Gå til innhold

Graviditetsdagboken til Godis

Godis

Anbefalte innlegg

Niny
Godis skrev (3 timer siden):

Føler meg litt alene om at det henger igjen også etter uke 12, blir kritisk til om jeg er pyse og føler feil, men heldigvis finnes det da altså flere som trenger ro og hvile for å holde kvalmen i sjakk.

Altså jeg er 19+6 idag og ikke mindre en 2 dager siden sist jeg spydde 🤷🏻‍♀️

Så du er nok ikke helt alene om at ting henger igjen etter uke 12 🙈 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godis
Atticmess skrev (2 timer siden):

Hvordan er formen om dagen, @Godis

Ikke mange dagene til enda en uke har passert nå 😁

Nei, snart er enda en uke overstått! Søndager er også et lite høydepunkt for meg, for på tidlig ultralyd lurte hun på om jeg kanskje er tre dager lenger på vei enn mine beregninger, så på søndager har jeg alltid i bakhodet at jeg kanskje går inn i ny uke allerede da 😄 Blir greit å få en termin å forholde seg til når det er tid for ultralyd. 

Så fremt jeg gjør omtrent ingen ting, så går det ganske greit med formen. Derfor er det minimalt med aktivitet her, men jeg tar heller rolige dager enn å bli dårlig. Ser mye på tv, og en gang i uka er jeg innom jobb for å holde meg litt oppdatert. Noen ganger innimellom stopper det innom litt besøk her, eller vi drar til foreldrene våre, og det er så mye formen holder til. Maks 😂  Heldigvis får jeg gjort litt smått husarbeid noen av dagene, så alt faller ikke på samboeren lengre. 

Apetitten på vanlig mat er ganske grei, jeg har ikke så alt for store problemer med å få i meg frokost, lunsj og mellommåltider. Men jeg har måttet innse at det ikke er noe poeng å prøve å finne, lage og spise middag. De gangene jeg kommer på noe er det for eksempel spagetti (må ha glutenfri) og knorr tomatsaus uten kjøtt. Og næringsinnhold i en slik middag blir dårligere enn grove kornprodukter, noe pålegg og kanskje litt frukt og grønt. Derfor har jeg bare slått meg til ro med at middag ikke er fast innslag lengre, det får være slik en periode. Bedre å bestemme seg for det, enn å hver dag bli dårlig av tanken på hva vi kan ha. Samboeren fikser seg egen mat, så sniker jeg til meg litt om noe skulle friste. 

Endret av Godis
Lenke til innlegg
Del på andre sider
Atticmess

Så bra at du har funnet ut hvordan du får hverdagen til å funke med hvile og spisingen. Er ikke barebare det. Høres jo veldig bra ut at du får i deg greit med mat da 😁 Godt at du kjenner at du klarer å gjøre litt småting hjemme og, jeg ble sykt stolt av meg selv hvertfall da jeg satte inn i oppvaskmaskinen for første gang på lenge 🙈 Er litt deilig å føle at man klarer å bidra litt igjen, føles litt som det går rette veien da 😁

Hihi, søndager er et minihøydepunkt for meg og, appen som er stilt inn etter første mensdag skifter uke på søndager, gøy å kjenne litt på den gleden to ganger i uka egentlig. Men blir jo og godt med en termindato å forholde seg til 😁

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Godis

Ja, jeg er veldig tilfreds med å ha funnet en slags rytme på hverdagen som gjør det holdbart 😊 I går var jeg uheldig og fikk ikke fulgt planen min i den grad jeg bør, og det straffet seg med en veldig dårlig ettermiddag. Nesten litt greit med slike påminnelser, som minner om at det er verd å begrense seg for å være i grei form. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Godis

16+1

Enda en uke har gått, tenk at jeg er over 16 uker nå! 

I morges ble jeg liggende lenge i senga og bare kjenne på magen. Det er så hyggelig, for nå er det en håndfull med rund, hard, halvmåneformet babymage nedenfor navlen 🥰 Blir litt mer virkelig når jeg kjenner godt at det er forandringer i kroppen, ut over at formen er redusert. Hyggelig med noen positive tegn 💓

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Amatariel

Gratulerer med 16 uker! :strix:

Ikke lenge til mye gøy og spennende nå. OUL, bevegelser og tydelig gravidmage 😊 Herlig tid!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...