Gå til innhold

Charter-Svein var blant demonstrantene som brant munnbindene sine utenfor stortinget i dag.


NorthernLight

Anbefalte innlegg

Den Sagnsomsuste skrev (14 minutter siden):

Skal vi liksom fly i flint? 

Charter-Svein er og blir Charter-Svein. Liker at han gjør litt leven ut av seg. At folk faktisk står litt opp for noe er forfriskende i en tid hvor altfor mange opptrer som bjellesauer.

De eneste som opptrer som bjellesauer er den gjengen der.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår ikke den motstanden mot munnbind. Og jeg er kritisk til flere av tiltakene også. Men munnbind? Det er da et så lite enkelt tiltak, putte et lite stykke tøy eller kunststoff over ansiktet. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnfrakk skrev (Akkurat nå):

Forstår ikke den motstanden mot munnbind. Og jeg er kritisk til flere av tiltakene også. Men munnbind? Det er da et så lite enkelt tiltak, putte et lite stykke tøy eller kunststoff over ansiktet. 

Enig i det, veldig underlig akkurat det... 🤔

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (7 minutter siden):

Ikke mye å le av når det gjelder denne pandemien. Men nå måtte jeg le. Gruppeklem faktisk😂

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Ikke mye å le av når det gjelder denne pandemien. Men nå måtte jeg le. Gruppeklem faktisk😂

Ja det er helt utrolig.... at det er mulig ... Er ikke den smarteste gjengen det der... :) 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så er de som leder an konspirasjoner gjerne smarte intelligente mennesker. De er ofte flinke til å virke overbevisende. Så de som ikke er fullt så smarte, og de som vil ha tilhørighet til noen/et miljø, og de som er redde for å bli lurt, de blir tilhengere. 

Jeg er helt for at folk reagerer og demonstrerer, men å gjøre det når de kan sette liv i fare, syns jeg er trist. De VET jo at mange blir veldig syke av dette, at man trenger kapasitet på sykehus og at noen dør av covid.  Merkelig at de er så barnslige og hensynsløse. Selv om bare var ca 200, så kan de smitte mange om de har viruset. Menmen, deres rett. Svein dummer seg alltid ut. Han klarer å gjøre litt godt inntrykk før han driter seg ut igjen. Sånn har han vært så lenge jeg har visst om han. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NorthernLight skrev (Akkurat nå):

Ja det er helt utrolig.... at det er mulig ... Er ikke den smarteste gjengen det der... :) 

Utrolig er det rette ordet:) Så på den ene videoen fra demonstrasjonen fra Oslo. Der demonstrantene oppfordret andre som gikk forbi, om å fjerne munnbindet de gikk med. 🙈🙈

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (35 minutter siden):

Rimelig idiotisk å stå tett i tett i en pandemi og brenne munnbind. 

Jeg er enig at dette er helt idotisk oppførsel av en medieprofil.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (11 minutter siden):

Utrolig er det rette ordet:) Så på den ene videoen fra demonstrasjonen fra Oslo. Der demonstrantene oppfordret andre som gikk forbi, om å fjerne munnbindet de gikk med. 🙈🙈

Har du lenke til videoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (54 minutter siden):

Joda, men idioter er det flust av. Husker jo godt BLM- demoen ifjor sommer, det ble ingen smittetsunami selv av den. 

Altså forstå meg rett, du vil ikke se meg i en slik demo, men jeg syntes motkulturelle stemmer er på sin plass nå (hvor mye frihetsberøvelse skal vi egentlig finne oss i ?). Formatet er imidlertid ganske lite gjennomtenkt.

Ikke så rart at det ikke ble mer smitte etter BLM i fjor... Vi hadde slått ned smitten til et veldig lavt nivå. Hvordan smittes når det knapt er smitte... Nå derimot sier det seg selv at det er dumt og stå tett i tett. Men de står i friluft i hvert fall og er mest bekymringsfullt er hvordan disse folka er resten av tiden siden  de er sånn i mot tiltakene. Hvis man er imot inngripende tiltak er det relativt korttenkt og bidra aktivt til at tiltakene beholdes. Munnbind må tross alt være noe av de minst inngripende tiltakene vi har. Hvis man må trosse de mest grunnleggende smittevernsregler er det ikke rart at vi har inngripende tiltak i månedsvis. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NorthernLight skrev (1 time siden):

Rimelig idiotisk å stå tett i tett i en pandemi og brenne munnbind. 

Ja er det mulig.... og skuffende og se Charter Svein der. Nå er han jo godt opp i åra og ikke sikkert han hadde tålt smitten så bra. Samme alder som Corona fornekteren som døde av Corona. (Og Kari Jaquesson er vel også rundt den alderen. Så ikke hun der da men vet jo hva hun står for) For en idiotisk oppførsel av  folk mens sykehusene i Oslo er fulle ,og leger og intensiv sykepleiere jobber natt og dag på spreng  for og redde folk som sakte kveles. Og sykehusene må tilkalle hjelp fra Bergen osv. og der står fornektere og bagatelliseringsfolk og driter seg ut. «Nei vi er imot munnbind så de brenner vi opp» .Patetisk . Hvor lavt kan man synke...og boikotte grunnleggende smittevernsregler er så idiotisk at jeg har ikke ord. Det er tross alt det eneste som kan forebygge de mer inngripende tiltakene.

Endret av J.E
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (16 timer siden):

Skal vi liksom fly i flint? 

Charter-Svein er og blir Charter-Svein. Liker at han gjør litt leven ut av seg. At folk faktisk står litt opp for noe er forfriskende i en tid hvor altfor mange opptrer som bjellesauer.

At Charter Svein gjør leven ut seg har jeg alltid likt. Men der forsvant sansen for han gitt....  «Sauer» er bra, det er fornektere og bagatelliseringsfolk som vedlikeholder tiltakene. Det er de som egentlig kjører økonomien i dass ved og vedlikeholde tiltak  og bidrar til og gjøre folk alvorlige syke og fylle opp sykehusene. Ved at alle kunne følge grunnleggende smittevernsreglene hadde vi kommet langt for og slippe inngripende tiltak. Men noen er korttenkte nok til og motsetter seg dette fordi « de kan tenke selv». I andre land hvor befolkningen kan klare og respektere grunnleggene smittevernsregler går livet og økonomien omtrent som normalt.

Endret av J.E
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kunne jo prøvd å ha et lungesykt barn som må leve i isolasjon pga Corona. Spørs om de hadde brent munnbind da, hvis de forsto at Corona kan ta livet av dette barnet. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresskari skrev (1 time siden):

Finnes det en tid bjellesau mentaliteten virkelig kommer til sin rett så er det jo nå.. Vi trenger jo at alle jobber mot samme mål slik at vi fortere kan gjennåpne..

Ja vi trenger virkelig en stor flokk « sauer» nå. Hvis mange skulle tillate seg denne patetiske oppførselen som dette  blir gjenåpningen i Oslo katastrofalt forsinket og sommeren ødelagt for alle som bor her pluss at det blir mange kritiske syke mennesker. 

Endret av J.E
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes det er tøft av Svein jeg. Han mister sikkert jobber og mye annet men han står for noe han tror på. De var 200 i demonstrasjon mot 15.000 i BLM demonstrasjonen i fjor som var politisk korrekt. Det er mange som ikke har tro på munnbind for avstand betyr mest. Og de med munnbind bryr seg ikke om avstand og munnbindene er skikkelig velbrukte 😅 Hvorfor har ikke smitten gått ned etter man begynte med munnbind? Jeg personlig holder mange meters avstand og ser hvordan de med munnbind står og går i klynger, gjerne med munnbindet på haka eller hengende fra øret 😊

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Sagnsomsuste skrev (2 timer siden):

Joda, men idioter er det flust av. Husker jo godt BLM- demoen ifjor sommer, det ble ingen smittetsunami selv av den. 

Altså forstå meg rett, du vil ikke se meg i en slik demo, men jeg syntes motkulturelle stemmer er på sin plass nå (hvor mye frihetsberøvelse skal vi egentlig finne oss i ?). Formatet er imidlertid ganske lite gjennomtenkt.

Nå skal det sies at flertallet i BLM-demoen hadde på munnbind. I tillegg sto man spredt og i kohorter, og det ble delt ut antibac til alle som ville ha. Antivaxerne går derimot aktivt inn for å drite i smittevern, blant annet ved å gruppeklemme.

Justlooking skrev (7 minutter siden):

Synes det er tøft av Svein jeg. Han mister sikkert jobber og mye annet men han står for noe han tror på. De var 200 i demonstrasjon mot 15.000 i BLM demonstrasjonen i fjor som var politisk korrekt. Det er mange som ikke har tro på munnbind for avstand betyr mest. Og de med munnbind bryr seg ikke om avstand og munnbindene er skikkelig velbrukte 😅 Hvorfor har ikke smitten gått ned etter man begynte med munnbind? Jeg personlig holder mange meters avstand og ser hvordan de med munnbind står og går i klynger, gjerne med munnbindet på haka eller hengende fra øret 😊

Hvorfor er det relevant at BLM-demoen var "politisk korrekt"? Der brukte folk munnbind og sto i kohorter. I dagens anti-vitenskap-demo arrangerte de gruppeklemmer i tillegg til å nekte å bruke maske, så teorien din om at de som bruker munnbind "står i klynger" mens de som ikke bruker munnbind holder avstand faller jo på sin egen urimelighet. Charter-Svein "står for noe han tror på" på en måte som potensielt vil gå utover uskyldige mennesker bare fordi han synes det er litt slitsomt å bruke munnbind på butikken. Patetisk. Jeg vil mye heller være "politisk korrekt" enn å være en egoistisk drittsekk, men hver sin lyst.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (10 minutter siden):

Synes det er tøft av Svein jeg. Han mister sikkert jobber og mye annet men han står for noe han tror på. De var 200 i demonstrasjon mot 15.000 i BLM demonstrasjonen i fjor som var politisk korrekt. Det er mange som ikke har tro på munnbind for avstand betyr mest. Og de med munnbind bryr seg ikke om avstand og munnbindene er skikkelig velbrukte 😅 Hvorfor har ikke smitten gått ned etter man begynte med munnbind? Jeg personlig holder mange meters avstand og ser hvordan de med munnbind står og går i klynger, gjerne med munnbindet på haka eller hengende fra øret 😊

Det er ikke plass til flere meter mellom hver og en person på kollektiv og i butikker osv. Derfor brukes den avstanden som man kan få til + munnbind. Med den tankegangen der blir vi aldri kvitt pandemien. Folk må kunne klare og uføre grunnleggende smittevern for og forebygge mer inngripende tiltak. Om folk bruker munnbind feil og ikke bytter ut, synd for de. Men de sprer i hvert fall ikke smitte med munnbind på. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

venus24 skrev (4 minutter siden):

Nå skal det sies at flertallet i BLM-demoen hadde på munnbind. I tillegg sto man spredt og i kohorter, og det ble delt ut antibac til alle som ville ha. Antivaxerne går derimot aktivt inn for å drite i smittevern, blant annet ved å gruppeklemme.

Hvorfor er det relevant at BLM-demoen var "politisk korrekt"? Der brukte folk munnbind og sto i kohorter. I dagens anti-vitenskap-demo arrangerte de gruppeklemmer i tillegg til å nekte å bruke maske, så teorien din om at de som bruker munnbind "står i klynger" mens de som ikke bruker munnbind holder avstand faller jo på sin egen urimelighet. Charter-Svein "står for noe han tror på" på en måte som potensielt vil gå utover uskyldige mennesker bare fordi han synes det er litt slitsomt å bruke munnbind på butikken. Patetisk. Jeg vil mye heller være "politisk korrekt" enn å være en egoistisk drittsekk, men hver sin lyst.

Helt enig det du skriver her. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...