Gå til innhold

Kjæresten min knekker spaghetti i to!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
19 hours ago, AnonymBruker said:

Dette irriterer meg så mye! Hvorfor ha spaghetti hvis du bare skal lemleste den?! Man skal ALDRI knekke spaghetti.

Hvis min italienske bestemor hadde sett dette...

Anonymkode: 7fba6...035

Selvfølgelig deler man den i to. Da blir det mye lettere å gafle i seg spaghettien :)

Endret av GudSelv
  • Liker 1
Skrevet
GudSelv skrev (2 timer siden):

Selvfølelig deler man den i to. Da blir det mye lettere å gafle i seg spaghettien :)

Som mange skriver, det er jo ikke lettere, snarere vanskeligere. Jeg gafler bokstavelig talt spagetti, dvs at jeg snurrer den på gaffel uten bruk av skje. Det blir bare tøys med korte spagettitråder. 

• Liker 4
Skrevet
Just now, Fabienne said:

Som mange skriver, det er jo ikke lettere, snarere vanskeligere. Jeg gafler bokstavelig talt spagetti, dvs at jeg snurrer den på gaffel uten bruk av skje. Det blir bare tøys med korte spagettitråder. 

Det stemmer ikke. Problemet med hele spaghettitråder er at de blir for lange når man skal snurrer rundt med gaflen, og drar med seg hele sulamitten. Derfor er halv lengde mye bedre 😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Klart man knekker den i to. Da slipper man kampen om å få den ned i gryten. Man vil jo at spagetti skal være like kokt i begge ender. 

Anonymkode: ead6e...c00

• Liker 1
Skrevet

Skal man spise spaghetti som spaghetti, så knekker man den ikke! Men, hvis man misbruker den til å dytte oppi en gryterett, da er det sikkert greit. Da er man jo allerede langt ute på jordet😁

• Liker 1
Skrevet

Hæ!? Så mange som knekker den... Hele poenget med spaghetti er jo å snurre den rundt gaffelen... Hvis det er viktig å kunne skuffe innpå raskest mulig så hvorfor ikke koke en annen type pasta da? 

Hvis mannen min hadde knekt spaghettien hadde jeg kokt den selv fra den gang, men han gjør ikke det, han er godt oppdratt 😁

• Liker 3
Skrevet (endret)
GudSelv skrev (5 timer siden):

Det stemmer ikke. Problemet med hele spaghettitråder er at de blir for lange når man skal snurrer rundt med gaflen, og drar med seg hele sulamitten. Derfor er halv lengde mye bedre 😉

Uenig.  

Her er en video som viser hvordan man spiser spagetti (hentet fra en annen spagettitråd):

Endret av Fabienne
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Ugresset skrev (På 11.4.2021 den 14.51):

Hæ!? Så mange som knekker den... Hele poenget med spaghetti er jo å snurre den rundt gaffelen... Hvis det er viktig å kunne skuffe innpå raskest mulig så hvorfor ikke koke en annen type pasta da? 

Hvis mannen min hadde knekt spaghettien hadde jeg kokt den selv fra den gang, men han gjør ikke det, han er godt oppdratt 😁

Hele poenget med spaghetti er vel å spise den. Og den smaker da helt likt om den er hel, delt i to eller tre. 

Anonymkode: 223b2...927

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er jo bare til å vente et par minutter, så siver resten av spaghettien ned. Går ganske raskt.

Men typisk norsk å skulle ha resultat med en gang, utålmodighet eksisterer ikke i Norge.

Italienere har i det minste lært seg å vente på noe godt.

Anonymkode: 41705...429

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Knekker den i to. Skjønner virkelg ikke at folk velger å være matsnobb for dette

Anonymkode: 9610c...982

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2021 den 13.53):

Dump han/henne!

Å knekke spaghetti er en dødssynd, og god nok dumpegrunn. Og jeg har også italiensk bestemor.

Anonymkode: b0174...b78

De åtte dødssynder? Hovmod, grådighet, begjær, misunnelse, fråtseri, vrede, latskap, knekke pasta. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg knekker spagettien i to og. skjønner ikke at folk skal reagere på absolutt ALT mulig. Begriper det ikke. Hva så liksom?  En kan vel leve fint med det ellers er det jo ikke håp.

Anonymkode: 1e411...88a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Leifr said:

De åtte dødssynder? Hovmod, grådighet, begjær, misunnelse, fråtseri, vrede, latskap, knekke pasta. 

😄

Anonymkode: 123f3...dbd

AnonymBruker
Skrevet

Dere som knekker i to for å ha det ned i panne, er dere litt inhabil?   Enten kjøper du en stor nok gryte ellers bruk litt tid slik du får alt ned i gryten.   Hvordan spiser dere spaghetti da? Deler i små biter og med skje? 

Grøss.  

Anonymkode: 60818...3fc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som knekker i to for å ha det ned i panne, er dere litt inhabil?   Enten kjøper du en stor nok gryte ellers bruk litt tid slik du får alt ned i gryten.   Hvordan spiser dere spaghetti da? Deler i små biter og med skje? 

Grøss.  

Anonymkode: 60818...3fc

Du vet ikke hva inhabil betyr tydeligvis....

Anonymkode: ccb17...50a

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Knekker den i to. Skjønner virkelg ikke at folk velger å være matsnobb for dette

Anonymkode: 9610c...982

Matsnobb? :skratte:

Endret av Brunhilde
Skrevet

Det går da utmerket fint å snurre spagettien på gaffelen selv om den er delt i to :jepp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det med å knekke spaghettien i to minner meg om folk som tviholder på skrivefeilene sine, "fordi jeg har jo alltid skrevet det slik og et oppslagsverk kommer aldri til å forandre meningene mine".

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det med å knekke spaghettien i to minner meg om folk som tviholder på skrivefeilene sine, "fordi jeg har jo alltid skrevet det slik og et oppslagsverk kommer aldri til å forandre meningene mine".

Det var en merkelig sammenligning.

Anonymkode: 123f3...dbd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...