Gå til innhold

Charter-Svein var blant demonstrantene som brant munnbindene sine utenfor stortinget i dag.


NorthernLight

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Lawyam said:

Kontroll på smitte. 

Virus er virus. Man må leve med det og ha vanlige smittevernregler og oppgradere helsevesenet. Ikke ta rettighetene ifra folk.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

freesummer skrev (7 timer siden):

Det er ikke dokumentert at munnbind virker mot virus. Alle blir tvunget til å bruke det, selv man mange kanskje ikke har helse til det. Man kan velge selv. Munnbind eller ikke munnbind. Å bruke munnbind er mer symbolsk, å vise at man følger myndighetene.

Smitte skjer gjennom spyttpartikler/dråpesmitte. Da er det en fordel å bruke munnbind så folk ikke får korona ved å snakke med en smittet person.  Så med maske så snakker vi mindre med hverandre. Mindre snakking er lik mindre smitte. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Pipaluk said:

Smitte skjer gjennom spyttpartikler/dråpesmitte. Da er det en fordel å bruke munnbind så folk ikke får korona ved å snakke med en smittet person.  Så med maske så snakker vi mindre med hverandre. Mindre snakking er lik mindre smitte. 

Hvordan har da mennesker klart seg før- å snakke med andre mennesker uten munnbind- uten å bli innlagt på sykehus etterpå?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (På 11.4.2021 den 13.38):

helt enig..munnbind er litt falsk trygghet blitt.  jeg skjønner heller ikke hvorfor vi bruker munnbind...jo noen sier det beskytter mot smitte...men er du smitta så kan du ikke møte noen med munnbind en gang selv med 5 m avstand. 

Du bruker ikke munnbind for å beskytte deg selv. Du bruker munnbind for å beskytte andre, forstår du.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (7 minutter siden):

Du bruker ikke munnbind for å beskytte deg selv. Du bruker munnbind for å beskytte andre, forstår du.

Mot hva når man ikke er forkjøla? De som har symptomer på luftveis problemer er smart at de bruker for å beskytte andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (34 minutter siden):

Mot hva når man ikke er forkjøla? De som har symptomer på luftveis problemer er smart at de bruker for å beskytte andre

Covid-19 er ikke en forkjølelse. Har man luftveissymptomer, holde en seg hjemme. Så enkelt er det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Honey Dew skrev (33 minutter siden):

Covid-19 er ikke en forkjølelse. Har man luftveissymptomer, holde en seg hjemme. Så enkelt er det.

Ok frue

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

freesummer skrev (3 timer siden):

Hvordan har da mennesker klart seg før- å snakke med andre mennesker uten munnbind- uten å bli innlagt på sykehus etterpå?

Da var det ikke corona kanskje? Poenget er at Corona smitter raskere enn vanlig forkjølelse, og får større konsekvenser. 
 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen
freesummer skrev (På 18.4.2021 den 23.07):

Ja manglende ytringsfrihet, iallefall fordømmelse hvis man mener noe annet. Det er jo demonstrasjonen og det charter svein gjorde bevis på- han ble skrevet stygt om og venner(nå tidligere venner) skrev offentlig at de ikke ville være venn med han lenger

Du ser ikke for deg at en annen type demonstrasjon ville gitt en annen reaksjon?

Se for deg 200 mennesker som står tett i tett, brenner munnbind, og avslutter med en gruppeklem.  Dette var den demonstrasjonen det ble reagert på.

Så ser du for deg 200 mennesker som står med god avstand, eventuelt med munnbind på, som demonstrerer mot andre inngripende tiltak som går ut over arbeidsplasser og bevegelsesfrihet.

Ser du forskjellen?

Den gjennomførte demonstrasjonen  var som skapt for å provosere, for å skape sterke motreaksjoner.  Men nå er det slik at det er ikke alltid den som skriker høyest som blir hørt.  Hvis man skriker for høyt blir det et fokus på handlingene demonstrantene gjør, ikke på budskapet de vil få frem.
Slik var det på denne demonstrasjonen også.  Fokuset ble på oppførselen til demonstrantene, budskapet kom i siste rekke.
Demonstrantene ble sett, ikke hørt.

Det andre alternativet viser respekt for situasjonen, og de viser at de tar sitt ansvar for å unngå smittespredning på alvor, selv om de er uenige i tiltakene.
Hvis demonstrantene hadde valgt dette alternativet hadde budskapet vært i fokus.
De hadde kanskje ikke blitt sett like godt, men de hadde blitt hørt, og flere ville lyttet.


Jeg er 99.9 % sikker på at de ikke ville møtt like stor fordømmelse for meningene sine hvis de hadde gått for alternativ 2.

 

Endret av Sprettballen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Sprettballen said:

Du ser ikke for deg at en annen type demonstrasjon ville gitt en annen reaksjon?

Se for deg 200 mennesker som står tett i tett, brenner munnbind, og avslutter med en gruppeklem.  Dette var den demonstrasjonen det ble reagert på.

Så ser du for deg 200 mennesker som står med god avstand, eventuelt med munnbind på, som demonstrerer mot andre inngripende tiltak som går ut over arbeidsplasser og bevegelsesfrihet.

Ser du forskjellen?

Den gjennomførte demonstrasjonen  var som skapt for å provosere, for å skape sterke motreaksjoner.  Men nå er det slik at det er ikke alltid den som skriker høyest som blir hørt.  Hvis man skriker for høyt blir det et fokus på handlingene demonstrantene gjør, ikke på budskapet de vil få frem.
Slik var det på denne demonstrasjonen også.  Fokuset ble på oppførselen til demonstrantene, budskapet kom i siste rekke.
Demonstrantene ble sett, ikke hørt.

