Gå til innhold

Slutt å kalle eldre menn som er interesserte i yngre kvinner for griser!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 hours ago, Milky said:

Fordi som unge kvinner synes vi det er ekkelt at gubber prøver seg. Er det bare din seksualitet, meninger og følelser som har noe å si her? 

Menn synes det er ekkelt om overvektige, høye og uattraktive damer prøver seg. Burde de bli beskyttet mot det? Byrde noen sette opp regler som bestemmer hvem som har lov til å vise interesse for hvem?

Anonymkode: 5c1af...392

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Milky skrev (7 timer siden):

Fordi som unge kvinner synes vi det er ekkelt at gubber prøver seg. Er det bare din seksualitet, meninger og følelser som har noe å si her? 

Hvis jeg finner ett eneste eksempel på ei ung kvinne som liker menn i 40 års alder +, så ikke bare undergraver det din påstand, det gjør at du da har pålagt andre unge kvinner din seksualitet.

Skal vi se her hva professor Google har å si om saken...

https://www.vi.no/familie/derfor-dater-yngre-kvinner-eldre-menn/70077064

https://www.erlik.no/disse-parene-gir-blaffen-i-aldersforskjellen/

Oi da... 😳

Anonymkode: 8a541...0fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søsteren min var 13 da hun ble plystret på og beglodd av 50år gamle menn på gata.
Slutter aldri kalle slike menn for grisemenn. Om dere blir såret over det så får dere bare ha det så godt. 
Om dere ikke vil bli kalt gris får dere oppføre dere da.

Anonymkode: 21280...d1f

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Menn skal skamme seg over sin seksualitet. Kvinner skal være stolte av sin seksualitet.

Dette er dessverre den sosiale normen i dagens samfunn. Det er blitt helt legitimt å angripe menns seksualitet.

Anonymkode: 686cb...20c

Men nå pleier ikke jeg sjekke opp 20åringer. 

Menns seksualitet er ikke nødvendigvis at man skal pule noe som knapt er ferdig med videregående. 

herzeleid skrev (32 minutter siden):

Det er litt interessant hvordan vi på den ene siden skal være veldig liberale og frigjorte, samtidig som det slik trådstarter påpeker er ganske akseptert å omtale godt voksne eller eldre menn som liker unge kvinner som "griser", og moralisere over dette. Samtidig er det kanskje ikke så unikt, da normen virker å være at hvorvidt noe er eksempelvis trakassering eller ikke i stor grad avhenger av hva den ene parten føler.

Frigjort betyr ikke at man skal legge opp til stor skjevhet i alder. 

Selv synes jeg dette var ganske patetisk når jeg selv var ung, og antok at de var intellektuelt ganske begrensede.

Jeg gjorde dem oppmerksomme på at de kunne vært min far, og spurte gjerne hvordan det var mulig for en godt voksen mann å ha den minste interesse av noen på min alder. 

De ble de sure av - ganske effektivt for å få de bort ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

En del av dere kvinner her inne må skjerpe dere med språkbruken deres. Flere av dere oppfører dere rett og slett dårlig her inne. Slutt med å påføre skam over eldre menns seksualitet og nedverdigende sammenligninger med griser og andre dyr, det er unødvendig og frekt! Det er også upassende å gjøre narr av andres kropp her inne, ikke rart barn mobber når man ser på hvordan dere oppfører dere her inne! Jeg har blitt kalt både "hengeballe" og "stinkeballe" her inne, og det er fullstendig uakseptabelt, bare fordi jeg som en godt voksen mann kunne tenkt meg å ha sex med en kvinne tidlig i 20-årene. Jeg går ikke rundt og kaller eldre kvinner som vil ha en yngre mann for grisepurke, hengepupper, osv. Skjerp dere dere som dette gjelder! Mobbing og uthenging av andre mennesker er aldri greit.

Anonymkode: ffdea...d5d

Beklager å si det og jeg forstår hva du mener... men det er noe creepy når menn på min egen alder sikler etter dattera mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge du holder deg til de over 20, for det er svært ubehagelig som 13-14 åring å oppleve eldre menns blikk og kleine oppførsel .  For det har samtlige av oss kvinner opplevd. Svært mye eldre menn som sikler etter oss som bare 13-14 åringer. 

