.

Jeg skjønner at det er vanskelig å moderere dette underforumet, men her mangler det helt tydelig ressurser. Det er ikke blitt særlig mye bedre, og dere er alt for trege med å slå ned på antivaksinepropaganda og misvisende desinformasjon.

Jeg venter stadig på et svar.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

Om du har gode forslag til hvordan moderatorteamet skal løse dette så er de sikkert lydhøre. Men ha i bakhodet at de gjør dette på frivillig basis.

Hvis en bruker legger inn en tråd med henvisning til noe fra Dr. Et-eller-annet ved universitetet i Langtalei så er det ikke alltid åpenbart for ufaglærte om det som står er riktig eller ikke. Det er ikke realistisk at moderatorene skal bruke masse tid på å lete etter om artikkelen er trukket tilbake eller tilbakevist / flagget som feilinformasjon. 

Det beste er om folk med god fagkunnskap tar seg tid til å imøtegå påstander og eventuelt forklare hvorfor det er feil. Og hvis blodtrykket blir for høyt, logg av før utestengingen kommer... 🙂

Det er fint å ha deg i forumet, @Robert Koch. Du bidrar med masse positivt. Håper du kan være en stund denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke bare å la være og lese på tråder som irriterer dere? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (Akkurat nå):

Er det ikke bare å la være og lese på tråder som irriterer dere? 

Det irriterer meg når man deler (ofte spammer ned forumet) tvilsomt innhold som skremmer andre fra å ta vaksinen. Vi trenger høy vaksinedekning for å få tilbake normalen. Dette går ut over meg og mine. Er man redd vaksinen så holder man munn og lar vær å ta den på egen risiko. Det er unødvendig å ødelegge for hele samfunnet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ro skrev (1 minutt siden):

Det irriterer meg når man deler (ofte spammer ned forumet) tvilsomt innhold som skremmer andre fra å ta vaksinen. Vi trenger høy vaksinedekning for å få tilbake normalen. Dette går ut over meg og mine. Er man redd vaksinen så holder man munn og lar vær å ta den på egen risiko. Det er unødvendig å ødelegge for hele samfunnet. 

Skjønner det! Har holdt meg unna det forumet nettopp fordi jeg vet at slike motstandere kommenterer og spammer med mye rart... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest theTitanic

Koronaforumet er ren galskap. Og det er både tåpelige konspirasjonsteoretikere og hysterikere som kunne ønske vi alle murte oss inne til vi går av med pensjon som har skylden. Syntes de to gruppene er like ille, og at de som med bakkekontakt og evne til å se perspektiv desverre er i et mindretall. Dagen blir bedre av å ikke lese noe der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelt&Komplisert skrev (1 minutt siden):

Skjønner det! Har holdt meg unna det forumet nettopp fordi jeg vet at slike motstandere kommenterer og spammer med mye rart... 

Ja, det er mye rart. Jeg forstår virkelig ikke hvilken mekanismer som får folk til å ønske å påvirke andre til å ikke ta vaksinen når vi er avhengige av dekningen. De risikerer at det blir strengere tiltak for uvaksinerte og til og med tvungen vaksine. Leste at Australia åpner ført ved 80 prosent dekning og er nå på under 15%. Der er også mye vaksinemotstand. Vaksinemotstand kommer til å virkelig skape problemer der. (Dagens VG eller Dagbladet). Vi når ganske sikkert 80 prosent etterhvert, om ikke konspirasjonsteorier vinner fram.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderatorene bør iallefall fjerne kilder som gir seg ut for å være valide, men som ikke er det. En smal sak for noen med bachelor+.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Optimo said:

Om du har gode forslag til hvordan moderatorteamet skal løse dette så er de sikkert lydhøre. Men ha i bakhodet at de gjør dette på frivillig basis.

Hvis en bruker legger inn en tråd med henvisning til noe fra Dr. Et-eller-annet ved universitetet i Langtalei så er det ikke alltid åpenbart for ufaglærte om det som står er riktig eller ikke. Det er ikke realistisk at moderatorene skal bruke masse tid på å lete etter om artikkelen er trukket tilbake eller tilbakevist / flagget som feilinformasjon. 

Det beste er om folk med god fagkunnskap tar seg tid til å imøtegå påstander og eventuelt forklare hvorfor det er feil. Og hvis blodtrykket blir for høyt, logg av før utestengingen kommer... 🙂

Det er fint å ha deg i forumet, @Robert Koch. Du bidrar med masse positivt. Håper du kan være en stund denne gangen. 

Erfaringene er ikke helt slik.

Jeg har tydeligvis vært utestengt for personangrep. Hva disse består i, er vanskelig å forstå, og sist jeg spurte, fikk jeg ikke noen gode svar. Faktisk sluttet de å svare helt og holdent. Men nok om det.

Jeg har gitt veldig mange saklige og kildebelagte forklaringer. Veldig mange av dem er blitt slettet. Om det finnes gode forklaringer på det, er det helt ok - men admins flyter tydeligvis ikke over av vilje til å forklare dette. Og det er tydeligvis ikke lov å påpeke at folk ikke vet hva de snakker om - selv om det er helt uomtvistelig.

Så da får de bare kaste meg ut igjen. Jeg forsøker i hvert fall å gjøre noe. Så får vi se hva jeg orker å slåss med denne gangen. Hvis i det hele tatt. Vi er jo tydeligvis ikke kommet en millimeter videre fra posting av tilbakeviste løgner, og må skrive de samme forklaringene igjen og igjen og igjen…..

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...