Gå til innhold

Såret over oppførselen til en bekjent / venn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså, nå er jeg lei meg og dere må si ifra om jeg er helt på viddene. 

Jeg ble kjent med en trivelig mann i høst, og gjør mye fint for andre. Han sliter litt og har lånt penger av meg et par ganger, og jeg har fått disse tilbake.

Jeg tenker litt på sommeren og hva jeg skal gjøre da, og tenkte å høre med han om han vil ta en tur sammen. Jeg er alene, og var alene hele sist sommer, og vet at han er også alene. Og så spør jeg han og så sier han " Vi er ikke gode nok venner.." 

Vi har begge barn, begge alene og ensomme. Vi er veldig like og kommer godt overens. Det er ikke noe romantisk inne i bildet ( vi datet litt, det funket ikke ) og så er vi ikke gode nok venner til å ta en tur sammen. Men låne penger er jeg bra nok til da, men ikke en helgetur sammen noe sted. 

Er jeg helt idiot? Låner bort penger til noen som så sier at vi ikke er gode nok venner, i samme samtale. 

Anonymkode: 55039...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hadde jeg også blitt såret over. Veldig rart av han å svare sånn, kan du ikke snakke med han om dette, hva han mener med det? Du har jo fått igjen pengene han har lånt, så han bruker deg vel ikke. Men synes han høres rar ut. 

Anonymkode: 02c15...f95

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa han bare "vi er ikke gode nok venner" og ikke noe mer? Ga han ingen forklaring hva han mente med det? Kanskje han trodde du la noe romantikk inne i bildet, dere har jo tydeligvis datet før, så kanskje han trodde du håpet på noe mer? 

 

Anonymkode: 9b017...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Altså, nå er jeg lei meg og dere må si ifra om jeg er helt på viddene. 

Jeg ble kjent med en trivelig mann i høst, og gjør mye fint for andre. Han sliter litt og har lånt penger av meg et par ganger, og jeg har fått disse tilbake.

Jeg tenker litt på sommeren og hva jeg skal gjøre da, og tenkte å høre med han om han vil ta en tur sammen. Jeg er alene, og var alene hele sist sommer, og vet at han er også alene. Og så spør jeg han og så sier han " Vi er ikke gode nok venner.." 

Vi har begge barn, begge alene og ensomme. Vi er veldig like og kommer godt overens. Det er ikke noe romantisk inne i bildet ( vi datet litt, det funket ikke ) og så er vi ikke gode nok venner til å ta en tur sammen. Men låne penger er jeg bra nok til da, men ikke en helgetur sammen noe sted. 

Er jeg helt idiot? Låner bort penger til noen som så sier at vi ikke er gode nok venner, i samme samtale. 

Anonymkode: 55039...714

Jeg hadde en sånn "venn". Var kun bra nok når han spurte om å få låne penger av meg, fikk de jo alltid tilbake men han hadde jobb og jobbet 100% og jeg hadde arbeidsavklaringspenger og alikevell gikk han i minus hver måned. Vi er ikke venner den dag i dag, det der orket jeg ikke i lengden.

Anonymkode: c0487...c3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vet ikke helt jeg. Nå hadde ikke jeg lånt penger av noen andre enn mine foreldre eller min partner, og selv det kun i krisesituasjoner, men jeg har behov for å kjenne noen veldig godt før jeg reiser med dem noe sted. Folk er forskjellige..

Anonymkode: f8190...dc1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette hadde jeg også blitt såret over. Veldig rart av han å svare sånn, kan du ikke snakke med han om dette, hva han mener med det? Du har jo fått igjen pengene han har lånt, så han bruker deg vel ikke. Men synes han høres rar ut. 

Anonymkode: 02c15...f95

Ja jeg ble forundret med det samme og sa at ja det har du rett i men jeg synes du er veldig trivelig og sånn så jeg tenker det hadde blitt hyggelig? ( vi kunne prate i timesvis, virkelig ) Vi har også feiret høytid sammen og var sammen hele helger og pratet virkelig i timesvis og tiden fløy av sted.

Tenkte at grunnen til at han spurte meg om lån var fordi han synes jeg var en venn. Føler meg utrolig teit nå.

 Er så såret at jeg helst bare vil si at vi ikke er gode venner nok til å finne ut om kjemien er der. 

Anonymkode: 55039...714

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Sa han bare "vi er ikke gode nok venner" og ikke noe mer? Ga han ingen forklaring hva han mente med det? Kanskje han trodde du la noe romantikk inne i bildet, dere har jo tydeligvis datet før, så kanskje han trodde du håpet på noe mer? 

 

Anonymkode: 9b017...52f

Ja det er jo litt kleint da, men jeg synes det er helt ok å være venner med de som man blir kjent med på den måten. Kan jo være han synes det er kleint. Og det er jo det, på en måte. Uff tror jeg må få meg nye venner. 😝

Anonymkode: 55039...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså, nå er jeg lei meg og dere må si ifra om jeg er helt på viddene. 

Jeg ble kjent med en trivelig mann i høst, og gjør mye fint for andre. Han sliter litt og har lånt penger av meg et par ganger, og jeg har fått disse tilbake.

Jeg tenker litt på sommeren og hva jeg skal gjøre da, og tenkte å høre med han om han vil ta en tur sammen. Jeg er alene, og var alene hele sist sommer, og vet at han er også alene. Og så spør jeg han og så sier han " Vi er ikke gode nok venner.." 

