Gå til innhold

Galskapen inne på koronaforumet


Hatsumomo

Anbefalte innlegg

Koronaforumet blir bare verre og verre.

At dere lar brukere som TorTh og Kasidya få spre tullet sitt, til tross for ørten rapporter og folk som reagerer, er helt hinsides.

 Det er tydelig at man ønsker disse brukerene og deres gærne konspirasjoner velkommen her på forumet, mens normale brukere blir gang på gang utestengt og får advarsler i øst og vest. 

Jeg gidder ikke mer, og som andre brukere før meg så kan man like greit bare forlate forumet først som sist siden man blir utestengt uansett.

Hvis dere tenker å utestenge meg nå så kan dere bare slette brukeren min.
Jeg har fått nok av galskapen inne på koronaforumet og hva som tillates der.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har gjentatte ganger forsøkt å få kg til å ta ansvar.

Det fremstår for meg som om de ønsker at det skal spres feilinformasjon og løgnpropaganda. Jeg har laget to tråder her om kgs samfunnsansvar og mangel på erkjennelse av dette. I den første ble problemstillingen ikke besvart. I den andre, har admin ikke en gang giddet å svare.

Jeg er rystet over at kg tillater seg å være talerør for farlige holdninger og løgnpropaganda. Det flommer over av antivaksinepropaganda, oppfordringer til å sabotere smitteverntiltak, grove personangrep og bevisst feilinformasjon. Man overholder jo ikke en gang egne regler. Rapportering er det ikke noe poeng i, det gjøres ikke noe.

Hvorfor i all verden tillates alt dette?

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatsumomo skrev (18 timer siden):

Koronaforumet blir bare verre og verre.

At dere lar brukere som TorTh og Kasidya få spre tullet sitt, til tross for ørten rapporter og folk som reagerer, er helt hinsides.

 Det er tydelig at man ønsker disse brukerene og deres gærne konspirasjoner velkommen her på forumet, mens normale brukere blir gang på gang utestengt og får advarsler i øst og vest. 

Jeg gidder ikke mer, og som andre brukere før meg så kan man like greit bare forlate forumet først som sist siden man blir utestengt uansett.

Hvis dere tenker å utestenge meg nå så kan dere bare slette brukeren min.
Jeg har fått nok av galskapen inne på koronaforumet og hva som tillates der.

Nei, ikke dra. Vær så snill 😥

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig stemning inne på det underforumet nå. Er en del brukere som er mer opptatt av personer fremfor sak. 

Det gir et dårlig debattklima.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som at moderatorene har gitt opp hele koronaforumet og lar alt av regelbrudd stå. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en bruker som omtrent daglig poster tabloide nyhetsoppslag om folk som angivelig skal ha dødd av vaksinering - og gjennomgående er dette saker som er under undersøkelse, og der relevant fagmyndighet avviser at det er noen sannsynlig sammenheng - og hvor hovedsaklig ingen sammenheng heller blir funnet.

Det er vanskelig å se noen annen motivasjon for dette enn at vedkommende ønsker å spre feilinformasjon om at vaksinene er farlige og dødelige, i den hensikt at folk ikke skal vaksinere seg. Dette har pågått i mange uker, om ikke måneder.

Vedkommende bruker er heller ikke helt alene om adferden.

Hvorfor slår dere ikke ned på dette, kg? Dette var jo i strid med forumreglene allerede før pandemien.

Kan dere snart begynne å håndheve deres egne regler, i det minste?

Og hvorfor svarer dere ikke i slike tråder som dette, som adresserer et samfunnsproblem der dere har et ikke helt ubetydelig ansvar.

Ønsker dere virkelig å være talerør for antivaksinepropaganda og stemmer som prøver å ødelegge smittevernet? Skjønner dere ikke at dere er med på å forsterke krisen vi er inne i?

Dette går ikke an!

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden denne brukeren får fortsette å poste de samme type innleggene - ThorTh- så må enten regne med at en eller flere moderatorer her inne er enig med fyren og derfor lar det stå eller de at de rett og slett ikke gidder å gjøre noe med brukeren. For han bryter koronaforumets regler gang på gang - og allikevel så ser det ikke ut til at han får noen restriksjoner overhodet til tross for at det rapporteres hyppig og han selv har sagt han er konspirasjonsteoretiker så det er klart som dagen hva slags agenda han har på koronaforumet.

 

Endret av Hatsumomo
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Hatsumomo said:

Siden denne brukeren får fortsette å poste de samme type innleggene - ThorTh- så må enten regne med at en eller flere moderatorer her inne er enig med fyren og derfor lar det stå eller de at de rett og slett ikke gidder å gjøre noe med brukeren. For han bryter koronaforumets regler gang på gang - og allikevel så ser det ikke ut til at han får noen restriksjoner overhodet til tross for at det rapporteres hyppig og han selv har sagt han er konspirasjonsteoretiker så det er klart som dagen hva slags agenda han har på koronaforumet.

