esk Skrevet 10. april 2021 #1 Skrevet 10. april 2021 (endret) Man kan altså ikke kritisere denne fyren for det mye omtalte kattestuntet uten å bli stemplet som rasist. Og hvis man ikke er veganer og aldri har tråkket på en maur, kan man ikke uttale seg om dyremishandling, mener han. Han sier at det hele bare var et stunt og at katten kom uskadet fra det, men han har jo utsatt dette uskyldige vesenet for et traume. Jeg skjønner bare ikke hvorfor Ajkic ikke kan legge seg flat her og innrømme at det han gjorde ikke var OK? Klarer liksom ikke å ha respekt for mennesker som ikke behandler dyr med respekt, og som bortforklarer og blir grinete når de konfronteres. Hva mener dere om saken? Skjermbildet er hentet fra kommentarfeltet til en nyhetssak. Endret 10. april 2021 av esk 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #2 Skrevet 10. april 2021 Hva er konteksten? Anonymkode: b4c78...8bf 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #3 Skrevet 10. april 2021 Ja, men jeg tror han har rett. Anonymkode: 63c38...ed9 9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #4 Skrevet 10. april 2021 Så nå kan dere tenke på det i stedet for å dra rasismekortet-kortet. Anonymkode: 63c38...ed9 3
Gjest byråkrati Skrevet 10. april 2021 #5 Skrevet 10. april 2021 Ville sikkert gitt mer mening om man visste hvem fyren var og hva han hadde gjort
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #6 Skrevet 10. april 2021 Tv2, ikke NRK. Skal du ha med kilden så må den være riktig. Anonymkode: dd750...3ff 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #7 Skrevet 10. april 2021 Og hvorfor ble det kattestuntet dratt inn i en annen sak om han? Når man skal holde seg til konteksten... 🤔 er jo tydelig hvilken agenda mange av de har de som kritiserer han! hvorofr hellet ikke snakke om det han faktisk snakket om? og hvordan vet dere at det var en ekte katt? Det var et tv-stunt! Anonymkode: 9567c...3b7
esk Skrevet 10. april 2021 Forfatter #8 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, men jeg tror han har rett. Anonymkode: 63c38...ed9 På generelt grunnlag bør man jo beklage sånn oppførsel uansett, eller? Det finnes mye grums i kommentarfelt på Facebook og jeg tviler ikke på at enkelte der er ute etter å "ta" ham på alt mulig fordi de ikke liker innvandrere, men uansett hvor ekkelt det er, så unnskylder det faktisk ikke det han gjorde. Om han hadde lagt seg flat for det han gjorde, kunne han jo heller tatt et litt mer saklig oppgjør med rasismen etterpå. 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #9 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og hvorfor ble det kattestuntet dratt inn i en annen sak om han? Når man skal holde seg til konteksten... 🤔 er jo tydelig hvilken agenda mange av de har de som kritiserer han! hvorofr hellet ikke snakke om det han faktisk snakket om? og hvordan vet dere at det var en ekte katt? Det var et tv-stunt! Anonymkode: 9567c...3b7 https://www.bt.no/nyheter/utenriks/i/wd9bn/katteeieren-jeg-er-sjokkert Det var en ekte katt. Anonymkode: d2cc8...d16
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #10 Skrevet 10. april 2021 Her er klippet. Anonymkode: d2cc8...d16
esk Skrevet 10. april 2021 Forfatter #11 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og hvorfor ble det kattestuntet dratt inn i en annen sak om han? Når man skal holde seg til konteksten... 🤔 er jo tydelig hvilken agenda mange av de har de som kritiserer han! hvorofr hellet ikke snakke om det han faktisk snakket om? og hvordan vet dere at det var en ekte katt? Det var et tv-stunt! Anonymkode: 9567c...3b7 Om det ikke var en ekte katt kunne han jo bare sagt det. Jeg vet ikke hvorfor kattekastingen ble dratt inn, men han valgte å svare på det, og da må det være lov å diskutere det. Ajkics tilsynelatende problematiske holdninger må være lov å stille spørsmål ved selv om det finnes noen som gjør det kun fordi de har en viss agenda.
