AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #1 Del Skrevet 11. april 2021 Jeg brukte lang tid på å ta lappen og det kostet meg totalt 100.000 kr. Det inkluderte 50.000 kr fra min far så jeg har dårlig samvittighet. Han bodde i utlandet på den tiden så jeg hadde ingen å øvelseskjøre med. Tok lappen i 2014 og tør knapt kjøre nå, er så redd for at menn er ute etter å drepe meg, er livredd menn. Vet det høres sykt ut men. Psykolog har ikke hjulpet, jeg blir helt skjelven og kvalm når jeg skal kjøre. Men etter corona kom så ser jeg at det hadde vært kjekt å kunne kjøre igjen. Jeg bor i Oslo og er avhengig av kollektivtransport, og siden corona kommer til å vare i 10 år eller mer så hadde det vært kjekt å komme seg litt rundt siden jeg sitter konstant hjemme og kjeder meg. Derfor vurderer jeg å ta noen rolige kjøretimer igjen og se om det hjelper. Noen som har blitt frisk fra kjøreangst og kjører uten problem nå? Og er det vanlig å ta kjøretimer selv om man har lappen? Anonymkode: 67f79...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #2 Del Skrevet 13. april 2021 Har hørt om folk som har tatt noen kjøretimer for å komme inn i det igjen. Men du må jo nesten bare bli litt vant og trygg. Trenger ikke kjøre midt i sentrum midt i rushen, men heller kjøre på kjente veier i lokalmiljøet til du er sikker. Så utvider du horisontene litt derfra Anonymkode: 85b53...93a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #3 Del Skrevet 13. april 2021 Kjøretimer kan ikke skade noe annet enn lommeboka. Men hva med en annen psykolog? Selv om en ikke kunne hjelpe deg, så betyr ikke det at du ikke kan få bedre hjelp av noen andre. Anonymkode: 3dd09...ee7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 18. april 2021 #4 Del Skrevet 18. april 2021 Ja, er nesten kvitt kjøreangsten, så det er mulig😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #5 Del Skrevet 20. april 2021 Du har jo ikke kjøreangst når du er redd menn vil drepe deg?! Bytt psykolog. Det er ikke bilkjøring som er problemet her. Anonymkode: 25684...aab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #6 Del Skrevet 20. april 2021 For meg var mengdetrening det eneste som hjalp. Hadde en skummel nestenulykke i en rundkjøring der fyren i den andre bilen løp ut av egen bil og begynte å slå i bilen min og kjefte. Etter det klarte jeg ikke kjøre i rundkjøringer lenger, helt til faren min skulle sitte på med meg en dag og han oppdaget at jeg pleide å kjøre en 20 minutter omvei for å unngå rundkjøringer. Etter det kjørte vi rundt og rundt og rundt i alle mulige rundkjøringer på alle tidspunkter og hver eneste dag i flere måneder til jeg sluttet å være redd. Er det eneste som hjalp. Anonymkode: 8af66...30a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2021 #7 Del Skrevet 24. april 2021 ja det er mulig. Jeg var livredd for å kjøre men nå kjører jeg hver eneste dag rundt omkring i Oslo uten å tenke på det. Er det menn som kjører du er redd for? Tenker at du må nesten bare kaste deg ut i det, ta med deg noen. Det hjalp meg i starten. Men nå vet jeg ikke hvor dypt angsten din sitter da, det kan godt hende du trenger hjelp til å håndtere frykten for menn i biler Anonymkode: 4bc6b...dd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten89 Skrevet 8. april 2022 #8 Del Skrevet 8. april 2022 Du har jo ikke egentlig angst for å kjøre. Du har angst for å bli drept av en gal mann. Det er litt som å si at du har flyskrekk fordi du er redd for at en passasjer skal begynne å skyte andre passasjerer. Folk som har kjøreangst bekymrer seg for ting som er noen lunde relatert til kjøring, altsa å kræsje, å kjøre på noen, å bli påkjørt, kjøre av veien etc. Du må i terapi av noe slag, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå