Gå til innhold

Høyskap uten å skru i veggen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har et ekstremt lite bad inkl vaskemaskin, og ettersom vi leier har vi ikke mulighet til å skru i veggene. Den eneste muligheten vi har for oppbevaring på bad er å bygge i høyden. Vi har prøvd selvklebende hyller, men de falt rett av, selv uten noe særlig vekt i.. 


Er det noen som har dette skapet og som vet om det står stødig uten skruer?
https://www.ikea.com/no/no/p/nysjoen-skap-til-vaskemaskin-hvit-10496477/

Anonymkode: 61beb...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vi har et ekstremt lite bad inkl vaskemaskin, og ettersom vi leier har vi ikke mulighet til å skru i veggene. Den eneste muligheten vi har for oppbevaring på bad er å bygge i høyden. Vi har prøvd selvklebende hyller, men de falt rett av, selv uten noe særlig vekt i.. 


Er det noen som har dette skapet og som vet om det står stødig uten skruer?
https://www.ikea.com/no/no/p/nysjoen-skap-til-vaskemaskin-hvit-10496477/

Anonymkode: 61beb...6cd

Ja, det er ganske stødig, og vil aldri kunne velte pga vaskemaskina

Anonymkode: ebf94...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i monteringsanvisningen at skapet skal festes til veggen. Når man har høye skap så har man aldri garanti selv om vaskemaskinen står der. Det hender den kommer i ubalanse under sentrifugering og da kan skapet velte. Har selv en maskin som av og til lever sitt eget liv. 

Anonymkode: 24978...f21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke fungert her. Maskinen min står noenlunde i vater, men ved sentrifiguering beveger alt som står på maskinen seg (esker med vaskemidler). Her hadde nok alt i hyllene falt ned hvis den ikke var festet i vegg.

Jeg bruker stativ med trådkurver med påmontert hjul. Skal jeg tørke klær, og trenger mer plass, triller jeg det utenfor. En jeg kjenner har et slikt https://www.ikea.com/no/no/p/vesken-hylle-hvit-40307866/. Tar liten plass, men rommer det nødvendigste. Finnes også som hjørneløsning.

Anonymkode: 31430...f20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har limt omtrent alt jeg har på badet. Det finnes lim som holder hundrevis av kilo, man limer sammen fly og biler liksom. Jeg har bl.a. en stor og tung hylle i smijern hengende på veggen, dusj og håndklestativ er også limt. Her trenger du jo ikke det sterkeste limet siden den ikke skal holde vekt.

Når det er sagt så har jeg ikke prøvd å fjerne noe av det igjen, så det spørs om ikke å lime er akkurat like ille som å skru når man leier. Eller verre.

For noen limtyper så finnes det jo løsemidler, eller man kan varme det opp til en veldig høy temperatur med hårføner eller dampvasker sånn at det blir seigt igjen, men om man får det 100% bort fra flisen spørs jo. Du får undersøke litt limtyper, silikon er jo relativt greit å skrape av for eksempel, men holder ikke mye vekt.

Anonymkode: 981dd...0b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi har et ekstremt lite bad inkl vaskemaskin, og ettersom vi leier har vi ikke mulighet til å skru i veggene. Den eneste muligheten vi har for oppbevaring på bad er å bygge i høyden. Vi har prøvd selvklebende hyller, men de falt rett av, selv uten noe særlig vekt i.. 


Er det noen som har dette skapet og som vet om det står stødig uten skruer?
https://www.ikea.com/no/no/p/nysjoen-skap-til-vaskemaskin-hvit-10496477/

Anonymkode: 61beb...6cd

Vi har den forrige versjonen av denne og den står stødig uten skruer. Ville helt klart forankret det til veggen hvis vi hadde barn, men per nå fungerer det greit. Et alternativ kan være en hylleløsning over toalettet? Dere kan vel også høre med utleier om dere kan montere et veggskap over vaskemaskinen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...