Vi har begge barn, begge alene og ensomme. Vi er veldig like og kommer godt overens. Det er ikke noe romantisk inne i bildet ( vi datet litt, det funket ikke ) og så er vi ikke gode nok venner til å ta en tur sammen. Men låne penger er jeg bra nok til da, men ikke en helgetur sammen noe sted. 

Er jeg helt idiot? Låner bort penger til noen som så sier at vi ikke er gode nok venner, i samme samtale. 

Anonymkode: 55039...714

Han er vel ærlig. 

Dere datet, det funka ikke. Mange menn ser ikke noe poeng i platoniske vennskapsforhold med kvinner, og her er det uklart hva dette «vennskapet» deres har gått ut på. Gjør dere noen aktiviteter, går turer og besøker hverandre? I så fall kunne det være grunnlag for en helgetur, MEN det koster jo penger! Ikke minst overnatting, gjerne på hvert sitt rom, og han sliter jo økonomisk. Kan vel hende han ikke har lyst til å bruke ferieslantene på en litt for dyr tur med en dame han såvidt kjenner. 

Og dessuten: MÅ man ha et nært vennskap for å låne penger? Det må man jo ikke. Å låne penger privat er en uting, men det er vel ikke bedre å låne av en nær venn sånn sett. Så at han har lånt penger er vel ikke noe bevis på vennskap. 

Mistenker litt at dere kanskje har mest kontakt på meldinger/snap o l, som koster lite. Du har nok misoppfattet forholdet og lagt for mye i det. Trist, men bra han er ærlig! Er nok lettere å finne selskap til turer om du søker etter venninner i stedet for dateer :)

Anonymkode: fed39...5d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han er vel ærlig. 

Dere datet, det funka ikke. Mange menn ser ikke noe poeng i platoniske vennskapsforhold med kvinner, og her er det uklart hva dette «vennskapet» deres har gått ut på. Gjør dere noen aktiviteter, går turer og besøker hverandre? I så fall kunne det være grunnlag for en helgetur, MEN det koster jo penger! Ikke minst overnatting, gjerne på hvert sitt rom, og han sliter jo økonomisk. Kan vel hende han ikke har lyst til å bruke ferieslantene på en litt for dyr tur med en dame han såvidt kjenner. 

Og dessuten: MÅ man ha et nært vennskap for å låne penger? Det må man jo ikke. Å låne penger privat er en uting, men det er vel ikke bedre å låne av en nær venn sånn sett. Så at han har lånt penger er vel ikke noe bevis på vennskap. 

Mistenker litt at dere kanskje har mest kontakt på meldinger/snap o l, som koster lite. Du har nok misoppfattet forholdet og lagt for mye i det. Trist, men bra han er ærlig! Er nok lettere å finne selskap til turer om du søker etter venninner i stedet for dateer :)

Anonymkode: fed39...5d9

Ja, tror jeg har tenkt av vi var venner. Jeg er virkelig dust. Får jo godord når han har lånet av meg. Da er jeg super osv. Men jeg er jo en idiot.

Anonymkode: 55039...714

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke alle liker å tilbringe flere dager i strekk sammen med andre. Jeg klarer det ikke men det har ikke noe med type vennskap å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duff skrev (Akkurat nå):

Men ikke alle liker å tilbringe flere dager i strekk sammen med andre. Jeg klarer det ikke men det har ikke noe med type vennskap å gjøre.

enig, men tingen er at vi har gjort det før mye. Men ja.. enig. 😂

Anonymkode: 55039...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ja, tror jeg har tenkt av vi var venner. Jeg er virkelig dust. Får jo godord når han har lånet av meg. Da er jeg super osv. Men jeg er jo en idiot.

Anonymkode: 55039...714

Det er du ikke! Håper du har/får deg andre venner du kan reise med! 

Anonymkode: 7de37...bf6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han spør om å få låne mer penger så si nei og minn ham på hva han sa, at dere ikke er gode nok venner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du virker som et godt menneske ts❤️Syntes du burde finne deg en ny venn. Hvis man ikke er bra nok mer enn når folk skal låne penger, så kan det være det samme. Selv om du har fått de tilbake. Det er ikke noe galt med deg og du er ikke idiot som du sa. Du har bare forsøkt å være snill. Bruk tid og energi på noen som fortjener det. 

Endret av ShivaSol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo bare gjort det beste man kan når man er alene - knyttet et nytt bekjentskap og gjort ditt for at det skal bli et godt vennskap. Det er helt naturlig å spørre om å dra på en ferietur sammen med nye venner. Er man en åpen person, så er det ikke nødvendig å kjenne hverandre i ørti år først. Du høres ut som en fin venn. 

Da jeg først leste innlegget ditt, tenkte jeg at han avslo fordi det ble for mye for ham å være sammen over lenger tid. Det er mange som ikke takler det. Men ser nå at du skriver at dere har tilbrakt helger og høytider sammen. Ville derfor trukket meg litt unna, og overlatt alt initiativ til ham. Og ikke lånt ham en krone mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde noe lunne med ei tidligere, men ikke med penger. Men at hun skulle bruke meg når det passet seg. Misbrukte meg og lagte forventninger osv. At hvis det var fest så skulle hu ha overnatting osv. Har kutta hu ut og blokkert hu🙂☺️Hadde nok gjort det samme med han mannen. 

Anonymkode: fdf25...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...