Gå til innhold

Er dette et bra kjøp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tror det er ett godt kjøp. Den der bruker nok heller ikke mye drivstoff. Lav kilometer stand er også ett stort pluss. Du kan jo prøve å få den for 80 eller 85? 

Anonymkode: 91066...bf1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et helt utrolig dårlig kjøp. Bilen er 16 år gammel, og gjennomsnittlig vrakalder for biler i Norge er 18 år. Du vil få et vannvittig verditap på en veldig gammel bil. I tillegg stemmer det ikke at bilen har lavt drivstoffforbruk, det er heller motsatt. I tillegg har den dårlig sikkerhet. Det at bilen har lav km teller ikke når den er så gammel til den prisen. Styr unna! Trenger du firehjulstrekk er utvalget snevert, men klarer du deg uten må du heller gå for en Toyota Auris!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aldri i livet om jeg hadde betalt 90 000 for en 16 år gammel bil. Forrige bilen min var fra 2005 og den holdt i 14 år, ble for dyrt å fikse på den etterhvert. 

Anonymkode: aa06d...011

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som svarer må ta med i betraktningen at dette er Nord- Norge. Det virker som at biler er nesten 20 000 kr dyrere her enn i sør! Eksempel to nesten identiske biler solgt henholdsvis nord og sør

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=212964209

https://www.bnh.no/bruktbil/156914564?market=car-used-sale

Mens jeg har dere her, er den øverste noe dere vil anbefale?

Anonymkode: 94d88...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Doppler skrev (30 minutter siden):

Det er et helt utrolig dårlig kjøp. Bilen er 16 år gammel, og gjennomsnittlig vrakalder for biler i Norge er 18 år. Du vil få et vannvittig verditap på en veldig gammel bil. I tillegg stemmer det ikke at bilen har lavt drivstoffforbruk, det er heller motsatt. I tillegg har den dårlig sikkerhet. Det at bilen har lav km teller ikke når den er så gammel til den prisen. Styr unna! Trenger du firehjulstrekk er utvalget snevert, men klarer du deg uten må du heller gå for en Toyota Auris!

Tusen takk for svar. Visste ikke at vrakalder i snitt er 18 år 😐

Hva legger du i dårlig sikkerhet?

Jeg må ha firehjulstrekk og automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er fersking på biljakt og fikk veldig mye god hjelp her sist jeg spurte. Så prøver meg igjen; hva tror dere om denne bilen? Hvor mye bør jeg få til å prute?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=204340740

Nei, det der er ikke noe å satse på.

Siden du er fersking, så skal du få et godt tips som sparer deg for penger og masse stress.

Når du søker etter biler på FINN, så søk bare hos merkeforhandlere.

GLEM de to kategoriene

1) Privat

2) Annet bilutsalg

Så når du har sett på hva "Merkeforhandlere" tilbyr og KUN den kategorien, så ser du om det finnes noen aktuelle biler. Så neste steg er å lese tilbakemeldingene fra tidligere kunder på Google og Facebook. Hvilket score har merkeforhandleren? De fleste har 4,0 ut av 5,0 eller høyere og det er ganske greit. Jo høyere score, jo bedre og selvsagt - jo flere tilbakemeldinger, jo bedre. 

Høy score med mange tilbakemeldinger er "eliten" og det mest optimale, så "går du nedover", men ikke mye. 

Du kan jo sjekke hva de du legger ut link av har i score, så ser du. 

Anonymkode: 4d3f8...71e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liana er en helt kurant bil, men det der er altfor dyrt.

Anonymkode: b500b...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

https://www.finn.no/212314357

Den første du la ut er ikke verdt prisen. 
Denne er bedre. Suzuki er gode biler og har fordelen med 4hjulstrekk. De bruker litt bensin, men ikke mer enn andre bensinbiler. Kjøper du av merkeforhandler betaler du mer. Mange vet å lokke kundene for penger og tar langt over hva en bruktbil er verdt. 

Anonymkode: 1ca74...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...