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
Mysticgirl skrev (Akkurat nå):

Så lenge du holder deg til de over 20, for det er svært ubehagelig som 13-14 åring å oppleve eldre menns blikk og kleine oppførsel .  For det har samtlige av oss kvinner opplevd. Svært mye eldre menn som sikler etter oss som bare 13-14 åringer. 

 

Mja.

De fleste rundt 20 ønsker heller ikke denne oppmerksomheten og synes det er ekkelt og påtrengende.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (1 time siden):

Det er litt interessant hvordan vi på den ene siden skal være veldig liberale og frigjorte, samtidig som det slik trådstarter påpeker er ganske akseptert å omtale godt voksne eller eldre menn som liker unge kvinner som "griser", og moralisere over dette. Samtidig er det kanskje ikke så unikt, da normen virker å være at hvorvidt noe er eksempelvis trakassering eller ikke i stor grad avhenger av hva den ene parten føler.

Det er jo klart at det er avhengig av hva man føler. Det ts og andre som reagerer på tilsvar i forhold til hans syn på at han bør få ha sin seksualitet i fred, og få aksept for den er HVORFOR mange kvinner føler stort ubehag ved hans "rett" til å hevde sin seksualitet ok. At motivet for det, og det som trigger vonde følelser og harde utsagn, er at han ignorerer at hans seksualitet rammer unge kvinner som ikke ønsker å være seksuelle objekter for gamle menn,og som føler sterkt ubehag ved at gamle menn sender lystige blikk, kommer med seksuelle kommentarer til dem, eller i verste fall sniker seg til noen intime berøringer. 

Vi kvinner har som unge kvinner opplevd disse menn som ts. Mange ganger! Det føltes ikke greit, og derfor reagerer vi sterkt på at ts ignorerer det at unge kvinner ikke føler slikt greit, men hevder sin rett til å være som han er, lyste som han ønsker, og at det burde bli respektert. 

Det er som om en mobber forsvarer sin rett til å mobbe, en fyllekjører hevder sin rett til å kjøre i fylla, eller at hvilken som helst oppførsel som rammer noen som ekkelt, ufint,skremmende og/eller krenkende forsvarer sin rett til å fortsette med slik oppførsel. Ignorerer fullstendig at egen holdning og oppførsel rammer noen som burde ha større rett til å slippe slik oppførsel enn vedkommende har rett til å oppføre seg i henhold til "sin natur".

Om du nå klarer å sette deg inn i en ganske tilsvarende situasjon, rent følelsesmessig, at du hadde en nabo som oppførte seg ufint og ekkelt, og litt skremmende, ved at han gikk inn i din hage og urinerte og gjorde fra seg der, og snek seg rundt i hagen din på natten, tilsynelatende harmløst og meningsløst, men i din hage, din private sone. 

Du ville selvfølgelig ikke likt dette. Du hadde helt sikkert følt hele oppførselen både ekkelt, invaderende og krenkende. Litt skremmende også. Så jeg antar at du hadde prøvd å gi uttrykk for din mening. Kanskje sagt fra til mannen når du fikk anledning til det (om du ikke ble for satt ut og skremt av oppførselen til å våge direkte konfrontasjon personlig), du ville klaget til borettslaget om du bodde i borettslaget, og du ville trolig prøvd å få slutt på oppførselen på diverse måter, og blitt stadig mer frustrert, sinna, krenket og fortvilet om ingen ting du ga uttrykk for medførte endring. Personen bare ignorerte hva du mente og følte angående oppførselen, og hevdet til og med sin rett til å oppføre seg slik. Hevdet det naturlig, og at andre burde respektere at vedkommende var naturist, og at naturen er fri for alle. Også din hage. 

Så oppdager du at vedkommende, eller en tilsvarende person, har skrevet et innlegg på KG;

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

En del av dere her inne må skjerpe dere med språkbruken deres. Flere av dere oppfører dere rett og slett dårlig her inne. Slutt med å påføre skam over oss som lever i tråd med vår natur og nedverdigende sammenligninger med griser og andre dyr, det er unødvendig og frekt! Det er også upassende å gjøre narr av andres livsstil her inne, ikke rart barn mobber når man ser på hvordan dere oppfører dere her inne! Jeg har blitt kalt både "pervers" og "primitiv" her inne, og det er fullstendig uakseptabelt, bare fordi jeg lever i tråd med mitt syn på at det er mest naturlig å gjøre fra seg ute i naturen , og gjerne gjødsler naboens hage. Jeg går ikke rundt og kaller dere som har en annen livsstil for dårlig ting, osv. Skjerp dere dere som dette gjelder! Mobbing og uthenging av andre mennesker er aldri greit.

Anonymkode: ffdea...d5d

Irritert og frustrert over slik oppførsel som du var allerede, ville du gitt et fint tilsvar? Skrevet "Du har rett! Selvfølgelig burde vi andre respektere dette!"

Endret av Trolltunge
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (51 minutter siden):

Mja.

De fleste rundt 20 ønsker heller ikke denne oppmerksomheten og synes det er ekkelt og påtrengende.

 

Veldig sant. Jeg er 23 og det er ekkelt når jeg blir beglodd av tydelig eldre menn på stranden og lignende. Det er så langt ifra et kompliment som det kan komme

Anonymkode: cda8a...5ad

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uønsket seksuell oppmerksomhet blir ikke greit eller ble man vokser ut av eller inn i. Det er påtrengende ubehagelig, som forverres av roller, maktforhold aldersforskjell etc. Hvor kjønn ikke er relevant. Både kvinner og menn har evne til å både sende ut og plukke opp signaler om interesse og gjengjeldelse av disse. Uten det er ikke din seksualitet hverken fri eller vakker. Men ekkel, og skummel. Særlig for kvinner hvor fåtallet ikke allerede har erfaringer med grenseoverskridende adferd fra sånne som deg.

Anonymkode: 395b1...9ff

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Gjenferdet said:

Jeg var innlagt på psykiatrisk.

Jeg kom i snakk med en fyr. Dumme, naive og lettlurte meg. Jeg skulle ha holdt meg langt unna, det ser jeg i etterkant, for det endte opp med å bli langt mer traumatisk enn jeg noensinne kunne ha forestilt meg på forhånd. Han virket jo så uskyldig.

Vi snakket om mye forskjellig over et par timer, og TV-en stod på i bakgrunnen. Han var også pasient, og vi oppholdt oss på et trygt sted. Jeg trodde jeg var trygg. Han hørte til på en annen avdeling. Det ble kveld og han ble jaget ut av avdelingen for natta. Jeg var glovarm, og stakk med han ut for å ta luft før jeg skulle legge meg.

Plutselig begynner han å legge an på meg. Han kommer med seksualiserte uttalelser, og sier at han er forelsket i meg. Han gjør en brå bevegelse rett mot meg, og jeg går inn i en ekstrem skrekktilstand. Det er mørkt, jeg er alene, det er midt på natta. Jeg skulle bare få luft, men det ender med at jeg tror at jeg skal dø og at han skal voldta meg.

Hvorfor det? Jo, blant annet fordi jeg var tidlig i 20 årene, og han over 50 år. Fordi han var eldre, større, sterkere, og lett kunne ha gjort meg noe om det var det han var ute etter. Fordi jeg var ung, tynn og sped, lett å utnytte, fysisk svak, tidligere traumeutsatt, elendig på å sette grenser, uten seksuell erfaring - og det utnyttet han til å sette en skikkelig støkk i meg, til å misbruke sin maktposisjon (som eldre) og legge an på meg, jeg som ikke var interessert i han, jeg som bare var en ung og naiv jente som ikke hadde hatt noe å stille opp med om han faktisk hadde ville skade meg.

Heldigvis begikk han ikke overgrep eller voldtekt, og det skjedde ikke noe kriminelt, men han sådde virkelig angst i meg, og hendelsen er enda lagret i kroppen, og jeg går helt i panikkmodus innvendig om noen av det motsatte kjønn bare prøver seg - fordi det kunne ha gått så grenseløst galt den gang, og jeg hadde vært helt fucked. Unge mennesker er gjerne lette å lure, lette å manipulere, lette å styre, lette å overkjøre, lette å invadere, og ikke minst har de mindre erfaring med sex og grenser. De har ingenting å stille opp med mot eldre menn som ikke har gode hensikter.

Når folk kaller eldre menn som sikler etter unge jenter for en gammel gris er det for en grunn. Det er fordi det kan oppleves svært traumatisk og truende å bli satt i en situasjon hvor man kanskje heller ikke klarer å komme seg unna fordi mannen er sterkere, større, mer erfaren og automatisk vil ha et overtak i situasjonen. Hold deg unna unge jenter med mindre de tydelig gir uttrykk for at de er interessert i noe mer enn en vanlig samtale.

Hadde det vært mindre traumatisk dersom han var 25-30? Yngre menn har gjerne høyere libido og er sterkere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Menn synes det er ekkelt om overvektige, høye og uattraktive damer prøver seg. Burde de bli beskyttet mot det? Byrde noen sette opp regler som bestemmer hvem som har lov til å vise interesse for hvem?

Anonymkode: 5c1af...392

Nei men ikke klag når folk synes det er ekkelt at du prøver deg. 

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis jeg finner ett eneste eksempel på ei ung kvinne som liker menn i 40 års alder +, så ikke bare undergraver det din påstand, det gjør at du da har pålagt andre unge kvinner din seksualitet.

Skal vi se her hva professor Google har å si om saken...

https://www.vi.no/familie/derfor-dater-yngre-kvinner-eldre-menn/70077064

https://www.erlik.no/disse-parene-gir-blaffen-i-aldersforskjellen/

Oi da... 😳

Anonymkode: 8a541...0fa

Brur meg lite om fasiter på google. Hadde en ekkel gubbe på 50 prøvd å flørte med meg så hadde han fått høre det. Alle vet at folk har forskjellige preferanser, noen kvinner liker eldre menn. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med TS i at det er ikke greit med hets. Det er aldri det, uansett hvor provosert man blir. Å slenge nedverdigelser om utseende er så typisk. Og stygt. Det handler ikke om hvordan man ser ut! Det handler om hva som foregår i hodet. Og ikke minst, hva som blir sagt og gjort.

Jeg har reagert når voksne menn syns at det er greit å skrive om lyster rettet mot jenter under 20. La ihvertfall folk bli voksne, barn og tenåringer bør slippe å forholde seg til voksne menn på den måten. 

Greia er at vi alle har illusjoner om at de eldre skal være klokere, mer beskyttende og mer omtenksomme samt mer omsorgsfulle enn yngre. Vi vil føle oss trygge på de eldre, og kunne stole på at de ikke misbruker tillit, trakkaserer eller utsetter oss for ubehageligheter. Eldre skal være snille. Altså, sånn enkelt sagt, så er det det en forventer. Jeg blir selv mye mer rystet hvis eldre oppfører seg dårlig, enn yngre. De bør skjønne bedre.

Men, de gjør faktisk ikke alltid det. Hører mange eldre si at de ikke har blitt eldre i hodet, kun ytre sett. Vi tar jo ikke det helt innover oss som yngre. Bare de eldre vet hva man mener med det. 

Det en kan kreve at eldre faktisk gjør, er å tenke tilbake på hvordan det FAKTISK var å være ung og sårbar. En må forvente at eldre som *har erfaring* tar hensyn, viser omtanke og behandler unge som de mer sårbare vesener de er. Det er ikke mye å forlange! 

Men så er det jo faktisk sånn at når man er over 20, så er man voksen. Det vil ikke si at eldre skal tro det er fritt frem å prøve seg. De er fremdeles mye eldre ( som TS) og er mer ansvarlige fordi det er veldig skjev maktbalanse. 

Det går an å svare saklig og ordentlig som flere her har gjort, og ikke hetse hvis noen skriver noe for å betro seg. En trenger ikke se i svart fordi det er en mann. En kommer lettere fram om en forklarer og er saklig. Vi blir dessillusjonerte etterhvert. Det hører med til det å bli voksen. Jeg bør kanskje bruke et annet ord enn desillusjonert iom at det er negativt ladet, men finner ikke annet ord. Regner med at dere forstår.

Tilslutt vil jeg bare si at jeg kjenner tre par hvor det er stor aldersforskjell. Det er yngre som liker eldre, om de har daddyissues eller ikke! Det spiller ingen rolle så lenge de har et godt forhold. Så syns i samme slengen at en må slutte å hetse de med aldersforskjell også..

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er da lov å ha lyst på både unge menn og unge kvinner, uansett alder på den som får lyst. Det finnes eldre kvinner som har lyst på unge menn, og disse unge mennene elsker oppmerksomheten de får og hopper gjerne til køys m modne kvinner.

Som 20- åring fantaserte jeg ofte om menn som var dobbelt så gammel som meg, og hadde gjerne blitt sammen m en eldre mann, så lenge han respektere meg og behandlet meg som et likeverdig individ og ikke bare en sexy ung blondine. 

MEN! Det er mange som ikke føler det slikt, og som ønsker en partner som er jevngammel. Se det an mener jeg, fang opp interessen til jenta, og så slå til, dersom det er jevnbyrdes interesse 😉

Anonymkode: a440c...c61

Om jeg ikke tar feil, men ts er samme som har skrevet om dette i flere tråder, så er han rundt 70 år. Ikke dobbelt så gammel som jenter på 20 år, men betydelig mer. 

Anonymkode: 70a78...b59

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milky skrev (33 minutter siden):

Alle vet at folk har forskjellige preferanser, noen kvinner liker eldre menn. 

Nei, påstanden din var at det var feil å påføre andre sin egen seksualitet, noen setninger fra påstanden at alle unge kvinner hadde samme seksualitet som deg derfor er det ingen unge kvinner som ønsker noe seksuelt med menn på over 40 år.

Men kanskje du vet bedre nå, hva vet jeg.

Anonymkode: 8a541...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

GudSelv skrev (40 minutter siden):

Hadde det vært mindre traumatisk dersom han var 25-30? Yngre menn har gjerne høyere libido og er sterkere.

Det var nettopp det jeg også reagerte på, ja. Hele innlegget bygger på en mann som oppførte seg langt over streken. Det hadde vært langt over streken uavhengig av alder på mannen. Derfor var det ikke alderen som var problemet, men oppførselen.

Anonymkode: 8a541...0fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei, påstanden din var at det var feil å påføre andre sin egen seksualitet, noen setninger fra påstanden at alle unge kvinner hadde samme seksualitet som deg derfor er det ingen unge kvinner som ønsker noe seksuelt med menn på over 40 år.

Men kanskje du vet bedre nå, hva vet jeg.

Anonymkode: 8a541...0fa

Det er faktisk feil å påføre sin seksualitet på andre! Eller får gubben lov å prøve seg på 10 åringer også? Å påføre sin seksualitet på andre er ikke en menneskerettighet vettu. Hadde en 50 år gammel gris prøvd seg på meg så hadde han fått en i trynet! Kunne vært faren min

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke hva jeg kaller en gris. Du er det jeg kaller En kåt gammel gris!

Anonymkode: ed8eb...2a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

En del av dere kvinner her inne må skjerpe dere med språkbruken deres. Flere av dere oppfører dere rett og slett dårlig her inne. Slutt med å påføre skam over eldre menns seksualitet og nedverdigende sammenligninger med griser og andre dyr, det er unødvendig og frekt! Det er også upassende å gjøre narr av andres kropp her inne, ikke rart barn mobber når man ser på hvordan dere oppfører dere her inne! Jeg har blitt kalt både "hengeballe" og "stinkeballe" her inne, og det er fullstendig uakseptabelt, bare fordi jeg som en godt voksen mann kunne tenkt meg å ha sex med en kvinne tidlig i 20-årene. Jeg går ikke rundt og kaller eldre kvinner som vil ha en yngre mann for grisepurke, hengepupper, osv. Skjerp dere dere som dette gjelder! Mobbing og uthenging av andre mennesker er aldri greit.

Anonymkode: ffdea...d5d

Hvis du ikke vil bli kalt en "gris", så slutt å oppføre deg som en! Det handler ikke om din seksualitet og dine preferanser for (mye) yngre kvinner, men måten du gir uttrykk for det på og måten du oppfører deg på. Mannsgriser kommer i alle aldre. Du har i denne og flere tidligere tråder  (hvis du er den både jeg og flere andre her tror) fått forklart årsakene til at det ofte oppleves svært ubehangelig for unge kvinner å bli antastet av (mye) eldre menn. Jeg oppfatter at du og flere liker å tro at  yngre kvinner egentlig vil ha en "eldre og erfaren mann" - og de finnes nok, selv om jeg tror at den grensa går et sted i 40-årsalderen hvis vi snakker om unge kvinner/jenter rundt 20 - men tror du disse vil respondere positivt på det som oppleves som ubehagelig og uønsket oppmerksomhet og trakassering? 

Til slutt så tror jeg kanskje ikke at Kvinneguiden er rett sted dersom du ønsker forståelse og aksept for at du ønsker å ha sex med mye yngre kvinner. Vi voksne kvinner har i ung alder opplevd for mye negativt fra slike som deg til at vi har det.

Anonymkode: 0b769...6a8

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...