Gå til innhold

Noen som har fått skattepenger i April etter Påske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk mail om oppgjør i dag. Pengene er på konto. Fikk skattemeldingen uken før påske.

Anonymkode: 0475f...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke hvilken dato jeg leverte og gidder heller ikke sjekke, men fikk iallfall pengene på konto akkurat nå, kl. 9.00.

Anonymkode: 98a04...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte inn skattemeldingen 22 mars. Pengene på konto 31. 

Anonymkode: 7289f...4b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ingen har vært på retting her. Det er greit å påpeke feil som går igjen, særlig når det gjelder mange brukere. Kanskje vi alle faktisk blir litt bedre til å skrive av det?

Jeg håper jeg får beskjed når skatteoppgjøret er ferdig. Meldingen ble levert på tirsdag, så jeg må vel vente en stund.

Anonymkode: 960df...dc3

Hvis man da kommer med tips gjerne, eller i det minste på en høflig måte. Når vedkommende heller ikk skriver korrekt selv, noe så enkelt som elementær norsk (som de selv kaller det) må jeg bare påpeke. 

 

Men håper også på skattepenger snart. Leverte 23. Noen som vet om de kun sender ut ferdig oppgjør ved midnatt, kan virke sånn?

Anonymkode: ea45c...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvis man da kommer med tips gjerne, eller i det minste på en høflig måte. Når vedkommende heller ikk skriver korrekt selv, noe så enkelt som elementær norsk (som de selv kaller det) må jeg bare påpeke. 

 

Men håper også på skattepenger snart. Leverte 23. Noen som vet om de kun sender ut ferdig oppgjør ved midnatt, kan virke sånn?

Anonymkode: ea45c...5ef

Det er en forskjell på å glemme en å i setningen og det å bruke stor bokstav på flere norske ord midt i en setning, er du ikke enig? Det siste er mangel på kunnskap om vårt eget språk.

Jeg lurte på om personen som skrev dette var amerikansk. Var det uhøflig å spørre om? Språket vårt er i stadig fornyelse. Men når nordmenn skriver senge sett, kontor pult osv blir det komisk. Det blir mer utbredt og jeg synes det skal være greit å si ifra. 

Anonymkode: 385d5...0ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk også skattemelding litt før påske, og oppgjør og utbetaling i dag.

Anonymkode: 51868...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er en forskjell på å glemme en å i setningen og det å bruke stor bokstav på flere norske ord midt i en setning, er du ikke enig? Det siste er mangel på kunnskap om vårt eget språk.

Jeg lurte på om personen som skrev dette var amerikansk. Var det uhøflig å spørre om? Språket vårt er i stadig fornyelse. Men når nordmenn skriver senge sett, kontor pult osv blir det komisk. Det blir mer utbredt og jeg synes det skal være greit å si ifra. 

Anonymkode: 385d5...0ba

Det var mer enn en å som manglet i den setningsoppbygningen. "Greier" er vell heller ikke 100% i korrekt, men mer dialekt. Jeg har ingenting imot å skrive feil, for det gjør jeg selv. Men når man absolutt må kommentere er det greit at man skriver korrekt. Tråden handler derimot ikke om dette så avslutter her. 

Anonymkode: ea45c...5ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var mer enn en å som manglet i den setningsoppbygningen. "Greier" er vell heller ikke 100% i korrekt, men mer dialekt. 

Anonymkode: ea45c...5ef

 "Greier" er ikke dialekt, det er presensform av å greie. I ordbøker står det også i verbsform. Jeg greier ikke forklare bedre, men det greide ordboka😄

Letter-K-blue-icon.png
III greie v3 (norrønt greiða)
1 ordne
greie garn / greie opp i noe / greie med noe
black_circle_e.png gjøre opp, betale
greie avdragene sine
greie ut om forklare, legge ut
2 være i stand til, klare, mestre, orke
jeg greier det ikke / jeg greier ikke mer (mat) 

Anonymkode: 385d5...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

 "Greier" er ikke dialekt, det er presensform av å greie. I ordbøker står det også i verbsform. Jeg greier ikke forklare bedre, men det greide ordboka😄

Letter-K-blue-icon.png
III greie v3 (norrønt greiða)
1 ordne
greie garn / greie opp i noe / greie med noe
black_circle_e.png gjøre opp, betale
greie avdragene sine
greie ut om forklare, legge ut
2 være i stand til, klare, mestre, orke
jeg greier det ikke / jeg greier ikke mer (mat) 

Anonymkode: 385d5...0ba

Kan dere spore av et annet sted? 

Anonymkode: 3b2b3...acb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (4 timer siden):

Hva var spørsmålet da? 

Om skattepengene kunne komme med en gang, eller om det ville ta noen uker etter skatteoppgjøret.

Anonymkode: 07192...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om skattepengene kunne komme med en gang, eller om det ville ta noen uker etter skatteoppgjøret.

Anonymkode: 07192...e4b

Det varierer nok veldig. Noen får igjen få dager etter at de har sendt inn, andre må vente i en uke eller to. Og andre igjen må vente til sommeren. De aller siste får ikke tilbake penger før i oktober (!). Hvem som får når, er det ingen som vet, heller ikke skatteetaten selv vet dette. 

Lykke til, håper du får snart! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (Akkurat nå):

Det varierer nok veldig. Noen får igjen få dager etter at de har sendt inn, andre må vente i en uke eller to. Og andre igjen må vente til sommeren. De aller siste får ikke tilbake penger før i oktober (!). Hvem som får når, er det ingen som vet, heller ikke skatteetaten selv vet dette. 

Lykke til, håper du får snart! 👍

Takk for det. :) 

Anonymkode: 07192...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om skattepengene kunne komme med en gang, eller om det ville ta noen uker etter skatteoppgjøret.

Anonymkode: 07192...e4b

Virker som pengene kommer ganske raskt etter skatteoppgjøret ut i fra hva folk skriver. Men når skatteoppgjøret er klart er en helt annen sak. Det kan ikke en gang Skatteetaten fortelle deg jf. internettsidene deres. 

Anonymkode: 58303...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi fikk skattemeldingen på Tirsdag denne uken, og vi begge leverte inn samme kveld da det ikke var noen endringer som skulle endres.

Vet det er noe nytt i år. Men er det sagt hvor lang tid det tar fra en leverer inn skattemeldingen til en får skatteoppgjøret og inn på kontoen?

Jeg mente jeg hørte at det tar 3 uker? Eller går det raskere? 

Anonymkode: e60cb...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Om skattepengene kunne komme med en gang, eller om det ville ta noen uker etter skatteoppgjøret.

Anonymkode: 07192...e4b

Skatteoppgjøret kom i natt, pengene på konto i dag tidlig. Leverte cirka 22. mars. Forventet ikke at de skulle komme, man kan bli tatt ut til kontroll. 

Anonymkode: 73dbf...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vi fikk skattemeldingen på Tirsdag denne uken, og vi begge leverte inn samme kveld da det ikke var noen endringer som skulle endres.

Vet det er noe nytt i år. Men er det sagt hvor lang tid det tar fra en leverer inn skattemeldingen til en får skatteoppgjøret og inn på kontoen?

Jeg mente jeg hørte at det tar 3 uker? Eller går det raskere? 

Anonymkode: e60cb...59a

2½ uke tok det for meg, fra innlevering til pengene var på konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...