Gå til innhold

Hvordan gjør du det med fysisk aktivitet i hverdagen, bekledning og hygiene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Til deg som er fysisk aktiv, hvordan gjør du det med hygiene og bekledning? Jeg sikter til deg som har lediggang nå og ikke har noen daglige plikter blandt folk. Man mistet jo gjerne litt motivasjonen for å stelle seg. 
Jeg har vært deprimert (har diagnosen tilbakevennende moderat), men denne ble kraftig redusert plutselig i februar. Da jeg begynte å trene for fullt. Stod opp og det første jeg gjorde var å gå tur, så løp, så trente jeg styrke, så dusjet jeg og tok på meg rene klær. Tok litt hudpleie og parfyme selv om jeg ikke måtte ut blandt folk. Satte på hyggelig bakgrunnsstøy på tvn så det ikke skulle være stille. 
I tillegg kunne jeg begynne å trene igjen samme kveld, men mer moderat trening som rask gange. Det ble til slutt opp mot 40.000 skritt hver dag og nå har jeg vondt i hofta og har fått noen sår på føttene. Så jeg kan ikke være så veldig aktiv for tiden. 

Jeg står opp og dusjer, tar på meg noen klær som løfter opp humøret, men så vil jeg ut da, og tar på meg joggebukser osv. Den samme jeg svettet i dagen før. Er det egentlig vits å stå opp og dusje hvis du bare skal ut for å trene etterpå? Utfordringen min er bare at jeg blir litt tung i humøret om jeg går i disse klærne jeg ser på som slengeklær. Føler meg shabby og lat, selv om jeg vet at det er korona som er den egentlige årsaken til at jeg er ledig nå. 

Hva tenker du om å trene en dag, så bare gå svett hjemme så lenge du ikke skal være blandt folk? 

Anonymkode: e9ab3...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg dusjer selv om bare er alene når jeg har trent, går ikke rundt en hel dag med gammel svette på kroppen, ikke noe særlig for huden heller det.  liker jo å føle meg ren og fresh. Jeg liker litt pent treningstøy da føler jeg meg bedre enn om jeg bare slang på meg en slapp joggebukse. 

Anonymkode: c63d6...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg dusjer selv om bare er alene når jeg har trent, går ikke rundt en hel dag med gammel svette på kroppen, ikke noe særlig for huden heller det.  liker jo å føle meg ren og fresh. Jeg liker litt pent treningstøy da føler jeg meg bedre enn om jeg bare slang på meg en slapp joggebukse. 

ok :) men jeg er minimalist og ser det som unødvendig å kjøpe nytt tøy bare for at jeg skal se sprekere ut. Men ja jeg føler meg litt shabby i de joggebuksene men jeg har tynne føtter og blir kjempe kald. Bor i et kaldt område så jeg må bruke stillongs under og da er tights litt feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg dusjer etter trening, men ikke før trening. Treningsbukser bruker jeg et par ganger før de vaskes, topper veksles hver gang. Pleier å ta på meg treningsklær om morgenen, jobber litt, ut og trene, så skifter jeg etterpå til friske klær. Buksen henger jeg opp og bruker til trening dagen etter. 

Anonymkode: 7a9d6...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å dusje på morgenen før trening (så lenge du trener før du skal møte andre) har jeg alltid sett på som helt poengløst :) Hvis du vet du skal ut på tur så mener jeg nei, det er ingen vits i å dusje før turen.

Du svetter jo uansett. Dusj etter trening/tur heller, og kle på deg litt rene klær da.

Er også minimalist så skjønner hva du mener med å ikke ville kjøpe nytt bare for å føle seg ekstra fresh. Treningsklær skal være funksjonelle da, er de det så beholder jeg dem, men hvis jeg hadde hatt bedre utbytte av en treningstights enn en stor bomullsbukse ville jeg ha kjøpt det. Jeg vasker f.eks klær en gang i uka, og da må garderoben min holde minst en uke, inkludert treningsklær :) 

Anonymkode: a125a...d7c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg dusjer ikke før trening, men etter. Treningstøy må jeg vaske etter hver gang det er brukt, men turklær kan jeg bruke noen ganger før jeg vasker. Jeg svetter en del og klærne begynner fort å lukte. 

Anonymkode: c0d38...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

ok :) men jeg er minimalist og ser det som unødvendig å kjøpe nytt tøy bare for at jeg skal se sprekere ut. Men ja jeg føler meg litt shabby i de joggebuksene men jeg har tynne føtter og blir kjempe kald. Bor i et kaldt område så jeg må bruke stillongs under og da er tights litt feil. 

Jeg liker det minimalistiske selv, så eier to treningstightser, en som er tynn til bruk om våren og en med foring inni som jeg bruker om vinteren :) men er jo smak å behag, liker at de sitter inntil å er funksjonell. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...