Gå til innhold

Hvordan foregikk vielsen på rådhuset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan var vielsen, fra start til slutt?

Anonymkode: 6980a...2df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer jeg også på! Hvordan fungerer hele prosessen spesielt nå i koronatider! Er det tillatt med max 4 personer? 

Anonymkode: cb6f3...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (brudepar og to vitner) ble møtte ved ytterdøra av ordføreren, og småsnakket litt før vi gikk inn. På vei inn gjennom gangene i rådhuset snakket han litt om bygget, sannsynligvis noe han pleier å gjøre for å lage en hyggelig og uformell stemning. Samme inne i salen, han forklarte litt historien til noen av tingene som hang der. 

Så satt vi oss ned, ordføreren begynte på det han skulle si, så kom vi opp, sa ja og signerte osv. Så tok vi litt bilder, og gikk. :) 

Anonymkode: 92159...7a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss i rådhuset i august, håper de slipper opp litt på restriksjonene, for per nå får man ikke ha med egne vitner 😅

Anonymkode: 7d87c...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår var veldig lik som den over. Vi giftet oss i Oslo rådhus. Det er to vakter som jobber ved inngangen, og vi ble sluppet inn og fikk sitte og vente litt i den salen som er rett på innsiden. Her var vi helt alene.
Når det ble vår tur, gikk vi opp i et av rommene de bruker til vielser. Pga corona kunne vi ikke ha med egne vitner eller gjester, så vi fikk tildelt to ansatte som vitner. Vi hilste på alle, ogde fortalte litt om selve rommet som vi var i. Vi satt oss ned, vier holdt sin tale, som de gjør, vi sa ja og så signerte vi på papirene.
Etter det tok de et par bilder av oss. Det var faktisk veldig fint til tross for omstendighetene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kun noen setninger inne på et rom, signering også ferdig. Tok 5 min den jeg var på, som vitne. Lite høytidelig etter min mening, som er bra. 
 

Hvor mange som er tillatt nå, kommer vel an på lokale restriksjoner og størrelsen på rommet. 

Anonymkode: 6c53c...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men den talen og de spørsmålene , det er vel som det man ser i USA ikke sant? De spørsmålene som man svarer "I do" til.. ? 

 

Anonymkode: cb6f3...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå giftet jeg meg i 2018, så før korona. Vi fikk ha med opptil 15 gjester, så hadde nærmeste familie og venner der. Nå er vel det litt annerledes. 
Politikeren som viet oss leste opp noe nøytrakt, men vakkert, om kjærlighet og ekteskapet. Så fikk vi spørsmålet om vi tok hverandre, hvor vi svarte ja. Etter det signerte vi og vitnene papirer. Vi hadde et vindu på 15 minutter, som føltes helt passe. 

Anonymkode: 7c103...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...