Gå til innhold

Smartklokker, pulsklokker og annen kroppslig teknologi

mangotre

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å høre erfaringer rundt bruk av treningsklokker, smartklokker og annen teknologi som hjelper deg med å kvantifisere, måle og erfare. Hva er det som gjør at du bruker det/ ikke bruker det? Hva bruker du det ev. til? Føler du noe mangler dersom du glemmer klokka en treningsøkt? 

Tar imot alle svar med stor interesse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bruker pulsklokke, den hjelper meg å holde oversikt over hvor mye jeg har trent, hvor mange km jeg har løpt, hvor høy intensitet osv. Får masse mer eller mindre nyttig informasjon, så det er en veldig god treningsdagbok. Den er også til stor hjelp for å trene med riktig intensitet. Før trente jeg litt for hardt hver gang, nå trener jeg mer med lavere intensitet, og kan trene mer uten å bli så sliten. 

Anonymkode: 68e9a...96b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en polarklokke som jeg har brukt ett år, før hadde jeg null logging eller oversikt over aktivitet eller trening. Jeg synes den hjelper meg å få oversikt over hvor aktiv jeg er i hverdagen i tillegg til at jeg lett ser øktene mine. Det har motivert meg til å sette mål, noe jeg aldri gjorde før. Jeg får også fulgt med på intensiteten på øktene.  Så for meg har det vært en god investering. 

Anonymkode: 67341...ee5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stiller meg bak det som skrives her. Må fremheve at jeg får tilbakemelding på om jeg er underbelastet, har progresjon eller er overbelastet. Dette er faktisk utrolig nyttig for meg slik at jeg motiveres til å trene nok, og til å ta set med ro når den sier overbelastet. Det stemmer faktisk forbløffende bra. 

Anonymkode: c1f31...e60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjelper meg å ikke trene med for høy intensitet når jeg skal trene rolig og hjelper meg å trene med høy nok intensitet når jeg skal trene hardt.

Anonymkode: 311a8...653

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...