Gå til innhold

Samboer følger alle han har pult på IG..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

.. og jeg synes det er veldig ubehagelig at han får opp disse «se-på-meg-bildene» i feeden sin. En del av bildene er sånne typiske lettkledde IG-bilder, eller «se-så-søt-jeg-er»-bilder. Samboer blir jo stadig minnet på disse damene også, og kan også følge med på hva som skjer i livene deres. En del av damene er på FB også.

 

Hva synes dere om sånt? Er jeg helt på jordet når jeg reagerer på dette?

Anonymkode: 4430b...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mange er det snakk om?

Anonymkode: 057a0...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde jeg virkelig ikke brydd meg om.

ikke akkurat slik at jeg har slettet tidligere kjærester/elskere selv fordi jeg fikk samboer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør min også, værtfall alle de jeg vet han har vært sammen med. Jeg prøver å ikke bry meg. Han følger også den personen som mobbet han oppigjennom barndommen, så i guess det er bare sånn han er og jeg sier ikke noe til han om det.

Anonymkode: dbd12...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også reagert på det, men det er kanskje fordi jeg selv ikke følger mennesker jeg har hatt sex med, ettersom jeg ikke har et behov for å vite hva de holder på med eller ha noen form for kontakt. Når det kommer til partner liker jeg best å ikke vite 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her: Jeg er ikke sikker på hvor mange, men mellom 10-30-ish vil jeg tro? Jeg vet bare navnet på noen av dem, og vil ikke grave for mye for min egen del.

Anonymkode: 4430b...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingenting å bry seg om! Han har jo valgt DEG. Det jeg synes er rart er hvorfor du vet om alle han har ligget med? Jeg er sjeleglad for at jeg ikke vet hvem min samboer har ligget med før meg. Da slipper vi akkurat dette problemet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM75 skrev (1 minutt siden):

Følger han de aktivt? 

TS: De står på following-listen på IG, og han er venner med en del av dem på FB.

Anonymkode: 4430b...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

.. og jeg synes det er veldig ubehagelig at han får opp disse «se-på-meg-bildene» i feeden sin. En del av bildene er sånne typiske lettkledde IG-bilder, eller «se-så-søt-jeg-er»-bilder. Samboer blir jo stadig minnet på disse damene også, og kan også følge med på hva som skjer i livene deres. En del av damene er på FB også.

 

Hva synes dere om sånt? Er jeg helt på jordet når jeg reagerer på dette?

Anonymkode: 4430b...b54

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her: Jeg er ikke sikker på hvor mange, men mellom 10-30-ish vil jeg tro? Jeg vet bare navnet på noen av dem, og vil ikke grave for mye for min egen del.

Anonymkode: 4430b...b54

 

200.gif

Anonymkode: 83964...e2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble nødt til å forklare samboer at det var ubehagelig å se at han likte alle bildene til eksen på IG. Han forstod ikke helt hvorfor det var et problem, men aksepterte at jeg følte det sånn. Tror de følger hverandre ennå. Det handler rett og slett for min del at jeg ikke ønsker å føle at jeg blir sammenliknet med en person som har mulighet til å fremstille seg perfekt i sosiale medier, når hverdagen vår bærer preg av både oppturer og nedturer, og jeg kan sitte usminket og rufsete ved siden av han i sofaen.

 

Nå føles det helt absurd for min del også å følge eller like bilder til egne ekser eller folk jeg har ligget med, men nå er det jo ikke så mange som rydder opp i følge- og vennelista si heller.

Endret av Eksplisitt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprinkle skrev (1 minutt siden):

Absolutt ingenting å bry seg om! Han har jo valgt DEG. Det jeg synes er rart er hvorfor du vet om alle han har ligget med? Jeg er sjeleglad for at jeg ikke vet hvem min samboer har ligget med før meg. Da slipper vi akkurat dette problemet :)

TS: Vi var gode venner i mange år før vi ble sammen, og vi hadde en såpass åpen dialog om den slags at jeg vet ALTFOR mye om enkelte av de. 🙈

Anonymkode: 4430b...b54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvem typen min har pult, så jeg aner ikke om han følger dem på IG. Hadde ikke brydd meg uansett.

Anonymkode: ceba4...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksplisitt skrev (10 minutter siden):

Jeg ble nødt til å forklare samboer at det var ubehagelig å se at han likte alle bildene til eksen på IG. Han forstod ikke helt hvorfor det var et problem, men aksepterte at jeg følte det sånn. Tror de følger hverandre ennå. Det handler rett og slett for min del at jeg ikke ønsker å føle at jeg blir sammenliknet med en person som har mulighet til å fremstille seg perfekt i sosiale medier, når hverdagen vår bærer preg av både oppturer og nedturer, og jeg kan sitte usminket og rufsete ved siden av han i sofaen.

 

Nå føles det helt absurd for min del også å følge eller like bilder til egne ekser eller folk jeg har ligget med, men nå er det jo ikke så mange som rydder opp i følge- og vennelista si heller.

Dette kjenner jeg meg litt igjen i. IG-bilder med perfekt sminke, retusjering og filtre. En del av de var jo ganske unge og hadde ungdommens «plettfrihet» når han holdt på med de også, så det blir jo i så fall helt feil sammenligningsgrunnlag.

 

Han har stålkontroll på vennelistene og følgelistene sine, så det er ingen tilfeldigheter der. Han vil ha de der.

Anonymkode: 4430b...b54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med hvilke type mann du har valgt deg da. Jeg ville ikke blitt forelsket i en mann som har feid over +/- 20 se-på-meg berter. Du sier du kjente han fra før, du hadde et valg. At han følger disse damene på IG og FB er bare et symptom for hans dameinteresse / galskap (fyll inn det som passer). Du kan ikke endre han, han må føle selv at dette er feil og at han er lei av å se på andre damer i minimalt med klær. Du kan ikke banke inn i hodet på en slik mann at du burde være nok, du må velge en mann som syns du er nok. 

At en kvinne har hatt et forhold til kjæresten min diskvalifiserer henne ikke fra å være blant de han følger på some, men da er det snakk om et par vanlige damer som legger ut bikkja og familien.  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke bare utseende, så klart, men også det at kun fasaden vises, og da virker folk mer «perfekte» og spennende enn man gjerne er i virkeligheten.

Anonymkode: 4430b...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

McMary skrev (1 minutt siden):

Det er noe med hvilke type mann du har valgt deg da. Jeg ville ikke blitt forelsket i en mann som har feid over +/- 20 se-på-meg berter. Du sier du kjente han fra før, du hadde et valg. At han følger disse damene på IG og FB er bare et symptom for hans dameinteresse / galskap (fyll inn det som passer). Du kan ikke endre han, han må føle selv at dette er feil og at han er lei av å se på andre damer i minimalt med klær. Du kan ikke banke inn i hodet på en slik mann at du burde være nok, du må velge en mann som syns du er nok. 

At en kvinne har hatt et forhold til kjæresten min diskvalifiserer henne ikke fra å være blant de han følger på some, men da er det snakk om et par vanlige damer som legger ut bikkja og familien.  

Det er ikke 20+ se-på-meg berter, men det finnes noen av den typen jenter også. Ellers er det et utvalg av søte, eller litt mindre søte, og pene, eller litt mindre pene, men som alle har til felles at samboer har likt utstrålingen deres. Han liker helhet og utstråling, og har ikke nødvendigvis størst fokus på utseeendet.

Noen av de har «vanlige» bilder, andre har «se-på-meg»-bilder, «rampete» bilder, eller «søte» bilder.

Anonymkode: 4430b...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at vi menn, selv i vår enkelhet, vet forskjellen på sosiale medier og virkeligheten?

Skjønner ikke hvorfor en skal slette fortiden kun fordi en er i et nytt forhold. 

Endret av Katten.2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Du vet at vi menn, selv i vår enkelhet, vet forskjellen på sosiale medier og virkeligheten?

Skjønner ikke hvorfor en skal slette fortiden kuk fordi en er i et nytt forhold. 

Både ja og nei. Samboer vet det i teorien, men lar seg likevel lure til en viss grad. Hva tenker eller føler du når du ser på bilder eller følger med på dem du har pult? Og tar du de med deg (i tankene) utenfor SoMe? Sammenligner du? Blir du noen ganger tent av å se på de, eller tenke på de? Tenker du at de virker spennende eller interessante, og lurer på hvordan de er idag? 


Fortell gjerne litt om hvordan det er for dere menn som synes sånt er helt greit.

Anonymkode: 4430b...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Både ja og nei. Samboer vet det i teorien, men lar seg likevel lure til en viss grad. Hva tenker eller føler du når du ser på bilder eller følger med på dem du har pult? Og tar du de med deg (i tankene) utenfor SoMe? Sammenligner du? Blir du noen ganger tent av å se på de, eller tenke på de? Tenker du at de virker spennende eller interessante, og lurer på hvordan de er idag? 


Fortell gjerne litt om hvordan det er for dere menn som synes sånt er helt greit.

Anonymkode: 4430b...b54

Hvordan lar han seg lure? 

Altså, jeg har et åpent forhold hvor jeg oppfordrer henne (og mine andre) til å ha faste partnere på siden. Tror ikke jeg skal brukes som fasit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...