 

Og nå er også slask tilbake og poster løgnaktig antivaksinepropaganda fra første innlegg.

VI kan ikke ha det sånn! 

Admin - ønsker dere at folk skal la være å vaksinere seg? VIl dere ikke ha slutt på smitte og restriksjoner?

Gjør noe, for pokker!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor svarer dere ikke i denne tråden etter over en måned? Dere har hatt veldig god tid....

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutta lesa den delen av forumet eg. Problem løyst for min del. Ikkje skyld på moderatorane for at enkelte er sprøyte galne. Det blir og litt vanskelig å moderera når NRK også sprer antivaxx tull. Ref dekning av moderna o.s.v

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Hatsumomo said:

Siden denne brukeren får fortsette å poste de samme type innleggene - ThorTh- så må enten regne med at en eller flere moderatorer her inne er enig med fyren og derfor lar det stå eller de at de rett og slett ikke gidder å gjøre noe med brukeren. For han bryter koronaforumets regler gang på gang - og allikevel så ser det ikke ut til at han får noen restriksjoner overhodet til tross for at det rapporteres hyppig og han selv har sagt han er konspirasjonsteoretiker så det er klart som dagen hva slags agenda han har på koronaforumet.

 

Siden moderatorene har andre brukere de poster og deltar i diskusjonene med kan det jo nesten se ut som at denne brukeren er en moderator. Finnes ingen annen logisk forklaring til at så mange regelbrudd over så lang tid ikke har fått konsekvenser. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

trønder skrev (1 time siden):

Siden moderatorene har andre brukere de poster og deltar i diskusjonene med kan det jo nesten se ut som at denne brukeren er en moderator. Finnes ingen annen logisk forklaring til at så mange regelbrudd over så lang tid ikke har fått konsekvenser. 

Var ikke klar over at moderatorene gikk under andre brukernavn - det er i såfall ganske ille om ThorTh er en av moderatorene! 
 

Stemmer dette???

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Hatsumomo said:

Var ikke klar over at moderatorene gikk under andre brukernavn

Joda, de poster her med andre brukernavn. Det er umulig å vite om det er en moderator du diskuterer med. Og det kan forklare noe av den uforståelige modereringen.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Forumansvarlig:

Hvorfor svarer dere ikke? Nå er det en bruker som daglig poster feilinformasjon for å skremme folk fra å vaksinere seg. Veldig mye av dette lar dere stå - men i tråder der det er kommet utførlige forklaringer på hva som er galt, der sletter dere....

Hvorfor følger dere ikke opp egne regler? Hvorfor gjør dere ikke noe med dette? Hvorfor tar dere ikke ansvar?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merkelig at dette ikke blir tatt tak i, verken som et svar her i tråden eller på koronaforumet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjernetåka

Og sjøl meg som hadde bestemt meg for vaksine nå, må holde meg unna foraet. Sunn fornuft sier vaksine er solidaritet, men så kommer slike lesere, og det får til og med meg til å vakle en smule. Hva om brukeren vet noe jeg ikke vet? Veit det er teit, men tror det underbygger at slikt må tas alvorlig. ps: skal vaksinere meg, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere snart gjøre noe, kg!

Nå postes det en masse skadelig misinformasjon kamuflert som vitenskapelige undersøkelser, der det hevdes at SARS-CoV-2 ikke eksisterer, at pandemien ikke har opphav i noe virus, kobling til 5G-stråling, løgner om at viruset ikke er isolert, og at vi ikke kjenner genomet etc. Alt pakket inn i noe som  ser ut som vitenskapelige publikasjoner, og som er vanskelige å gjennomskue for folk som ikke har relativt tung fagkunnskap.

Går man litt nærmere inn på dette, ser man at forfatterne stort sett er folk uten fagkunnskap, eller fagfolk som har mistet lisensene sine på grunn av malpraksis og alvorlig feilinformasjon.

Det er også en masse agitering for å kutte ut smitteverntiltak.

Alt dette er fenomener dere selv har sagt at dere vil modere bort. Hvorfor følger dere ikke deres egne regler? Hvorfor er det fritt frem for antivaksinepropaganda, helsedkadelig informasjon og oppfordringer til å sabotere smittevernet?

Kan dere ikke heller bare skrive at dere omfavner konspirasjonsteorier og oppfordrer til desinformasjon og opprør? Det er jo det som i praksis foregår nå.

Skal dere vise at dere mener noe med de få uttalelelsene dere har kommet med?

 

Hvorfor svarer dere ikke????

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...