stan Skrevet 10. april 2021 #12 Skrevet 10. april 2021 esk skrev (16 minutter siden): Man kan altså ikke kritisere denne fyren for det mye omtalte kattestuntet uten å bli stemplet som rasist. Og hvis man ikke er veganer og aldri har tråkket på en maur, kan man ikke uttale seg om dyremishandling, mener han. Han sier at det hele bare var et stunt og at katten kom uskadet fra det, men han har jo utsatt dette uskyldige vesenet for et traume. Jeg skjønner bare ikke hvorfor Ajkic ikke kan legge seg flat her og innrømme at det han gjorde ikke var OK? Klarer liksom ikke å ha respekt for mennesker som ikke behandler dyr med respekt, og som bortforklarer og blir grinete når de konfronteres. Hva mener dere om saken? Skjermbildet er hentet fra kommentarfeltet til en NRK-sak. Leser du hva han skriver? Det er forskjell på mange og alle. Og at det er en del rasistiske kommentarer på nett er ikke noe nytt. Ellers bruker han det språklige virkemiddelet sarkasme, som han kjent for. Du framstår som veldig smart. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #13 Skrevet 10. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her er klippet. Anonymkode: d2cc8...d16 Den katten vrir seg ganske hysterisk i lufta, lurer på hvor den lander! Typisk egoister å ikke ta ansvar for det de har gjort og i stede finne feil i andre. Anonymkode: 01b3a...2c5 10
esk Skrevet 10. april 2021 Forfatter #14 Skrevet 10. april 2021 stan skrev (1 minutt siden): Leser du hva han skriver? Det er forskjell på mange og alle. Og at det er en del rasistiske kommentarer på nett er ikke noe nytt. Ellers bruker han det språklige virkemiddelet sarkasme, som han kjent for. Du framstår som veldig smart. Leser du hva jeg skriver? Det hadde vært på sin plass med en beklagelse uansett.
stan Skrevet 10. april 2021 #15 Skrevet 10. april 2021 esk skrev (3 minutter siden): Leser du hva jeg skriver? Det hadde vært på sin plass med en beklagelse uansett. Ja, jeg leste. Jeg mener du tar feil. Du må gjerne komme med en beklagelse.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #16 Skrevet 10. april 2021 Oj.. og jeg som likte den fyren så godt ( ja mediautgaven, kjenner han jo ikke) hva f har dette med rasisme å gjøre Anonymkode: 3bbb9...8d1 7
esk Skrevet 10. april 2021 Forfatter #17 Skrevet 10. april 2021 stan skrev (1 minutt siden): Ja, jeg leste. Jeg mener du tar feil. Du må gjerne komme med en beklagelse. Ellers takk.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #18 Skrevet 10. april 2021 Fordi han er innvandrer faktisk.. Aldri tenkt på han som noen annet enn erke-bergenser, selv om han har fakta på sin side for å argumentere hardt mot det. Men jeg skjønner ikke hvorfor man peser han sånn for en katt han kasta i 2007. At noen drar opp så gammel dritt har han all grunn til å bli sur for. Anonymkode: b08bf...ec9 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #19 Skrevet 10. april 2021 Han er og blir en dust, innvandrer eller ei. Anonymkode: 64e53...53e 9 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2021 #20 Skrevet 10. april 2021 Jeg hadde ikke fått med meg dette før nå, må si jeg mistet respekten for han, spesielt når han fortsatt tenker at det var greit å gjøre nå idag. Jeg er veganer og ikke rasist så ifølge han kan jeg få lov å uttale meg. Jeg tror nok ikke det at de som nevner det i kommentarfeltet fortsatt er rasister, heller at de er veldig glad i katter/dyr og vil belyse slike tema(Men det finnes jo alltid unntak så klart.) Jeg synes forøvrig (ja selv om jeg er veganer) at det «vegan kortet» er litt dumt å bruke, man dreper jo dyr for å få noe igjen for det(vi dreper denfor å få få mat, som er egositisk og vi kunne klart oss uten) MEN han tar en helt uskyldig katt og kaster den. Kanskje katten ikke fikk skader men katter blir ekstremt lett stresset og kan faktisk få traumer. Dette gjør han bare på gøy, han får ingenting igjen for det og det er en helt meningsløs handling, så jeg synes ikke det kortet relaterer seg så bra der. Anonymkode: d2cc8...d16 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå