Gå til innhold

Hva syns du om slike eldre navn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva syns du om disse navnene? 

Bodil

Ester

Agnes

Anonymkode: ad0a6...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De to siste er veldig fine. Likeregentøog Bodil også. Ikke mange på dusinet som heter det.

Anonymkode: 27195...a2a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker ikke så godt Bodil uten at jeg helt klarer å sette fingen på hvorfor. Men synes både Ester og Agnes er fine, stødige navn 

Anonymkode: 8d827...8c9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Agnes er fint. Resten er ganske så stygge

Anonymkode: 2ce01...b0a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er upraktisk i hverdagen med helnorske navn som Bodil i hvert fall. Men ingen av navnene er stygge. Men alle disse er bedre enn sonne sukkerklissete rosablogger navn i hvert fall. Type Iselin, Leonore, osv.

Anonymkode: 2cad9...9f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte Agnes veldig godt av de nevnte navnene. Husker jeg hadde en Bodil i klassen på videregående, men navnet er ikke så fint, synes jeg. 

Ester har jeg aldri møtt noen som heter. Det navnet har vel jødiske tilknytninger? Ikke at det har noen betydning, altså :)

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg liker Agnes veldig godt. 

Ester er også ganske fint. Det er et navn som vokser seg finere etterhvert som jeg tenker på det, egentlig.

Bodil forbinder jeg dessverre med en megge. Mulig det er fint, men jeg klarer ikke å se gjennom fordommene mine akkurat der. 

Anonymkode: 4c038...6ed

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Million skrev (6 minutter siden):

Jeg likte Agnes veldig godt av de nevnte navnene. Husker jeg hadde en Bodil i klassen på videregående, men navnet er ikke så fint, synes jeg. 

Ester har jeg aldri møtt noen som heter. Det navnet har vel jødiske tilknytninger? Ikke at det har noen betydning, altså :)

Ja, du har rett i at Ester er en av kvinnene i bibelen. Dronning faktisk, men et helt vanlig navn, og ikke noe jeg tenker på når jeg møter noen som heter det. På samme måte som jeg ikke tenken på en viss terrorist i fengsel, når jeg hører Anders. Et fint navn, som ingen burde slutte å bruke. Da gir man jo mannen eierskap på navnet, og det er i hvert fall idiotisk. 

Hadde en veileder som het Ester. Hun var flink i jobben, og som brydde seg om lærlingene sine. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er upraktisk i hverdagen med helnorske navn som Bodil i hvert fall. Men ingen av navnene er stygge. Men alle disse er bedre enn sonne sukkerklissete rosablogger navn i hvert fall. Type Iselin, Leonore, osv.

Hvordan i all verden er det upraktisk i hverdagen med norske navn? :klo: For noen er det kanskje upraktisk dersom de reiser mye, jobber i en internasjonal bedrift etc., men dette gjelder jo et mindretall av befolkninga. Og Bodil er neppe det mest upraktiske heller, ettersom det er uten norske bokstaver. 

Skal alle hete angloamerikanske navn, da? Lurer på om dette kun gjelder norske, eller om du mener det er veldig upraktisk for kinesere å hete kinesiske navn, indere å hete indiske navn etc... :ler:

Jeg synes for øvrig alle de tre navna er helt greie, ikke helt min smak, men ikke stygge på noen måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Leonora het bestemoren min, født på slutten av 1800-tallet. Ikke mye sukkerklissete navn det i hvert fall. 

Anonymkode: 25af9...880

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Agnes er fint. 
Bodil synes jeg ikke er klar for en renessanse ennå. Det er på linje med navn som Reidun og Rigmor. 
Ester vet jeg at har kommet litt tilbake, men selv er jeg ikke begeistret. 

Anonymkode: dc42c...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes de er fine jeg, men ikke så fine som Dordi 🙂

Anonymkode: a0246...ba1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Agnes er et nydelig navn som jeg hadde brukt om jeg skulle fått en datter til :)

Anonymkode: 1bccf...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 7.4.2021 den 12.48):

Bodil

Ester

Agnes

Bedre enn dessertnavnene ungene nå til dags får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker navn fra 60 -70 tallet.

Line 

Lene

Hege

Helene

Aurora

Julie

Anonymkode: 02a30...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.4.2021 den 12.48):

Bodil

Ester

Agnes

Liker alle tre😊

Anonymkode: efc41...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bodil takler jeg ikke. Kjente ei som het det engang, og det ødela navnet. Ester og Agnes er fine navn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen min hadde fått navnet Ester om vi ikke var to stk om å navngi 😂Jeg elsket det, mannen hatet. 

Bodil tror jeg også som ei nevnte må vente noen år til før det får rennesanse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...