Gå til innhold

Det er helt utrolig at noen faktisk vil utestenge menn fra KG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo diskriminering. Nå bør en slutte å bli overrasket over meninger og utsagn her inne, men at flere syns menn bør utestenges er jammen drøyt! 

Dette er et forum hvor alle er mer eller mindre helt anonyme, og en vet lite og ingenting om mange. Men det utelukker ikke at man setter pris på brukere her. Det er flere her jeg har stor sans for, og det er både kvinner og menn, og et par aner jeg ikke kjønnet til heller. Det er ikke bare de hyggelige og snille. Jeg har sans for de som ikke er så snille også. Uansett, så har jeg sans for disse brukerne fordi de får meg til å le. Til å tenke og bli opplyst. Og noen skriver viktige innlegg på andre måter. 

I alle fall så er ihverfall to av disse menn. Forumet hadde blitt tristere uten dem. 

Jeg ser menn som skriver jævli provoserende innlegg. Dumme menn og menn som er stygge mot andre her, og spesielt kvinner.

Men helt ærlig dere. Syns dere virkelig at de mennene er verre enn visse kvinner her inne? Og hvorfor vil dere utestenge de dere ikke liker?

Det handler faktisk mer om dere selv enn mennene her. Det er dere som har problemer med å kontrollere følelser osv. Det er ingen sak å ignorere det en ikke liker. Og verden består ikke bare av kosebamser og rosa skyer.

Stopp diskrimineringen vil jeg si! 

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De tåler ikke høre andre siden av saken. 

Anonymkode: d5c14...3be

• Liker 2
Skrevet

Kanskje forumet bør bytte navn? 

• Liker 8
Skrevet

Problemet er at mange av de kvinnehatende typ incels trådene startes av menn. Har et inntrykk av at et stort antall menn her inne er her kun for å spre hatet sitt

• Liker 16
Skrevet

Er dette en reell problemstilling?

Hvem er «dere» som vil utestenge menn fra Kvinneguiden?

Det er ikke sånn at Kvinneguidens samlede antall kvinner ønsker dette.

Jeg har ihvertfall aldri tenkt eller sagt at menn skal utestenges.

• Liker 14
Gjest irkan90
Skrevet
2 minutter siden, oslojente88 said:

Problemet er at mange av de kvinnehatende typ incels trådene startes av menn. Har et inntrykk av at et stort antall menn her inne er her kun for å spre hatet sitt

Er løsningen da å sparke vekk alle menn og ha en egen boble med tråder om menn og kjærlighetsliv hvor kvinner ber om råd, uten at mannens syn representeres? Hvor mannshat og fordommer florerer? Jeg forstår problemet du sikter til, men er uenig i løsningen.

Skrevet
oslojente88 skrev (7 minutter siden):

Så da får en overse. Jeg tror ikke at jeg har deltatt i de trådene overhodet. Hvem bryr seg om hatere egentlig? De må man overse.

Ikke vent at andre løser problemer for en. Man må løse de selv når det i tillegg er så lett. Ignorer! 

• Liker 2
Skrevet
SoWhat? skrev (15 minutter siden):

Det er jo diskriminering. Nå bør en slutte å bli overrasket over meninger og utsagn her inne, men at flere syns menn bør utestenges er jammen drøyt! 

Dette er et forum hvor alle er mer eller mindre helt anonyme, og en vet lite og ingenting om mange. Men det utelukker ikke at man setter pris på brukere her. Det er flere her jeg har stor sans for, og det er både kvinner og menn, og et par aner jeg ikke kjønnet til heller. Det er ikke bare de hyggelige og snille. Jeg har sans for de som ikke er så snille også. Uansett, så har jeg sans for disse brukerne fordi de får meg til å le. Til å tenke og bli opplyst. Og noen skriver viktige innlegg på andre måter. 

I alle fall så er ihverfall to av disse menn. Forumet hadde blitt tristere uten dem. 

Jeg ser menn som skriver jævli provoserende innlegg. Dumme menn og menn som er stygge mot andre her, og spesielt kvinner.

Men helt ærlig dere. Syns dere virkelig at de mennene er verre enn visse kvinner her inne? Og hvorfor vil dere utestenge de dere ikke liker?

Det handler faktisk mer om dere selv enn mennene her. Det er dere som har problemer med å kontrollere følelser osv. Det er ingen sak å ignorere det en ikke liker. Og verden består ikke bare av kosebamser og rosa skyer.

Stopp diskrimineringen vil jeg si! 

Syns ditt innlegg oser mer følelseshånderingsproblemer enn jeg har kjent på noen gang. Så der møter du deg selv litt i døra.

jeg er en av de som trykket liker på et innlegg som mente det ikke burde vært menn her, på kvinneguiden.. og heller ikke anonyme.
og det er jo basert på det jeg bruker forumet til og slik jeg skulle ønske det var.

at noen er helt uenige i det er helt ok. 

• Liker 11
Skrevet
The Words skrev (4 minutter siden):

Hvis du leser ordentlig, så skrev jeg *flere* kvinner. Ikke alle. Les tråden om hva de vil forandre på Kg  Der er det flere.

Jeg skrev innlegget til/om dem. Trenger ikke være et verdensproblem for å skrive et innlegg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
The Words skrev (5 minutter siden):

Nei det er det nok ikke. Tråden er laget av en kommentar fra en annen tråd. At noen har en ønske tanke om at menn ikke skal ha tilgang til forumet er nok en urealistisk mål.

Anonymkode: 1e92c...dd0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (1 minutt siden):

Hvis du leser ordentlig, så skrev jeg *flere* kvinner. Ikke alle. Les tråden om hva de vil forandre på Kg  Der er det flere.

Jeg skrev innlegget til/om dem. Trenger ikke være et verdensproblem for å skrive et innlegg

Synes du tar dette alt for personlig på en måte. Uansett hva slags tråder du stikker innom så lager du debatt om det like etterpå.

• Liker 15
Skrevet
Misanthropis skrev (1 minutt siden):

Syns ditt innlegg oser mer følelseshånderingsproblemer enn jeg har kjent på noen gang. Så der møter du deg selv litt i døra.

jeg er en av de som trykket liker på et innlegg som mente det ikke burde vært menn her, på kvinneguiden.. og heller ikke anonyme.
og det er jo basert på det jeg bruker forumet til og slik jeg skulle ønske det var.

at noen er helt uenige i det er helt ok. 

Oser? Virkelig? :fnise:

Det er litt vanskelig sånn digitalt når en ikke ser kroppsspråk og uttrykk. Samt hører tonefall. Jeg forsikrer deg : jeg sitter og smiler. Men mente jo innlegget alvorlig da 

Anonyme blir noe annet. En annen problemstilling

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes du tar dette alt for personlig på en måte. Uansett hva slags tråder du stikker innom så lager du debatt om det like etterpå.

Diskriminering er ikke greit. Ja, tenkte å skrive ett innlegg pr dag. Alltids noe å ta av her 🙂

Skrevet

Menn er nok ikke i flertall her inne uansett. Det er nok sunt å ha menn her. Forumet behøver ikke bytte navn

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
SoWhat? skrev (Akkurat nå):

Diskriminering er ikke greit. Ja, tenkte å skrive ett innlegg pr dag. Alltids noe å ta av her 🙂

Ett innlegg per dag? Nja.. Du var flittig på igår.. Og det blir du nok i dag også.. Jeg kan forstå de som har en ønske om det. For man ser faktisk hvordan forumet har utviklet seg etter menn kom til.

• Liker 8
Skrevet

Synes ikke alltid det er like lett å vite kjønnet bak ordene, særlig på seksuelle tråder der kvinnesvarene oser av Y kromosom :) 

Skrevet
SoWhat? skrev (3 minutter siden):

Oser? Virkelig? :fnise:

Det er litt vanskelig sånn digitalt når en ikke ser kroppsspråk og uttrykk. Samt hører tonefall. Jeg forsikrer deg : jeg sitter og smiler. Men mente jo innlegget alvorlig da 

Anonyme blir noe annet. En annen problemstilling

Ja hersketeknikkene du benytter i hovedinnlegget ditt taler for seg selv, helt uten tonefall og kroppsspråk. 

Men at du smiler, det tviler jeg ikke på.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Der stakk du hånda inn i et vepsebol ts, lykke til 😂

Anonymkode: 9164a...741

• Liker 5
Skrevet

Enig. Og sida burde bytte navn til livsguiden eller menneskeguiden eller noe sånn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...