Det andre alternativet viser respekt for situasjonen, og de viser at de tar sitt ansvar for å unngå smittespredning på alvor, selv om de er uenige i tiltakene.
Hvis demonstrantene hadde valgt dette alternativet hadde budskapet vært i fokus.
De hadde kanskje ikke blitt sett like godt, men de hadde blitt hørt, og flere ville lyttet.


Jeg er 99.9 % sikker på at de ikke ville møtt like stor fordømmelse for meningene sine hvis de hadde gått for alternativ 2.

 

Det var jo litt av poenget. Å vise at man ikke godtar alt som blir påbudt og såkalte regler som ikke følger grunnloven. Man vil være fri til å bestemme selv om man vil bruke munnbind eller ikke.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen
freesummer skrev (6 minutter siden):

Det var jo litt av poenget. Å vise at man ikke godtar alt som blir påbudt og såkalte regler som ikke følger grunnloven. Man vil være fri til å bestemme selv om man vil bruke munnbind eller ikke.

Og det kunne de ikke vist på noen annen måte enn å stå som sild i tønne,  og ha en gigantisk gruppeklem?

Og kunne de ikke uten problemer ha kastet munnbindene sine på bålet uten å klynge seg sammen foran bålpannen?

 

Min mening er at et eventuelt budskap druknet i all støyen rundt den bevisst provoserende "koreografien", og at budskapet hadde kommet bedre frem med en annen fremgangsmåte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Sprettballen said:

Og det kunne de ikke vist på noen annen måte enn å stå som sild i tønne,  og ha en gigantisk gruppeklem?

Og kunne de ikke uten problemer ha kastet munnbindene sine på bålet uten å klynge seg sammen foran bålpannen?

 

Min mening er at et eventuelt budskap druknet i all støyen rundt den bevisst provoserende "koreografien", og at budskapet hadde kommet bedre frem med en annen fremgangsmåte. 

 

Alle de som ikke har blitt særlig syke av viruset- hvordan tror du det kan ha seg?

De aller fleste har en viss immunitet fra andre lignende koronavirus.

Jeg tror ikke de som klemte hverandre var syke. Da hadde de nok ikke gjort det. Uansett virus. Influensa, forkjølelse osv. Men det hjelper ikke med rolige protester heller. Derfor blir folk frustrerte, og man tyr til mer "ekstreme" virkemidler. Myndighetene hører ikke på folket.  Står alle med munnbind så viser man jo at man ikke har så mye imot dette påbudet? Man har noe imot dette påbudet- dermed bruker man det ikke der. Dermed ordet demonstrasjon/protest mot dette.

Og når det ble kriminelt å klemme?

Endret av freesummer
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sprettballen skrev (13 timer siden):

Og det kunne de ikke vist på noen annen måte enn å stå som sild i tønne,  og ha en gigantisk gruppeklem?

Og kunne de ikke uten problemer ha kastet munnbindene sine på bålet uten å klynge seg sammen foran bålpannen?

 

Min mening er at et eventuelt budskap druknet i all støyen rundt den bevisst provoserende "koreografien", og at budskapet hadde kommet bedre frem med en annen fremgangsmåte. 

 

Hvor mange døde av de nå da?? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotgjenger skrev (På 11.4.2021 den 0.34):

Ble litt skuffa.... Liker Svein så godt💙.

Du trenger da ikke å slutte å like ham heller. Han er en fri sjel, det er det folk liker med ham. Nå var det uheldig for ham at han etter manges mening tråkket rett i salaten med koronademonstrasjonen, men han er da fortsatt den samme?

Hilsen meg som ikke engang har sett Charterfeber, men syns det er viktig med friske meninger og ytringsfrihet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

student86 skrev (1 minutt siden):

Du trenger da ikke å slutte å like ham heller. Han er en fri sjel, det er det folk liker med ham. Nå var det uheldig for ham at han etter manges mening tråkket rett i salaten med koronademonstrasjonen, men han er da fortsatt den samme?

Hilsen meg som ikke engang har sett Charterfeber, men syns det er viktig med friske meninger og ytringsfrihet

Har da ikke sagt at jeg ikke liker han lenger? Mente det jeg skrev, at jeg ble litt skuffa ettersom jeg liker han (altså nåtiddform).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fotgjenger skrev (10 minutter siden):

Har da ikke sagt at jeg ikke liker han lenger? Mente det jeg skrev, at jeg ble litt skuffa ettersom jeg liker han (altså nåtiddform).

Mente det ikke frekt på noen måte, og jeg så at du skrev i presens. Men veien har vært kort for andre fra å like ham til å mislike ham, så det var ikke kun beregnet på deg at jeg skrev det. Det er flere som leser her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hlidskjalf skrev (På 21.4.2021 den 22.09):

Charter Svein overrasker positivt. La oss håpe flere vil følge etter.

At det var, sa du? 🤣🤣🤣🤣🤣

F24CE763-2380-44FF-85F0-49D658E635FD.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
hlidskjalf skrev (På 21.4.2021 den 22.09):

Charter Svein overrasker positivt. La oss håpe flere vil følge etter.

Hadde gjerne tatt en korona - kaffe med ham, om han var i min by 😛  Tror han hadde vært interessant å ta en prat med, uten kamera rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...