AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #1 Del Skrevet 8. april 2021 Vi kjøper kun bruktbiler fordi mannen synes det er økonomisk mest fornuftig. Det har han nok rett i. Men jeg savner å kunne velge farge. Dessuten tenker jeg at de nyeste bilene er de tryggeste, og det betyr jo litt. Men jeg føler at mine argumenter pro nybil er liksom litt...underordnet. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 0b61a...109 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne-Marie Skrevet 8. april 2021 #2 Del Skrevet 8. april 2021 Har aldri kjøpt annet enn brukt. Men noen har vært ganske nye bruktbiler da. Sikkerhet er viktig. Og jeg ser helt klart også på farge om de andre parameterne er noen lunde like på bilene jeg vurderer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 9. april 2021 #3 Del Skrevet 9. april 2021 Man kan jo velge farge på bruktbiler også. Sånn delvis ihvertfall. Det er jo bare å kjøpe en bruktbil med den fargen du vil ha. Om det ikke er en eneste bil i den ønskede fargen i 2021 får du bare vente til 2022 med å kjøpe ny bruktbil.. Kostnaden ved nybil er ganske høy. Verditapet er ganske høyt de første årene. Vil tippe at en bil kjøpt i år til 500'000 har en kostnad på 180'000 første tre årene. Er det en akseptabel kostnad for å få lov til å velge farge? Nå sier du ingenting om hvilken alder de brukte bilene dere kjøper har, men om det er "nye" bruktbiler på 2-4 år har de ganske tilsvarende sikkerhetsnivå som nye biler 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 9. april 2021 #4 Del Skrevet 9. april 2021 Vil ikke kjøpe ny bil, de som er noen få år gamle er mye billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 9. april 2021 #5 Del Skrevet 9. april 2021 Ja. Jeg savner egentlig ikke noe med det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alterego666 Skrevet 11. april 2021 #6 Del Skrevet 11. april 2021 Bruktbiler kommer i alle farger, størrelser og utstyrsnivåer. Masse penger å spare på å kjøpe brukt. Unntaket er hvis dere vil ha elbil. Her er utviklingen så rask at ny er best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #7 Del Skrevet 12. april 2021 nå har vi gammelt bil da. Men savner, først og fremst - å ha elbil og ikke tenke på bensinpenger. og to - mulighet for varm bil på morgen, det vet jeg er mulig med andre brukte biler, men ikke i vår prisklasse. det å kunne selv velge farge, felger osv, betyr ikke så mye for meg. Anonymkode: 62816...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #8 Del Skrevet 12. april 2021 Om fargen på bruktbilen har forvrengt seg i sjela de, så kan du bare foliere den. Det er dyrt, typ 20 000 for en vanlig bil. Jo mindre bil jo billigere er det. Men det du kan gjøre, er å ringe rundt til forskjellige folketings firmaer og spørre hvilke farger de har igjen fra tidligere folie. De vil gjerne legge restene på en annen bil, og tjene litt på det, istedenfor å kaste det. Da kan du få en VELDIG god pris, og du velger jo selv om reste fargene de har er en du syntes er finere enn den fargen det er på brukt bilen nå. typisk at de har forskjellige toner i svart igjen (matt, mørk grå/svart osv) som de egentlig må kaste, men som du kan gjøre en god deal på Anonymkode: 3f635...ecb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 12. april 2021 #9 Del Skrevet 12. april 2021 Som privat bil velger jeg brukt bil når jeg skal fornye bilparken. I næringen kjøper jeg nye biler for å få mest mulig fradrag i avgifter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 23. april 2021 #10 Del Skrevet 23. april 2021 AnonymBruker skrev (På 8.4.2021 den 11.02): Vi kjøper kun bruktbiler fordi mannen synes det er økonomisk mest fornuftig. Det har han nok rett i. Men jeg savner å kunne velge farge. Dessuten tenker jeg at de nyeste bilene er de tryggeste, og det betyr jo litt. Men jeg føler at mine argumenter pro nybil er liksom litt...underordnet. Noen som kjenner seg igjen? Anonymkode: 0b61a...109 Kjøpte 2 år gammel bruktbil ifjor. Det ble litt brått siden bilen var blitt ubrukbar etter kollisjon med dyr. Hadde ikke tid til å vente på ny bil. Sparte ca 100K i forhold til ny bil av samme merke og modell. Veldig godt fornøyd, men prisen var ikke hovedmotivet. Hovedmotivet var at jeg trengte ny bil der og da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2021 #11 Del Skrevet 25. mai 2021 Savner: automatgir, ryggekamera og DAB-radio. Men forskjellen i pris er verdt det. Betalte nylig 27.000kr for en nydelig, velfungerende liten bil. Må vel ut med nærmere 270.000kr for lignende nybil (finnes nå kun i hybrid tror jeg). Vanvittig stor forskjell i pris altså! Pluss at alle forsikringer blir dyrere. Men, hadde jeg hatt 300.000kr til overs, hadde jeg gjerne kjøpt ny bil. Anonymkode: 8d905...756 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå